Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:55

Concluzia Ordinului Arhitecţilor pentru pasajul hobanat Tractorul - Gară: mai bine Tractorul - Stupini

Autor:

Publicat la 15 iunie 2021

Concluzia Ordinului Arhitecţilor pentru pasajul hobanat Tractorul - Gară: mai bine Tractorul - Stupini

În urma dezbaterii publice de săptămâna trecută în ceea ce priveşte construcţia unui pasaj hobanat între Gară şi Tractorul, Ordinul Arhitecţilor din România – filiala Braşov Covasna Harghita a transmis Primăriei Braşov un punct de vedere. Concluzia la care au ajuns specialiştii în domeniul arhitecturii este că soluţia tehnică propusă generează o investiţie de mare anvergură care are un potenţial limitat de a rezolva marile problemele ale oraşului.
Astfel, arhitecţii au punctat faptul că documentaţiile urbanistice în vigoare, respectiv Planul Urbanistic General şi Planul Urbanisitc Zonal nu prevăd acest pasaj. „O decizie privind realizarea sau nu a pasajului trebuie să aibă la bază o serie de studii care să îl recomande (studii de mobilitate, de trafic, de impact asupra mediului, de impact vizual, economic, de oportunitate etc.), plus consultarea specialiştilor şi a populaţiei. Problema pentru care se caută o soluţie este asigurarea unei conectări mai facile a zonei de nord a oraşului – aflată într-o etapă de dezvoltare intensă – cu cea centrală, de la sud, de care este separată prin linia de cale ferată”, au explicat oficialii OAR.
În acest context, ei subliniază faptul că ar fi necesar un pasaj care să facă conexiunea între zona Tractorul şi Stupini, respectiv pasajul propus între strada I.C. Brătianu şi Calea Feldioarei (Dedeman).
„Amplasamentul propus pentru pasaj, împreună cu forma de T pe care acesta il formează cu bd-ul Gării, pare să favorizeze numai o parte mică din zona de la nord de linia de cale ferată, deci are numai un efect local. Aşadar, apreciem că soluţia tehnică propusă generează o investiţie de mare anvergură care are un potenţial limitat de a rezolva marile problemele ale oraşului”, au conchis arhitecţii. (BizBrasov.ro)

Comentarii

'Stefan'

2021-06-15 18:38:35


'Să mai facă şi un pasaj rutier sub ocolitoare, pe strada Narciselor spre Sânpetru. E o propunere de care se scria anul trecut şi nu e o investiție mare, practic ar reface legătura întreruptă acum.\nÎn orele de vârf, ca să ieşi din Tractorul spre Sânpetru, coada e până la mall-ul Coresi.'

'Arhitect'

2021-06-15 16:14:21


'Dedeman e pe Bdul Grivitei si nu pe Calea Feldioarei!\nDaca se vrea ceva urgent sunt solutii!\nExista o trecere la nivel cu calea ferata in spatele Jandarmeriei de la Rulmentu cu bariera! Pentru moment se poate face un drum de traversare din Cal. Fecioarei in Trecătorul.'

'vasyle'

2021-06-15 07:34:03


'O solutie de luat in calcul acum cativa ani ar fi fost Pasaj Bd. Victoriei - Camil Petrescu, cu supratraversarea parcului sportiv si a garii (prin inglobarea acesteia intr-o cladire comerciala mai inalta). Cam tarziu (din cauza dezvoltarii zonei Coresi), dar nu inca imposibil.'

'Victor brasoveanul'

2021-06-15 07:27:51


' Ordinul Arhitectilor din Romania-filiala Brasov are perfecta dreptate, insa solutia propusa a unui pasaj peste calea ferata intre strada I.C. Bratianu si Calea Feldioarei (Dedeman) este corecta dar nu si suficienta.\n O varianta eficienta de viitor care ar tine cont de dezvoltarea actuala a zonei de nord si de nord-vest a Brasovului, ar fi regandirea in totalitate a PUG si PUZ in sensul construirii une noi gari de calatori si marfa in Tara Barsei (la nord de aglomeratia prezenta si viitoare). Un exercitiu de imaginatie ne-ar arata o serie de avantaje al acestei solutii. \n -Eliminarea caii ferate, a terasamentelor si a pasajelor peste calea ferata din oras (acestea fiind in toate directiile de deplasare) ceea ce ar elbera spatii foarte mari, facilitand bulevarde si strazi largi, amenajarea unor parcuri si spatii verzi, constructia unor scoli, gradinite, constructii sociale, parcari auto (fara blocuri de locuinte).\n -Eliminarea pasajelor existente peste calea farata care creaza mari probleme de intretinere. \n -Actuala gara se poate transforma intr-o cladire cu multiple utilitati. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie