Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 15:06

„POLIŢIŞTII CULCAŢI” AU ÎNCINS SPIRITELE PE REŢELELE DE SOCIALIZARE:

„Comisia de Circulaţie a transformat străzile oraşului în proba de «100m garduri»”

Autor: Iulian CUIBAR, Radu COLŢEA

Publicat la 15 martie 2016

„Comisia de Circulaţie a transformat străzile oraşului în proba de «100m garduri»”

După ce anul acesta, pe străzile oraşului s-au produs mai multe accidente mortale, în oraş s-a discutat intens despre siguranţa pietonilor, despre trecerile de pietoni şi despre ce ar mai trebui făcut pentru ca astfel de tragedii să nu se mai repete. Pe reţelele de socializare, discuţia s-a încins după ce săptămâna trecută, în Comisia de Circulaţie din Primăria Braşov s-au propus, la cererea Poliţiei Rutiere, mai multe măsuri privind creşterea siguranţei în trafic.
Printre altele, s-a propus montarea unor limitatoare de viteză, a unor semafoare cu temporizator, a unor indicatoare suplimentare, dar şi a unor sisteme de semnalizare cu lumină intermitentă. Tot atunci s-a anunţat că la intrările în oraş si pe arterele principale va fi redusă viteza maximă permisă cu 10 km/h. Astfel, la intrările în oraş se va putea circula cu 60 km/h, iar pe arterele principale cu 50 km/h.
De cele mai multe ori, prin postările braşovenilor au fost criticate propunerile din comisia de circulaţie, însă au fost lansate şi unele soluţii.

Limitatoarele de viteză, noul duşman al şoferilor
Poate cea mai criticată măsură a fost dublarea numărului de limitatoare de viteză din oraş, poliţişti culcaţi sau bumpere, cum li se mai spune. Mai precis, înainte de şedinţa Comisiei de Circulaţie, astfel de dispozitive erau instalate la 31 de treceri de pietoni, iar propunerea a fost ca astfel de dispozitive să fie instalate la încă 32 de treceri, pe ambele sensuri.
Braşovenii care s-au declarat împotriva acestei măsuri au argumentat că astfel de dispozitive nu vor face decât să  îngreuneze traficul pe străzi. „Comisia de circulaţie a transformat străzile oraşului în proba de «100m garduri» . Asta va face să ne rupem maşinile şi spatele, va congestiona traficul şi va creşte poluare în zonele respective. Oare aceasta să fie soluţia?”, întreabă un braşovean pe pagina de Facebook a Primăriei.

Dilema 1: Cum vor merge salvările prin oraş?
Un alt cetăţean, de data aceasta comentând un material de presă, a întrebat că în situaţia în care străzile se vor umple de limitatoare de viteză, „cum vor merge salvările prin oraş? O să încetinească la toate, când fiecare secundă poate să conteze pentru viaţa unui om ? Sau o să-şi arunce pacienţii în sus, trecând în viteză? Chiar nu gândeşte nimeni acolo?”.

Dilema nr. 2: Ce facem iarna când bumperele vor fi scoase?
Într-un alt comentariu se arată că „experimentul continuă. Braşovul va avea sensuri giratorii cu semafoare şi denivelări. Unic în lume. Ce facem iarna, când, pentru a nu fi distruse de pluguri, denivelările trebuie scoase. Interzicem traversatul străzilor?”.
Nici propunerea privind reducerea vitezei nu a fost bine văzută de unii braşoveni, unul dintre cei care au postat un comentariu susţinând că „vitezomanii” nu vor ţine cont de acest aspect: „reducerea limitei de viteză nu ar fi împiedicat producerea acestor accidente deoarece în toate situaţiile, şoferii conduceau cu viteze mult mai mari decât limita legală. Cei care au produs sau vor produce accidente nu vor respecta limitele legale de viteză, oricare vor fi acestea”.

Şoferul sau pietonul. A cui e vina?
În multe dintre postări se arată că o cauză a producerii multor accidente este şi conduita necorespunzătoare a şoferilor sau pietonilor. „Eu sunt şi pieton şi şofer, dar de fiecare dată când traversez o stradă mă asigur, chiar dacă sunt pe trecerea de pietoni. Există posibilitatea ca un autovehicul să aibă o defecţiune la sistemul de frânare sau pur şi simplu şoferul să nu fie atent, să sufere un accident cerebral sau să fie idiot. El este vinovat, iar eu sunt mort sau legumă. Legea prevede obligativitatea asigurării înaintea traversării unei străzi chiar dacă aceasta se face pe trecerea de pietoni…”, a comentat un braşovean pe pagina de socializare a Primăriei Braşov. „Nu cred că e normal ca un pieton să meargă în paralel cu tine (a se citi că maşina nu are viteză) şi, dintr-o dată, fără să arunce măcar o privire în stânga, cu gluga pe cap şi căşti în urechi, să intre brusc pe trecerea de pietoni. Mi s-a întâmplat pe Mureşenilor… ”, a comentat Ioana.

Mai degrabă semafoare…
Cei care au comentat măsurile propuse de Comisia de Circulaţie recomandat şi unele soluţii. Astfel, Adrian Halapciug, un taximetrist braşovean consideră că „mai utile ar fi semafoarele cu buton şi temporizare pentru pietoni. Cel mai bun exemplu este una din trecerile de pietoni de la Gară. Multă lume o foloseşte pentru a ajunge la Piaţa Dacia, oamenii trec haotic pe acolo, iar şoferii pierd minute bune”.
De asemenea, au fost voci care au spus că ar trebui să se facă periodic marcarea trecerilor de pietoni, care să beneficieze şi de un iluminat corespunzător, pentru că majoritatea accidentelor s-au petrecut pe timpul serii. De altfel, reprezentanţii municipalităţii au afirmat că în ultima perioadă, la mai multe treceri de pietoni, inclusiv la cea de Calea Bucureşti, unde s-a produs ultima tragedie, au fost montate anterior corpuri de iluminat mai puternice.
Un alt braşovean postat un comentariu prin care consideră „lipsă de gândire ca să fiu elegant în legătură cu executarea trecerilor de pietoni care  traversează bulevarde cu minimum patru benzi. Acestea ar fi trebuit să aibă un squar pe mijloc delimitat cu borduri, ca un trotuar, astfel pietonii nu ar mai fi traversat bulevardul fără să se oprească, având senzaţia de siguranţă în momentul în care ar fi păşit pe acel squar. În condiţiile actuale, datorită faptului că nu există o modalitate de a atenţiona pietonul că ajunge să traverseze un alt sens de mers, psihologic acesta îşi continuă”.

Unde-s poliţiştii?
Mulţi dintre cei care au comentat problema siguranţei în trafic au arătat cu degetul spre Poliţie, susţinând că agenţii nu îşi fac treaba. „Poliţia unde este şi de ce nu îşi face treaba?”, se arată într-un comentariu. Un alt braşovean susţine că agenţii de circulaţie „stau o oră - două până îşi fac banii pe ziua respectivă şi după aia nu găseşti unul pe stradă nici să tragi cu puşca”.  Într-un alt comentariu, un braşovean, Radu Iamandi, a afirmat că „în fiecare dimineaţă, trecerile de pietoni sunt «păzite» de poliţie. Nu am văzut un  poliţist să îi atragă atenţia unui pieton care traversă trecerea în diagonală…”. Practic, mulţi dintre cei care au postat comentarii susţin că poliţiştii ar trebui să fie pe străzi şi să ia măsuri. „Două, trei luni de permise de conducere ridicate la neacordare de prioritate pe trecerea de pietoni ar scoate mulţi vitezomani pe tuşă şi i-ar face pe şoferi să se gândească de două ori atunci când accelerează în acele zone”, se arată într-un mesaj.  

Despre educaţie şi bun simţ
Fie că măsurile privind creşterea siguranţei participanţilor la trafic sunt bune sau nu, sau că agenţii de circulaţie pot să fie mai mult sau mai puţin vigilenţi, unii braşoveni consideră că viaţa pietonilor şi a şoferilor ar fi mai uşoară dacă ar exista educaţie.  
„Am copii care sunt pietoni şi care, chiar şi atunci când merg pe trotuar, sunt atenţi la ce se întâmplă pe stradă. De ce? Pentru că aşa i-am educat! Oare când vom înţelege cu toţii, şoferi, pietoni, Primărie, Poliţie, că doar prin educaţie putem salva vieţi? Nu opritoarele, nu indicatoarele şi altele de genul vor opri nenorocirile, ci educaţia şi bunul simţ!”, se arată în postarea unei braşovence. Într-un alt comentariu se arată că „educarea pietonilor este o prioritate!”.
Despre zecile de comentarii a vorbit şi purtătorul de cuvânt al Primăriei, Sorin Toarcea: „Unii susţin măsurile, alţii nu. Totuşi, din punctul nostru de vedere, soluţia de rezolvare a acestei probleme trebuie să conţină elemente de educaţie şi prevenţie. Cred că disputa între cei care susţin măsurile şi cei care le critică este, într-o oarecare măsură, artificială, pentru că, până la urmă, şi pietonii şi şoferii trebuie să respecte regulile de circulaţie”.

+2 -1

Comentarii

CityZen

2016-03-15 19:54:11


lasa ca si pietonii se pregatesc pentru Olimpiada la 100 metri garduri. ca sunt tineri ca sunt pensionari care abia umbla, ca sunt cu copii mici inbrate sau de mana, multi pietoni au ca hobby saritul peste betoanele care demarcheaza sensurile de pe Calea Bucuresti. asa ca degeaba dati mereu vina pe soferi. poate sa circule soferul si cu 200 pe ora daca te asiguri bine nu prea te calca masina, doar daca te risti. dar vorba unui cetatean aici, umbla pietonul paralel cu tine si deodata coteste si te trezesti cu el pe zebra fara sa se asigure. ca sa nu fiu inteles gresit da, exista si soferi nesimtiti care dau direct peste tine.

mihai

2016-03-15 06:59:00


Politia rutiera isi face datoria doar la ora 8,00 cand dirijeaza si fluidizeaza traficul. In rest toate actiunile asa zis preventive nu fac decat sa colecteze amenzi. Duminica au fost in tara 300 filtre - consecinta accident cu victime in Galati. Toate actiunile pompieristice sunt perpetuate zi de zi de ticalosi si incompetenti, In Brasov cu aceste limitatoare distrugeti zeci de mii de masini pentru cativa dobitoci. De ce nu va ganditi sa iluminati special trecerile de pietoni cu proiectoare putenice (costa mai putin decat cretiniile de limitatoare). Un idiot care circula sa zicem cu 100 km/ora va sari peste limitator si nu va evita nici un accident. Comisia de circulatie e formata doar din incompetenti si tampiti, influentati de jeguri de sefi ai politiei?

cristian

2016-03-15 06:12:18


Reducerea vitezei si instalarea de semafoare cu buton ar fi mai salutara decin bumperele instalate pentru reducerae vitezei.In west in orase se circula cu 50 km iar in apropierea scolilor si gradinitelor cu 30 km si nu plinge nimeni,nimeni nu sa nascut in masina.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie