Curs BNR
1 EUR = 4.9770 RON
1 USD = 4.7308 RON
1 GBP = 5.9957 RON
1 XAU = 402.2774 RON
1 AED = 1.2879 RON
1 AUD = 3.0709 RON
1 BGN = 2.5447 RON
1 BRL = 0.7807 RON
1 CAD = 3.3718 RON
1 CHF = 5.3444 RON
1 CNY = 0.6493 RON
1 CZK = 0.1973 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0951 RON
1 HUF = 1.2029 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.1529 RON
1 KRW = 0.3373 RON
1 MDL = 0.2584 RON
1 MXN = 0.2324 RON
1 NOK = 0.4280 RON
1 NZD = 2.7868 RON
1 PLN = 1.1596 RON
1 RSD = 0.0426 RON
1 RUB = 0.0444 RON
1 SEK = 0.4304 RON
1 TRY = 0.1363 RON
1 UAH = 0.1133 RON
1 XDR = 6.2181 RON
1 ZAR = 0.2616 RON
DEZBATERE PUBLICĂ CU FINAL (NE)AŞTEPTAT
Publicat la 19 iunie 2023
Drumul Cărămidăriei – Poiana Braşov nu se va mai realiza
Drumul propus în urmă cu mai mulţi ani, pentru a face legătura între strada Cărămidăriei din Braşov şi Poiana Braşov nu se va mai construi. De altfel, proiectul a fost „tras pe linie moartă” de Primăria Braşov încă de la începutul anului trecut, iar joi, 15 iunie, într-o dezbatere publică organizată de Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov, primarul municipiului, Allen Coliban, dar şi aproape 30 de braşoveni au spus „Nu” investiţiei. Ba mai mult, municipalitatea braşoveană propune proiectul să fie „mutat” în localităţile vecine, Râşnov sau Cristian.
„S-a discutat despre o eventuală legătură către Poiana Braşov dinspre Râşnov sau Cristian, alta decât cea existenţă în acest moment (sectorul Poiana Braşov – Râşnov al DN 1E, n.r.). Dar, aceasta este o idee ce va trebui analizată în momentul în care se pregăteşte Planul de Amenajare a Zonei Metropolitane Braşov. Este locul ideal de a pune această problemă, pentru că trebuie să luăm în calcul relaţia dintre localităţile ce pot beneficia de această investiţie”, a declarat Allen Coliban.
Drumul a fost gândit pentru a prelua traficul rutier dinspre Aeroportul Internaţional Braşov, dar şi maşinile care vor veni pe autostrada Comarnic Braşov. Deocamdată, a spus unul dintre braşovenii care s-au opus proiectului, „deocamdată nu ştim ce trafic va fi dinspre Aeroportul Braşov. E nevoie de mai multe studii”. Un alt participant a spus că este împotriva unui astfel de drum care să se facă într-o zonă urbană pentru că, a argumentat el, „nu se va face decât să se mute o problemă dintr-o parte a oraşului în altă parte a lui. Un drum care să pornească din afara oraşului ar fi o soluţie mai eficientă, pentru că ar permite şi amenajarea unor parcări”.
Reamintim că în 15 iunie, Agenţia pentru Protecţia Mediului a organizat la Centrul de Afaceri din Poiana Braşov o dezbatere publică a proiectului acestui drum, după ce Primăria Braşov a depus raportul de impact asupra mediului, document din care a reieşit că investiţia este dăunătoare. De altfel, încă de luna trecută, reprezentanţii agenţiei au spus că, având în vedere raportul amintit (plătit de Primăria Braşov), proiectul ar urma să primească aviz negativ.
Conform informaţiilor Primăriei Braşov, drumul ar fi urmat să afecteze 4,6 hectare de pădure şi, pentru realizarea lui ar fi nevoie de scoaterea din fondul forestier a unor porţiuni de pădure.
nu este nici un comentariu
Edilii braşoveni au încheiat un contract cu Regia Publică Locală a Pădurilor Kronstadt pentru tăierea mai multor arbori încadraţi ca vegetaţie forestieră, care se află însă[...]
2023-06-19 citeste mai multDeocamdată se culeg date din teren
2023-06-19 citeste mai multConsilierii judeţeni vor alege astăzi vicepreşedintele cu atribuţii de preşedinte. Propus: Şerban Todorică
2023-06-19 citeste mai multInspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Braşov va primi în dotare un sistem special de pentru stingerea incendiilor produse atât la vehiculele electrice, cât şi în[...]
2023-06-19 citeste mai multPosibila interzicere a centralelor de apartament revine în discuţia publică, odată cu nominalizarea unui nou ministru al mediului. Potrivit Agerpres, Mircea Fechet a fost întrebat, după[...]
2023-06-19 citeste mai mult
Adaugă un comentariu