Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:19

Coaliţia Comarnic - Braşov pentru autostrada Comarnic - Braşov

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 04 iunie 2020

Consiliul Judeţean Braşov, oraşul Râşnov şi alte trei localităţi din Valea Prahovei se vor implica în proiectul Autostrăzii Comarnic - Braşov. În 3 iunie a fost semnat actul constitutiv al ADI „Valea Prahovei în Acţiune”

Coaliţia Comarnic - Braşov pentru autostrada Comarnic - Braşov

 

Primarii oraşelor Comarnic - Sorin Popa, Sinaia - Vlad Oprea, Azuga - Ciprian Barbu, Râşnov - Liviu Butnariu, dar şi preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, au semnat în
3 iunie actul constitutiv şi statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară  (ADI) „Valea Prahovei în Acţiune”. Evenimentul, la care, din partea Guvernului României a a participat Mihail Veştea, secretar de stat în Ministerul Lucrărilor Publice Dezvoltării şi Administraţiei, s-a desfăşurat la sediul Primăriei oraşului Sinaia.
Conform statutului aprobat de forul deliberativ al fiecărei unităţi administrativ-teritoriale membre, Asociaţia s-a constituit în scopul promovării şi implementării proiectelor noi de infrastructură, fără a exclude participarea autorităţilor centrale, europene sau a altor organisme internaţionale. Sursele de finanţare vor fi locale, guvernamentale sau europene, după caz.
Un prim proiect promovat de această asociaţie este cel al autostrăzii Comarnic - Braşov, această investiţie fiind şi unul dintre motivele pentru care autorităţile locale au decis să se asocieze. Cele şase autorităţi publice nu vor susţine financiar investiţia, însă, fiind membre ale ADI „Valea Prahovei în Acţiune”, vor acţiona coordonat în ceea ce priveşte demersurile referitoare la acest proiect.
 
Adrian Veştea, peşedintele CJ Braşov: „Tronsonul Comarnic-Braşov este cel mai îndelung aşteptat proiect de infrastructură rutieră din ţară”
De altfel, după ce a semnat  actul constitutiv şi statutul Asociaţiei, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov (membru al asociaţiei), Adrian Veştea, a declarat că înfiinţarea ADI  „Valea Prahovei în Acţiune” este de bun augur. „Sper să împlinească atât aşteptările noastre, ale autorităţilor locale, cât şi ale cetăţenilor”, a spus Veştea. Totodată, reprezentantul CJ Braşov a declarat că „Autostrada Bucureşti - Braşov, în special tronsonul Comarnic-Braşov este cel mai îndelung aşteptat proiect de infrastructură rutieră din ţară. Alături de Aeroportul Internaţional Ghimbav-Braşov, care se realizează de către Consiliul Judeţean Braşov, o autostradă care să lege Capitala de municipiul Braşov va contribui esenţial la dezvoltarea întregii Văi a Prahovei, a judeţului Braşov şi a regiunii din care acesta face parte. Nu în ultimul rând, primii beneficiari ar fi numeroşii turişti care astăzi sunt obligaţi să stea în trafic pe DN 1 atât la dus, cât şi la întors”.
 

 

Vlad Oprea, primar  Sinaia: „Un nou capitol  al guvernării locale”
Preşedinte al ADI „Valea Prahovei în Acţiune” a fost desemnat Vlad Oprea, primarul oraşului Sinaia. Acesta a declarat că prin înfiinţarea acestei asociaţiei „a fost deschis un nou capitol al guvernării locale. Avem datoria de a sprijini autorităţile centrale în dezvoltarea României. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară «Valea Prahovei în Acţiune» este răspunsul la nevoile comune exprimate de comunităţile locale care îşi doresc un viitor sustenabil. Proiectele pe care le vom dezvolta vor avea un impact major în creşterea calităţii vieţii localnicilor”. De asemenea, şi Oprea întărit ideea că primul proiect major asumat de asociaţie este Autostrada Comarnic-Braşov.
„Avem tot sprijinul Guvernului României pentru a-l duce la bun sfârşit. Până când vom parcurge kilometrii de autostradă, vom lucra la proiectele integrate de mobilitate urbană, turism, servicii publice inteligente, mediu şi mai ales sustenabilitate economic”, a continuat preşedintele Asociaţiei, care a amintit şi faptul că „toţi cei care semnează astăzi, au arătat grija faţă de comunităţile lor, ceea ce mă face să-mi exprim încrederea în rezultatele asociaţiei”.
 
Liviu Butnariu, primar Râşnov: „Legătura cu Capitala ţării va fi una mult mai uşoară”
La rândul său, primarul oraşului Râşnov, Liviu Butnariu, membru al ADI „Valea Prahovei în Acţiune” a precizat că  „viitoarea autostradă Bucureşti - Braşov, care va tranzita şi oraşul nostru va fi de mare ajutor pentru Râşnov. Având în vedere că localitatea noastră este într-o continuă dezvoltare, iar numărul turiştilor creşte de la un an la altul, realizarea acestui segment de drum va fi foarte benefică. Legătura cu Capitala ţării va fi una mult mai uşoară şi asta va aduce un plus pentru comunitatea locală”. Totodată, el menţionat că un alt proiect important pentru această zonă este Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, un obiectiv important pentru dezvoltarea comunităţii şi  transportul turiştilor. „Aceste două proiecte (autostrada şi aeroportul – n.r.) reprezintă un complex multimodal. Atunci când ai aeroport, când ai cale ferată, când ai autostradă, toate conectate la obiectivele turistice şi agenţii economici, zona se va dezvolta extraordinar de mult”.

Ciprian Barbu, primar Azuga: Soluţii integrate pentru marile probleme de infrastructură
Totodată, vicepreşedintele Asociaţiei, Ciprian Barbu, primarul oraşului Azuga, a declarat că pentru acest oraş „alăturarea în ADI «Valea Prahovei în Acţiune» reprezintă o mare responsabilitate. Ne-am propus să ne implicăm activ în implementarea proiectelor atât de mult dorite şi necesare pentru binele colectiv şi al locuitorilor din Azuga şi Valea Prahovei. Noi susţinem folosirea integrată de soluţii pentru marile probleme din infrastructura de transport, tranzit şi facilităţi pentru turiştii care ajung pe Valea Prahovei”.  

Sorin Popa, primar Comarnic: Un alt obiectiv vizat, poluarea din staţiunile montane
Pe de altă parte, Sorin Popa, primarul oraşului Comarnic (membru al Asociaţiei) consideră că „doar împreună putem realiza proiecte comune de dezvoltare a zonei turistice a Văii Prahova, în care să fie inclus şi Comarnicul, să rezolvăm problema traficului în zona oraşului nostru, astfel încât circulaţia prin oraş să nu mai includă autovehiculele aflate în tranzit către staţiunile montane sau Braşov şi la scurtarea timpului petrecut în trafic de către cei care străbat tronsonul Ploieşti-Braşov. Construirea autostrăzii conduce şi la diminuarea gradului de poluare a aerului, cauzată de numărul mare de autovehicule care tranzitează zilnic şi rezolvă una din problemele prioritare pentru locuitorii oraşului Comarnic”.

 

 

+7 -4

Comentarii

Willy

2020-06-04 20:14:09


@Io, mai studiaza un pic niste treburi si dupa aia sa vorbesti.

Costea Ion

2020-06-04 14:58:40


@Io, La origine ce-a fost Biserica Neagră? Când și de cine a fost construită? De catolici sau de cei ce-au îmbrățișat reforma?

Sandu Ioana

2020-06-04 13:23:16


Vorbe, vorbe! De aia nu faceti voi autostrada! Ca nu aveti coaliție!

Io

2020-06-04 11:20:09


@Willy Biserica Neagra nu este catolica, ci lutherana (evanghelica). Atata lucru trebuie sa stii daca esti brasovean. Altfel, da, lumea civilizata europeana se termina la Biserica Neagra.

Willy

2020-06-04 08:39:21


Coalitia Brasov-Sibiu cand? Ca aia ne arde pe noi, occidentul, nu sa mergem in tiganie. In primul rand suntem ardeleni, suntem mai legati de occident decat de Moldova si tiganie. Dupa cum se stie occidentul tine pana la ultima biserica catolica. Deci Biserica Neagra. In alta ordine de idei am avut dreptate. Daca guvernul nu vrea, vrem si facem noi pe plan local: aeroport, autostrada. Avand in vedere ca tara nu e condusa de sparlament ci de consiliile locale si judetene un lucru firesc si simplu este organizarea lor pe interese de proiecte si infrastructura. Asa cum pot face aeroporturi, centuri, poduri si alte proiecte de infrastructura, tot asa se pot organiza pentru constructia de autostrazi. Caci autostrada nu trece prin sparlament sau minister ci pe campurile si dealurile noastre. Bine, mai tare decat o coalitie este regionalizarea dar aici e o problema: ramane baronetul fara servici. Prin regionalizare se pot atrage fonduri UE sarind guvernul.

Costea Ion

2020-06-04 08:26:46


DE CE??? Să facă cei din București și Prahova această autostradă, pe noi ne interesează legături bune, trainice și rapide spre Vest, nu spre șerpărie, spre Haules-Bucales!!!! Banii noștri trebuie băgați în căi ferate și autostrăzi spre Sibiu, nu spre Patria Hoților și spre Miticistan.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie