Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 22:01

CNADR: Până la finele anului, se circulă pe „autostrada Braşovului”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 16 februarie 2015

Atât pe tronsonul I, cât şi pe tronsonul II, lucrurile au început să se mişte de la începutul anului, ţinând cont că nerespectarea termenelor de finalizare ar duce la pierderea finanţării europene alocată pentru această investiţie

CNADR: Până la finele anului, se circulă pe „autostrada Braşovului”
Primul tronson al şoselei de centură, pasajul care va fi amenajat în zona intersecţiei cu DN 11, peste calea ferată.
 
Până la finele anului, şoferii care tranzitează Braşovul vor avea la dispoziţie o ocolitoare pe care se va putea circula în regim de autostradă de la un capăt la celălalt, respectiv pe toţi cei aproximativ 17 km. Cel puţin acestea sunt promisiunile Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), care a precizat că atât pe primul tronson (unde lucrările fuseseră abandonate din iulie 2013, după insolvenţa constructorului), cât şi pe cel de-al doilea, chiar dacă este iarnă, a început deja să se lucreze.
 
Până pe 7 noiembrie, se dublează tronsonul II
Proiectul centurii ocolitoare a Braşovului este finanţat şi din fonduri europene, astfel că investiţia trebuie, oricum, finalizată până la finele lui 2015, altfel se pierd banii. Termenele recent avansate de CNADNR pentru finalizarea lucrărilor sunt de 7 noiembrie, pentru lucrările de dublare a celui de-al doilea tronson, care face legătura între DN 11 şi DN 13, şi 16 decembrie, pentru finalizarea primului tronson care leagă DN 1 de DN 11.  
Lucrările de dublare a celui de-al doilea tronson, care presupun inclusiv amenajarea unui pasaj suprateran la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, sunt realizate de asocierea de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Un preţ destul de mic, respectiv de 54% din valoarea estimată de CNADNR care era de 118,256 de milioane de lei. ţinând cont că la poduri şi pasaje au fost turnaţi pilonii în vederea dublării, de la amenajarea tronsonului în 2009, muncitorii au început deja lucrul la pasajul dinspre Stupini, în zona de legătură cu tronsonul III, care este de altfel singurul care a fost amenajat în întregime şi, teoretic, s-ar putea circula pe el în regim de autostradă. Contractul de execuţie a fost semnat încă din 7 august, însă trei luni au durat doar lucrările de proiectare.
 
Lucrările au fost „conservate” bine 
Pe primul tronson, care are o lungime de 7,2 km, reluarea lucrărilor a fost întârziată şi de faptul că în luna august Compania de Drumuri a lansat o licitaţie pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate de compania austriacă Alpine Bau care a abandonat şantierul în iunie anul trecut, după ce a intrat în insolvenţă. „În urma întocmirii Expertizei Tehnice a lucrărilor executate în cadrul Contractului «Construcţia Variantei de Ocolire a Municipiului Braşov Lot 1: Tronson I, DN1 - DN 11» starea tehnică a acestora a fost evaluată ca fiind bună. De asemenea, în urma întocmirii expertizei tehnice, valoarea contractului de lucrări a rămas aceeaşi: 59.556.175,71 lei fără TVA”, au precizat reprezentanţii CNADNR.  Acest contract a fost atribuit asocierii de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO, iar valoarea contractului au ajuns la această valoare, de la 88,355 milioane de lei, fără TVA, cât a fusese estimată valoarea minimă a acestui contract. Pentru conservarea lucrărilor efectuate s-au cheltuit 10.000 de lei lunar, bani care s-au dus de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor, însă din cauza intemperiilor unele lucruri nu mai corespund deja din punct de vedere tehnic. 
Lucrările pe acest tronson au fost reluate, oficial, pe 16 decembrie, iar, pentru început, în zona intersecţiei cu DN 11, unde urmează să fie amenajat un pasaj peste calea ferată, au fost aduse grinzile care urmează să fie montate între pilonii care au fost ridicaţi deja de constructorul iniţial. 
 
+4 -0

Comentarii

lichu

2015-02-16 07:11:58


Va rog sa explicati cititorilor ce inseamna "regim de autostrada" la ocolitoarea Brasovului. Viteza maxima impusa 80 km/h, giratorii, semafoare, nu are banda de urgenta, nu are spatii de parcare, circulatie utilaje agricole, etc

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie