Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 13:17

După Banca Mondială, doar Autostrada Transilvania mai salvează Braşovul de poluare

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 02 iunie 2020

Concluzia unui studiu: poluarea nu vine de la ce se întâmplă în oraş. Traficul rutier dinspre Valea Prahovei, Moldova şi Transilvania e principala sursă de poluare a Braşovului

După Banca Mondială, doar Autostrada Transilvania mai salvează Braşovul de poluare

Reprezentantul Băncii Mondiale, Marcel Heroiu, a prezentat vineri, în şedinţa de plen a Consiliului Local Braşov, rezultatele unei analize privind calitatea aerului din Braşov. Evaluarea a fost realizată în proiectul de politici urbane derulat cu Ministerul Dezvoltării. Prin acest studiu au fost  analizaţi mai mulţi indicatori, respectiv concentraţia de ozon troposferic, cea de plumb, cea de monoxid de carbon şi de dioxid de sulf, iar conform declaraţiei reprezentantului Băncii Mondiale,  indicatorul la care Braşovul nu stă bine este concentraţia de dioxid de azot, unde s-au constatat depăşiri ale limitelor. „Motivul pentru care Braşovul  nu stă bine la acest capitol este unul relativ simplu. Concentraţia de dioxid de azot, de obicei, vine de la traficul rutier. Ceea ce ne-au spus experţii este că în Braşov problema o reprezintă faptul că aici este un nod rutier important. Pe de o parte este traficul care vine pe Valea Prahovei, iar pe de altă parte, traficul care vine din Moldova şi Transilvania, iar Braşovul este aşezat, practic, într-o cuvă. Toate emisiile rezultate în urma acestui trafic rămân în această cuvă. Poluarea mare de care se vorbeşte la Braşov nu ţine atât de ceea ce se întâmplă efectiv în oraş, ci de traficul rutier. Soluţia evidentă este deturnarea traficului, prin finalizarea autostrăzii Transilvania, care practic mută circulaţia, mai ales traficul greu perimetral oraşului, în afara localităţii, deci în afara «cuvei»”, a explicat Heroiu.
 
Mircea Heroiu: „La Braşov nu simt că sunt într-un oraş poluat, dar când mă întorc acasă, la Cluj, simt această poluare”
Pe de altă parte, el a precizat că în ceea ce priveşte indicatorii de mediu, problema este cum se măsoară, cum se culeg aceste date. „Știm că în Braşov este de actualitate problema poluării aerului şi am stat de vorbă cu experţii în mediu ca să înţelegem care sunt problemele şi de acolo să identificăm soluţiile. Ce ne spun aceşti experţi este că poluarea aerului trebuie analizată pe mai multe elemente. Pe de o parte este concentraţia de particule în suspensie, genul de poluare pe care oamenii o simt cel mai uşor. De exemplu, când merg la Braşov nu simt că sunt într-un oraş poluat, dar când mă întorc acasă, la Cluj, simt această poluare”, am mai spus Mircea Heroiu.

Comentarii

Marcu

2020-06-03 18:08:56


Unde e studiul asta? De ce nu exista un link la el sa vedem ce si cum au "studiat" autorii? Cum se face ca circulația din oras nu produce poluare?? Doar si asta face parte din 'ce se întâmplă în oraș' !!!

Willy

2020-06-03 02:00:44


Traiasca giratoriile! Fara ele ne lua dracu pe la semafoare.

Anonim

2020-06-02 17:42:49


Ca ne trebuie autostrada se stie de zeci de ani, Brasovul este insa sistematic ignorat de administratia centrala. Mi se pare nedrept.

Stoian Dorin

2020-05-31 17:19:51


Este mult mai credibil acest studiu decât toate comentariile găunos-politicianiste și destul de neprofesioniste,publicate de politicieni amatori și fără experiență în domeniul protecției mediului.Totuși Brașovul are probleme cu poluarea aerului,dar avem nevoie de oameni cu pregătire adecvată în domeniu și neinteresați electoral,pentru formularea unor concluzii obiective și deci eficiente.

DRUJBA LA TREABA

2020-05-31 11:13:21


ADUCETII DRUJBELE DIN HARGHITA SA TAIE CIUCASU LA RAS SA VEDEM COMARNICU SI ATUNCI NU MAI ESTE BRASOVU AN " CUVA "toti netotii dau numa sfaturi destepte.DUPA AIA VINE AN CONSILIU PRIMARU SI SPUNE CA ARE STUDIU DE LA CEI MAI CERTIFICATII OAMENI AN DOMENIU.ERA CAT PE ACI SA TREACA SI PROIECTU DUPA GRADINI SI FACEA TELEGONDOLA Rasnov-Coasta-Vacii-Dupa Gradini-Noua-7Scari.gorita de mentenanta cand arunca chistoace an padure. de-o luna de zile spun ca MAINE PLANTAM AN NOUA-IERI AU ARATAT UN POM AN GHIVECI CAT mina de pix.VOI SUNTETII SERIOSI/????

alexandru

2020-05-30 07:26:18


Domnule Heroiu spuneti ca la dv. la Cluj nu e poluare.Eu nu stiu cine face aceste masuratori (si ce aparate folosesc),dar va spun cu toata sinceritatea ca mi-am iesit din pepeni circuland prin Cluj.Orasul este un haos de nedescris,aglomeratie si puhoaie de masini in trafic.Nu mai spun de timpii pierduti stand la sute de semafoare.Am rasuflat usurat cand am plecat din Cluj.Traficul din Brasov este floare la ureche pa langa Cluj,Bucuresti sau Iasi,cu toata fluctuatia rutiera ingreunata mult de masinile care tranziteaza Brasovul.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie