Curs BNR
1 EUR = 4.9746 RON
1 USD = 4.6864 RON
1 GBP = 5.7433 RON
1 XAU = 282.2442 RON
1 AED = 1.2759 RON
1 AUD = 3.0414 RON
1 BGN = 2.5434 RON
1 BRL = 0.9310 RON
1 CAD = 3.4896 RON
1 CHF = 5.1446 RON
1 CNY = 0.6418 RON
1 CZK = 0.2041 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.1517 RON
1 HUF = 1.2709 RON
1 INR = 0.0564 RON
1 JPY = 3.1424 RON
1 KRW = 0.3485 RON
1 MDL = 0.2600 RON
1 MXN = 0.2691 RON
1 NOK = 0.4418 RON
1 NZD = 2.8303 RON
1 PLN = 1.0726 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0481 RON
1 SEK = 0.4329 RON
1 TRY = 0.1707 RON
1 UAH = 0.1269 RON
1 XDR = 6.1616 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 07 ianuarie 2022
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Asocierea Search Corporation SRL - Primacons Group SRL care realizează documentaţiile de proiectare, a solicitat Consiliului Judeţean Braşov eliberarea Certificatului de urbanism (CU) pentru proiectul „Elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect tehnic de execuţie pentru Autostrada Braşov – Bacău”. Conform anunțului Consiliului Județean Brașov, solicitarea cu documentaţia aferentă a fost înregistrată în data de 28 decembrie, iar pentru eliberarea Certificatului de urbanism administaţia judeţeană aşteaptă primirea avizelor din partea autorităţilor publice locale al căror teritoriu administrativ este străbătut de viitoarea şosea de viteză A13. Este vorba despre primăriile municipiilor Braşov şi Codlea, alături de cele din Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer.
Conform declarației președintelui Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, „construirea autostrăzii Braşov – Bacău este un obiectiv pe care l-am susţinut de la bun început, împreună cu colegii de la Consiliul Judeţean Covasna. Am participat la mai multe întâlniri de lucru cu reprezentanţii CNAIR care împreună cu proiectanţii au prezentat diverse variante de traseu. Toate acestea au fost analizate cu primarii şi specialiştii în urbanism din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale prin care trece autostrada. Varianta de traseu definitivată este cu siguranţă cea mai fezabilă şi cea care integrează toate necesităţile de transport pentru fiecare localitate în parte. Am convingerea că implementarea celor trei proiecte de autostrăzi care străbat judeţul nostru va rezolva descongestionarea traficului din întreaga zonă periurbană a municipiului Braşov, va asigura accesul la obiectivele importante din proximitate, aşa cum este Aeroportul Internaţional Braşov şi va elimina traficul de tranzit din localităţi”.
Autostrada va avea 162,707 km
În data de 10 decembrie 2021, Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat Studiul şi Raportul alternativelor de traseu – Analiza muticriterială de traseu, Etapa 2, în cadrul căruia a fost definitivat traseul autostrăzii A13 (cu roșu pe hartă).
Conform acestui document, traseul autostrăzii Braşov – Bacău începe la nord de municipiul Codlea, acolo unde este prevăzută realizarea unui nod rutier care să lege A13 de viitoarele tronsoanele Braşov – Făgăraş şi Ploieşti – Braşov din autostrada A3.
Autostrada va avea o lungime de 162,707 km, iar pe traseu vor fi poduri cu o lungime totală de 25,182 km și tuneluri cu o lungime totală de 12,395 km. De asemenea, vor fi amenajate 5 parcări de scurtă durată, 6 spații de servicii, 3 puncte de sprijin, 14 noduri rutiere și 31,76 km de drumuri de legătură. Costul construcției propriu-zise este estimat la 2,4 miliarde de euro, însă valoarea oficială va fi stabilită prin Studiul de fezabilitate.
Ce a solicitat CNAIR Consiliului Județean Brașov
Planul de situaţie al variantei finale pentru sectorul de drum cuprins între Braşov şi Bacău a fost transmis Consiliului Judeţean Braşov. Conform reprezentanților Consiliului Județean Brașov, conducerea CNAIR a solicitat administraţiei judeţene ca la emiterea certificatelor de urbanism pentru viitoarele proiecte de dezvoltări industriale sau de construcţii în zona adiacentă autostrăzii să ţină cont de traseul aprobat şi totodată să fie solicitat în prealabil avizul sau acordul specific al CNAIR.
De asemenea, specialiştii CNAIR au cerut sprijinul autorităţilor publice din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale străbătute de viitoarea autostradă în ceea ce priveşte accesul în teren pentru realizarea unor investigaţii necesare elaborării studiului de fezabilitate: măsurători topografice, foraje geotehnice, cercetări arheologice.
Studiul de fezabilitate şi Proiectul tehnic de execuţie pentru Autostrada Braşov – Bacău beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Cinci propuneri de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov
În ceea ce privește Autostrada Ploiești – Brașov, reprezentanții Consiliului Județean Brașov au precizat că proiectul este în faza de completare sau revizuire a Studiului de fezabilitate şi elaborare Proiect tehnic, documentații ce sunt realizate de firma Consitrans SRL. În momentul de faţă, Etapa 1 din Analiza multicriterială de traseu este încheiată, fiind propuse cinci posibile variante de traseu pentru segmentul Ploieşti – Braşov. În perioada următoare, acestea vor fi discutate şi analizate cu factorii de decizie din judeţele Prahova şi Braşov şi cu autorităţile şi instituţiile teritoriale implicate în procesul de aprobare şi avizare a proiectului.
Cât despre segmentul Braşov – Făgăraş din autostrada A3, în lungime de 48 de kilometri, administrația județeană a precizat că în urma procedurilor de achiziţie desfăşurate de CNAIR contractul pentru realizarea Studiului de fezabilitate şi a Proiectulului tehnic de detaliu a fost atribuit asocierii Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc).
Legislaţia privind plafonarea preţurilor la energie este considerată ineficientă de către senatorul braşovean Marius Dunca (PSD) şi consideră că este vital ca legislaţia privind protecţia[...]
2022-01-07 citeste mai multAnunţat de administraţia judeţeană încă de anul trecut, proiectul ce vizează realizarea unei reţele de piste pentru biciclişti în judeţ, dar şi plantarea unor perdele forestiere[...]
2022-01-07 citeste mai multDupă mulţi ani de aşteptare, s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru două drumuri din judeţ. Finanţarea vine prin programul „Anghel Saligny”, iar aleşii judeţeni au votat[...]
2023-09-29 citeste mai multDirecţia Naţională Anticorupţie (DNA) a anunţat joi, 6 ianuarie, trimiterea în judecată a fostului primar al comunei Jibert, Marian Pîtea, pentru săvârşirea infracţiunii de[...]
2022-01-07 citeste mai multÎncepând de joi, Prefectura Brașov are, din nou, echipă de conducere completă, odată cu depunerea jurământului de către social-democratul Lucian Pătrașcu. Lucian Pătrașcu[...]
2022-01-07 citeste mai mult
'Camelia Constantin'
2022-02-10 21:42:08
'Locuitorii din Podu Oltului vor fi afectați de trecerea Autostrăzii prin satul lor. Pe ei nu i-a consultat nimeni și nici informații publice despre traseu nu sunt. Îl invităm pe d-l Adrian Veștea să ne explice rațiunea pentru care o autostradă va face o curbă pentru a trece de-a lungul unui sat, la câțiva zeci de metri de locuințe.'