Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 05:43

CNADR a stabilit taxa pentru Autostrada Comarnic-Braşov

Autor:

Publicat la 15 ianuarie 2015

Şoferii vor plăti 8,68 lei pentru a parcurge tronsonul de drum. Puncte de taxare vor fi în Comarnic, Sinaia, Buşteni, Predeal şi Râşnov.

CNADR a stabilit taxa pentru Autostrada Comarnic-Braşov
Autostrada Comarnic-Braşov, ce urmează să fie realizată prin concesiune de către asocierea Strabag-Vinci, va fi taxată cu 7 lei + TVA (8,68 lei) pentru autoturismele de mici dimensiuni, potrivit unui proiect al CNADNR.
Autostrada Comarnic-Braşov este prima lucrare de infrastructuă de anvergură realizată în sistem de concesiune, iar concesionarul va primi 2,73 miliarde de euro de la bugetul de stat, drept plăţi de disponibilitate. Plata acestei sume se va face eşalonat după ce autostrada va fi construită şi va acoperi şi întreţinerea acesteia.
„Pe Autostrada Comarnic-Braşov va fi implementat un sistem de taxare «semi-închis», care va prevedea bariere pe întreg carosabilul la cele două capete ale autostrăzii, situate în zona Comarnic şi Râşnov, precum şi cabine de taxare la Sinaia, Buşteni şi Predeal. Tariful de concesiune va fi perceput odată ce întreaga autostradă va fi realizată şi va deveni operaţionala.(...) Tariful de concesiune ce va fi plătit de un autoturism pentru întreaga lungime a autostrăzii este preconizat a fi de 7 lei cu TVA inclus, supus indexării (...) Nivelul tarifelor de concesiune pentru fiecare categorie de vehicul este în general stabilit sub cel existent în majoritatea statelor europene. Tarifele de concesiune vor fi introduse doar atunci când autostrada este deschisă traficului, iar valoarea nominală estimată a veniturilor ce vor fi obţinute din taxare şi din chirii pentru spaţiile de servicii va fi direct relaţionată traficului înregistrat pe autostradă, nivelului tarifului / osie, disponibilităţii autostrăzii, mixului de trafic etc. Nivelul tarifului de concesiune menţionat anterior poate fi modificat de către autoritatea publică, în concordanţă cu nevoile comerciale şi macroeconomice", se arată în prezentarea făcută de CNADNR. Nivelul tarifului perceput este stabilit în funcţie de distanţa parcursă de vehicul. „Pentru un vehicul din categoria 2 (vehicul a cărui înălţime deasupra primei osii frontale este mai mare de 130 cm) se va plăti în funcţie de numărul de osii cu care este prevăzut vehiculul, de exemplu un astfel de vehicul cu 2 osii plăteşte de două ori valoarea plătită de un autoturism şi până la de 3 ori pentru un astfel de vehicul cu 5 sau mai multe osii", se mai arată în document.
Autostrada, cu o lungime de 53 de kilometri, dintre care zece prin tunel, potrivit traseului actualizat, ar urma să fie construită în patru ani de la momentul semnării contractului, iar perioada de operare de către concesionar se va întinde pe următorii 26 de ani, după care autostrada va reveni statului român. Perioada de cesiune va începe la data finalizării construcţiei autostrăzii şi va dura 26 de ani, interval în care asocierea firmelor Strabag şi Vinci au obligaţia de a opera şi întreţine autostrada conform contractului pe care îl vor încheia cu CNADNR.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie