Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 19 sepembrie 2019
Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care prevede modificarea Codului Muncii în sensul ca angajatorii să poată fi sancţionaţi contravenţional dacă le cer angajaţilor să muncească suplimentar în afara normelor legale. Amenzile pornesc de la 1.500 de lei şi pot ajunge la 3.000 de lei pentru fiecare persoană identificată.
Amenzi pentru patronii care obligă angajaţii să muncească suplimentar în afara normelor legale.
Legea actuală prevede că angajatorii pot fi sancţionaţi cu amenzi de 3.000 de lei indiferent de numărul angajaţilor care prestează ore suplimentare. Pentru a reglementa mai bine acest tip de activitate, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care prevede amenzi pentru fiecare persoană identificată că munceşte în afara orelor de program în condiţii nelegale, iar amenzile vor fi suportate de către patroni.
Amenzile pornesc de la 1.500 de lei şi ajung la 3.000 de lei pentru fiecare persoană identificată. Iniţiatorii proiectului susţin că orele suplimentare afectează sănătatea şi viaţa de familie a salariaţilor şi unii dintre ei ajung în cele din urmă să se sinucidă. Documentul va ajunge pe masa preşedintelui Klaus Iohannis, iar după promulgare va fi publicat în Monitorul Oficial.
Codul Muncii prevede că munca prestată în afara duratei normale a timpului de muncă săptămânal este considerată muncă suplimentară şi nu poate fi efectuată fără acordul salariatului, cu excepţia cazului de forţă majoră sau pentru lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori înlăturării consecinţelor unui accident.
În cazul în care angajaţii prestează ore suplimentare de muncă, trebuie să primească ore libere plătite în următoarele 60 de zile calendaristice. În cazul în care compensarea nu este posibilă, munca suplimentară va fi plătită salariatului prin adăugarea unui spor la salariu corespunzător duratei acesteia.
Sporul pentru munca suplimentară poate fi negociat între patroni şi angajaţi în cadrul contractului colectiv de muncă sau, după caz, al contractului individual de muncă, şi nu poate fi mai mic de 75% din salariul de bază.
nu este nici un comentariu
Braşovenii ajung să solicite un credit pentru locuinţă la aproape 37 de ani, mai târziu decât media naţională de 35 de ani, potrivit unei analize făcute de un site de imobiliare. 2[...]
2026-11-13 citeste mai multViceprimarul oraşului Asan (din Coreea de Sud), Beomsu Kim, a fost joi, 12 noiembrie, în vizită la Braşov. La Primărie, el a avut o întâlnire cu viceprimarul municipiului Dan Ghiţă,[...]
2026-11-13 citeste mai multDesigneri din Braşov, Iaşi, Bucureşti şi Republica Moldova îşi vor prezenta colecţiile în cadrul „University Photomodel Romania”. Evenimentul este organizat de Casa[...]
2026-11-13 citeste mai multMotorina, chiriile și benzina au înregistrat cele mai mari scumpiri în ultimul an, potrivit datelor Institutului Național de Statistică pentru octombrie 2026. Creșterile depășesc 30%[...]
2026-11-13 citeste mai multUn român care câştigă astăzi salariul mediu net ar putea primi o pensie de stat de numai 2.600–2.700 de lei, în banii de astăzi, după 40 de ani de contribuţii. Pentru cei[...]
2026-11-12 citeste mai mult
Adaugă un comentariu