Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 19:43

Compania braşoveană Job Selection recrutează 500 de ospătari pentru vasele de croazieră

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 08 iulie 2015

Nu este necesară o calificare şi mai nou nici chiar experienţă

Compania braşoveană Job Selection recrutează 500 de ospătari pentru vasele de croazieră
Postul de ajutor de ospătar este cel mai solicitat în prezent de companiile de recrutare specializate pe vasele de croazieră. Compania braşoveană Job Selection are o solicitare de peste 500 de posturi până la sfârşitul anului pentru această ocupaţie. La aceasta se adaugă cele de ospătar, de barman, de ajutor de barman, posturi în zona de guest activities (sport staff, cruise staff), posturi din zona de backstage, cum ar fi cei care pregătesc partea de entertainment (sunet şi lumină, etc.). Mulţi români lucrează ca shop assistant, dat fiind faptul că este nevoie de angajaţi ce cunosc două limbi străine şi directoarei companiei, Carmen Sasz, cel mai mare concesionar de magazine pe vasele de croazieră, Starboard, este partenerul lor şi este mulţumit de modul în care îndeplinesc angajaţii români responsabilităţile acestui post.
Contractele durează în general şase luni, dar sunt şi unele companii în care durata acestora ajunge la opt, după care urmează două luni de vacanţă şi, dacă s-a agreat la bord cu managementul respectiv, angajatul continuă cu următorul contract. Promovarea la primul contract este rară şi se face de cele mai multe ori începând cu al doilea. 
Chiar dacă valoarea veniturilor nu este la fel de mare ca în cazul primelor generaţii de vaporeni, un ajutor de ospătar poate câştiga între 700 şi 3.000 de dolari, un ospătar între 2.000 şi 4.000,  în funcţie de companie, vapoare, destinaţie, management, cât şi de tipul de pasageri, spre exemplu europenii nefiind foarte obişnuiţi cu bacşişul, astfel că un contract în Europa va fi diferit de unul în Caraibe. Toate companiile au însă un sistem de rotaţie dacă nu de pe un vapor pe altul, ca şi destinaţie, tocmai pentru că şi ei ţin cont de venituri la bord din punct de vedere al vânzărilor, băuturilor, magazinelor de la bord, şamd.
 
Minim 21 de ani, maxim 35
Candidaţii ideali pentru un astfel de post trebuie să aibă minimum 21 de ani, vârsta de la care pot mânui băuturile alcoolice potrivit legilor americane şi, deşi teoretic nu există o limită superioară de vârstă, Sasz spune că după 35 de ani este dificil de adaptat la volumul de muncă şi la presiunea de la bord. Limba engleză este obligatorie şi eliminatorie şi orice limbă străină în plus reprezintă un avantaj.  Nu este necesară o calificare şi mai nou nici chiar experienţă datorită faptului că, în cadrul firmei, au lansat şi un serviciu de training pentru angajaţii de pe vapor. Atitudinea pozitivă este de asemenea importantă, alături de abilităţile  de lucru în echipă şi de relaţii cu clienţii, iar restul cunoştinţelor pot fi acumulate în timp.
+1 -0

Comentarii

popeye

2015-07-08 15:43:58


Mult succes doritorilor de un loc de munca prost. Pe vasele de croaziera treaba s-a stricat rau detot. Croazierele au fost facute accesibile categoriilor sociale inferioare si totodata a crescut volumul de munca pentru personal. Plata in general se face inainte sau dupa imbarcare asa ca notiunea de bacsis este ca si inexistenta. Pe vas pasagerii platesc cu cardul, cash-ul fiind aproape inexistent. Mai ales ospatarii sunt cei mai prost platiti si cel mai mult munciti. Trebuie sa va asteptati la aproximativ 15 ore de munca pe zi la un salariu derizoriu, nu va luati dupa povestile spuse de cei de la Job Selection. Uniforma se plateste de catre angajat si este obligatorie de achizitionat pe vas. Uniforma va fi retrasa din salariu intr-o singura transa la primul salariu plus se retine o garantie pt costuri de repatriere in caz de debarcare prematura. Vi se va povesti ca aceste sume se retin pe percursul intregului contract in transe egale dar sa nu credeti, e doar pacaleala Job Selection. Asigurare medicala nu exista, in cazul unei imbolnaviri mai lungi de 2 zile, te debarca. Nu exista somn complet de 8 ore pe noapte, se doarme in reprize. Munca incepe la 6 dimineata si se termina la 1-2 noaptea. Mancarea este proasta pentru personal si se mananca pe fuga. Curatirea uniformei se plateste de catre angajat la spalatoria de pe vas si in general spalatoria este inchisa chiar cand aveti o pauza in care sa predati uniformele, alta smecherie pentru a determina angajatul sa isi cumpere mai multe randuri de uniforme. In porturile de imbarcare imbarca si debarca aproximativ 200 de angajati saptamanal, majoritatea cu mult inaintea finalizarii contractului, chiar din cauza conditiilor proaste de munca. Majoritatea personalului este de provenienta asiatica dar nici ei nu indura ceea ce se intampla acolo. Restrictii de a parasi vasul cand acesta este in port. Bonusurile salariale promise inainte de imbarcare sunt doar teoretice, acestea nu exista nici macar pe contract. Anumite persoane care provin din paturi sociale foarte joase, cu educatie proasta, prin lingusire, favoruri (sexuale) oferite superiorilor si dupa multa indurare avanseaza in functie si o duc bine, lasand pe altii sa munceasca in locul lor. Orice job in orice tara civilizata de pe usca este mai bun.

coca

2015-07-08 08:53:14


Grea limba romana. Nu se intelege mai nimic, greu de descifrat fraza care se refera la Starboard.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie