Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 23:01

CNAIR va amenaja o turbogiraţie într-unul dintre „punctele negre” de pe DN 1

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 11 iulie 2022

Prin această intersecţie se va face accesul şi spre alternativa Valea Doftanei

CNAIR va amenaja o turbogiraţie într-unul dintre „punctele negre” de pe DN 1

Compania de Drumuri va construi o turbogiraţie pe DN 1 Valea Prahovei, lângă Câmpina la intersecţia cu Drumul Judeţean 101 R, ruta care asigură accesul la Câmpina, Castelul Iuliei Haşdeu şi localitatea Cornu. Este o intersecţie foarte periculoasă pentru că, la ieşirea din Drumul Judeţean şoferii care merg spre Ploieşti sau Bucureşti trebuie să „taie” benzile de pe sensul de urcare şi să se încadreze pe banda 2 a sensului Braşov-Bucureşti, de unde şi accidentele grave. În plus, se estimează creşterea traficului pe breteaua Drumului Judeţean după ce Ministerul Dezvoltării va reuşi să modernizeze alternativa pe Valea Doftanei, proiect lansat în lucru.
Pentru amenajarea unui sens giratoriu care va funcţiona ca o turbo giraţie (model Centura Bucureşti - Pipera) şi reducerea riscului de accidente, CNAIR a lansat o licitaţie pentru execuţie, valoarea lucrărilor fiind de 2,5 milioane lei, bani de la buget şi o durată de 3 luni. Turbogiraţia va funcţiona ca un sens giratoriu clasic pe direcţia spre Sinaia şi va avea bandă dedicată pentru sensul de coborâre, deci va reprezenta o zonă de reducere a vitezei, dar nu şi de ,,gâtuire”. Potrivit Memoriului Tehnic disponibil în SEAP, diametrul exterior al Giraţiei va fi de 23,5 metri şi o lăţime a carosabilului pe cale inelară de 2X5,5 metri şi 1X7 metri. Intersecţia va fi iluminată atât cu panouri solare cât şi cu energie de la reţeaua publică.
Unul dintre cele mai importante aspecte ale viitorului şantier este obţinerea avizelor de la Poliţia Rutieră în funcţie de ce restricţii vor fi impuse pentru amenajarea turbogiraţiei. Ofertele pot fi depuse până 15 iulie. În lipsa Autostrăzii Ploieşti-Braşov ( deocamdată în faza de proiectare, dar cu întârziere) CNAIR poate face doar investiţii pentru fluidizarea traficului pe Valea Prahovei, precum pasaje pietonale sau pasaje rutiere.


 

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie