Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:24

CODLEA: Ample lucrări privind modernizarea infrastructurii rutiere şi de utilităţi

Autor: Mircea PETRUSE

Publicat la 08 mai 2015

Ele vizează reţeaua de apă-canal, amenajarea de trotuare şi asfaltarea de noi străzi

CODLEA: Ample lucrări privind modernizarea infrastructurii rutiere şi de utilităţi

Administraţia locală a municipiului Codlea a alocat şi anul acesta din buget sume importante pentru infrastructură şi dezvoltare, fără a neglija celelalte domenii, cum ar fi învăţământul, sănătatea şi cultura, valoarea totală ridicându-se la peste 80 miliarde de lei vechi.
Astfel, sunt prevăzute sau chiar în curs de desfăşurare mai multe lucrări edilitare pe străzile Măgurii, Scheilor, Constituţiei şi altele, iar în ceea ce priveşte capitolul obiective de investiţii noi, am reţinut refacerea iluminatului public pe străzile Măgurii, Şoimului şi Vulturului, dar şi modernizarea sistemului rutier pe străzile Cărării, Coastei, Pietrei şi Cetăţii.

Reabilitarea reţelei de apă-canal pe strada Măgurii
Datorită lucrărilor de amploare care se efectuează şi la această oră pe strada Măgurii, aceasta a fost închisă temporar pe tronsonul DN1–Cetate–Şcoala Germană, circulaţia desfăşurându-se pe ruta ocolitoare DN1–Str. Horia–Str. Alex. Ioan Cuza sau DN1–Codlea Nord–Str. 9 Mai. Edilii au considerat iniţial că întreruperea traficului va dura cam două săptămâni pentru schimbarea canalizării şi a reţelei de apă, însă la acest moment administraţia locală estimează că strada va fi închisă până în prima parte a lunii iunie 2015, timp în care va fi pus la punct şi planul de modernizare din fonduri europene.
„Principalele lucrări care se desfăşoară în această perioadă sunt cele de pe strada Măgurii, ele vizând reabilitarea şi dezvoltarea reţelei de apă şi canalizare. O altă zonă pe care s-a intervenit este aceea care cuprinde străzile Scheilor şi Constituţiei, unde se vor executa lucrări de amenajare a trotuarelor, spaţiilor verzi, parcurilor, precum şi lucrări de asfaltare. De asemenea, în zona străzilor Gării, Nouă şi Târgului, Compania Apa Braşov va finaliza programul de apă şi canalizare pe care l-a început, astfel încât şi aceste artere de circulaţie vor fi ulterior amenajate şi modernizate”, declara viceprimarul municipiului Codlea, Virgil Urdea (foto).

Localnicii nu au uitat motto-ul: „Codlea, oraş european”
Schimbările au început să se vadă încă din toamna anului 2012, acestea fiind preconizate să aibă loc  în urma unui concept pe care primarul proaspăt ales atunci, Cătălin Muntean, le-a promis pe durata a patru ani. Marea majoritate a populaţiei şi-a pus speranţa într-un primar tânăr, cu o nouă viziune asupra priorităţilor urbei, aşa încât cu siguranţă oamenii îşi amintesc motto-ul său „Codlea, oraş european”.
Străzi precum Mihai Viteazul şi Libertăţii au fost complet asfaltate, nu înainte de a fi înlocuite conductele de apă, gaz şi canalizare. Retrospectiv vorbind, bugetul din 2013 a adus un plus de valoare, dat fiind faptul că s-a pus accent pe investiţii, nu pe cheltuieli şi astfel au intrat în programul de reabilitare mai multe străzi faţă de câte erau preconizate. În pofida deranjului creat localnicilor şi a noroiului provizoriu rezultat ca urmare a săpăturilor, s-a făcut în cele din urmă un lucru cu simţ de răspundere.
Spre exemplu, gropile şi dâmburile de pe strada Mihai Eminescu apărute întrucât s-a lucrat mai bine de opt luni au dispărut, cum era şi firesc, la un moment dat, ca într-un final pe această stradă sensibilă din punct de vedere al aluviunilor şi scurgerilor cauzate de ploi să se poată circula fără probleme. Sistemul de colectare al apelor pluviale şi canalizarea s-au făcut cu acelaşi simţ de răspundere, astfel încât abia după aceea s-a turnat covor asfaltic. Şi oamenii au fost mulţumiţi.
Au fost demarate apoi lucrările pe străzile Scheilor şi Constituţiei (Nisipului), în timp ce locuitorii de pe Florilor, Plevnei şi Negoiu speră că va veni soarele, cum de zice, şi pe strada/străzile lor. Cert este că Scheilor şi Constituţiei arată în sfârşit ca nişte străzi decente.

Reabilitarea străzilor înguste şi a cartierului de la Gară
Revenind la strada Măgurii, aceasta este în curs de reabilitare după mai bine de 50 de ani, timp în care sistemul de apă-canal s-a colmatat şi a devenit ineficient. Se schimbă tot! Apă, gaz, canal, astfel încât pe această stradă să nu se mai intervină în următorii 50 de ani. Potrivit proiectului elaborat, lucrările se vor desfăşura către străzile Şoimului şi Vulturului, străzi care vor arăta impecabil la finalizarea lucrărilor.
Desigur, zona de centru dintre vechea Policlinică, Cetate şi Casa de Cultură necesită o foarte mare atenţie. Aici nu numai că se reabilitează, ci se urmăreşte respectarea întocmai a proiectului prin care au fost accesate şi fonduri europene. Trotuarele medievale, mobilierul urbanistic de excepţie, stâlpii cu felinare etc. vor face ca zona centrală să devină una de poveste, cadrând cu un muzeu al tradiţiilor locale, cu o bibliotecă modernă şi o casă de cultură la standarde europene.
S-a muncit însă şi pe strada Nouă. S-a săpat şi s-a tras apă la fiecare casă în parte, s-au pus cămine, s-au tras conducte. Aceste lucrări cer timp, mai ales că în intersecţia Nouă cu Gării strada se surpă din cauza pânzei freatice şi a infiltraţiilor pârâului Vulcăniţa, iar consolidarea necesită noi soluţii şi un efort dublu din partea constructorului.
În fine, locuitorii din cartierul Măgurii trebuie să ştie că în curând vor fi demarate şi lucrările de reabilitare pe străzile înguste, cu alei de circulaţie fără gropi, trotuare fără denivelări şi parcări refăcute. De asemenea, cartierul de la Gară va fi supus aceluiaşi „tratament”.


 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie