Curs BNR
1 EUR = 4.9675 RON
1 USD = 4.6709 RON
1 GBP = 5.7134 RON
1 XAU = 289.1272 RON
1 AED = 1.2717 RON
1 AUD = 3.0071 RON
1 BGN = 2.5398 RON
1 BRL = 0.9461 RON
1 CAD = 3.4698 RON
1 CHF = 5.1538 RON
1 CNY = 0.6396 RON
1 CZK = 0.2037 RON
1 DKK = 0.6663 RON
1 EGP = 0.1512 RON
1 HUF = 1.2837 RON
1 INR = 0.0564 RON
1 JPY = 3.1507 RON
1 KRW = 0.3498 RON
1 MDL = 0.2571 RON
1 MXN = 0.2719 RON
1 NOK = 0.4342 RON
1 NZD = 2.7817 RON
1 PLN = 1.0786 RON
1 RSD = 0.0424 RON
1 RUB = 0.0485 RON
1 SEK = 0.4171 RON
1 TRY = 0.1720 RON
1 UAH = 0.1265 RON
1 XDR = 6.1462 RON
1 ZAR = 0.2479 RON
Publicat la 24 iulie 2017
După ce ani buni s-a încăpăţânat să construiască insule în mijlocul drumurilor naţionale pentru aşa-zisa „calmare a traficului” şi în pofida numărului mare de accidente grave petrecute pe acestea, CNAIR a luat o decizie radicală. Va opri realizarea insulelor, iar pentru lucrările în derulare vor fi modificate proiectele astfel încât insulele să nu mai fie făcute. „E clar că sunt construite prost. Într-adevăr, se pare că proiectul produce disconfort participanţilor la trafic, neobişnuiţi cu aceste măsuri care veneau tocmai să atenueze şi să nu creeze probleme. Acum sunt semnalate aceste lucruri (accidente grave - n.red.). De aceea conducerea CNAIR a luat decizia să stopeze proiectul, am comandat un audit de siguranţă rutieră care ne-a fost pus la dispoziţie. Pentru contractele care încă nu au început acestea vor fi sistate, pentru cele în derulare vor fi emise dispoziţii de şantier astfel încât să se corecteze aceste insule”, a spus zilele trecute pentru presa centrală Ştefan Ioniţă, director CNAIR, fost director tehnic şi director pentru DN şi variante de ocolire în cadrul instituţiei.
Directorul CNAIR a precizat că acest proiect a început la recomandarea Băncii Mondiale şi a fost implementat pe suport tehnic aferent acestei investiţii, fiind avizat de Poliţia Rutieră. Însă numeroasele probleme create în trafic au determinat conducerea CNAIR să comande un audit de siguranţă rutieră care „într-adevăr, susţine că trebuie făcute anumite modificări”.
„Vom da nişte dispoziţii de şantier care vor veni să corecteze toate aceste insule şi se vor atenua astfel încât să fie adaptate. Iar la ieşirea din localităţi acea şicană ar trebui să fie numai pe sensul de intrare, nu pe sensul de ieşire, să fie un semicerc. Necesitatea lor este dovedită ca fiind bună, sunt implementate şi afară şi sunt menite să protejeze pietonii de anumiţi şoferi care uită că trebuie să adapteze viteza de circulaţie în localităţi”, afirmă directorul CNAIR.
Dacă aceste măsuri funcţionează în alte ţări, în România mai degrabă dau bătaie de cap automobiliştilor din câteva motive autohtone. Insulele sunt fie nesemnalizate luminos, fie rămân fără semnalizări din cauza hoţilor sau după distrugerea semnalizărilor în accidente. În ultimii ani zeci de persoane şi-au pierdut viaţa după acroşarea insulelor, în special pe drumurile naţionale din vestul ţării, respectiv DN 79 (Oradea-Arad), DN 13 (Braşov-Sighişoara-Tg.Mureş), DN1 (Bucureşti-Braşov-Borş).
nu este nici un comentariu
Salvamontiştii braşoveni au intervenit în acest weekend în zona Bunloc din Săcele, unde un cetăţean turc care cobora cu parapanta a rămas blocat într-un stejar, la peste 30 de[...]
2017-07-24 citeste mai multPoliţiştii braşoveni, recunoştinţă pentru camaradul ucis la Suceava. Ieri, şi în faţa secţiilor de poliţie din judeţ au fost organizate momente de reculegere
2017-07-24 citeste mai multDeşi consideră că incidentul nu poate fi pus pe spatele nimănui, nici măcar pe cel al ministrului de Interne, poliţistul braşovean îşi doreşte mai multă iniţiative din partea acestuia
2017-07-24 citeste mai multDin cele trei evenimente sportive în ţară, cel de la Braşov a adunat cei mai mulţi participanţi
2017-07-24 citeste mai multUn turist în vârstă de 55 de ani, cunoscut cu tulburări de tensiune, a avut nevoie de ajutorul salvamontiștilor sâmbătă, după ce a leșinat în Munții Făgăraș, relatează[...]
2017-07-24 citeste mai mult
Adaugă un comentariu