banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9768 RON

1 USD = 4.5625 RON

1 GBP = 5.9082 RON

1 XAU = 439.0006 RON

1 AED = 1.2423 RON

1 AUD = 2.8781 RON

1 BGN = 2.5446 RON

1 BRL = 0.7867 RON

1 CAD = 3.1656 RON

1 CHF = 5.1610 RON

1 CNY = 0.6308 RON

1 CZK = 0.1987 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0901 RON

1 HUF = 1.2462 RON

1 INR = 0.0525 RON

1 JPY = 3.0670 RON

1 KRW = 0.3137 RON

1 MDL = 0.2566 RON

1 MXN = 0.2280 RON

1 NOK = 0.4278 RON

1 NZD = 2.6118 RON

1 PLN = 1.1914 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0533 RON

1 SEK = 0.4500 RON

1 TRY = 0.1243 RON

1 UAH = 0.1100 RON

1 XDR = 6.0818 RON

1 ZAR = 0.2507 RON

Editia 8381 - 17 mar 12:49

CJ a început pregătirile pentru reabilitarea Palatului Administrativ

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 03 aprilie 2024

CJ a început pregătirile pentru reabilitarea Palatului Administrativ

Consiliul Judeţean Braşov a semnat în 1 aprilie contractul de servicii pentru elaborarea Documentaţiei de Autorizare a Lucrărilor de Intervenţie (DALI) pentru reabilitarea clădirii în care îşi desfăşoară activitatea instituţia (Palatul Administrativ) de pe Bulevardul Eroilor nr. 5 din Braşov. Contractul a fost atribuit firmei Arcadia AEN Architecture & PM SRL din Bucureşti, care va încasa de la administraţia judeţeană suma de 662.874 lei. Conform anunţului administraţiei judeţene, consultantul va avea la dispoziţie cinci luni pentru a finaliza documentaţia, după care Consiliul Judeţean Braşov va pregăti caietul de sarcini pentru contractul de lucrări.
„Documentaţiei de Autorizare a Lucrărilor de Intervenţie ne va furniza o imagine clară asupra necesităţilor de investiţii privind reabilitarea, modernizarea şi renovarea energetică a sediului nostru administrativ. Pe baza acesteia vom aproba indicatorii tehnico-economici ai obiectivului şi vom trece la elaborarea documentaţiilor pentru achiziţia proiectării şi execuţiei lucrărilor. În acelaşi timp, vom căuta sursele de finanţare care să ne permită implementarea acestui obiectiv pe care îl considerăm de o importanţă deosebită, fiind vorba despre refacerea unei clădiri istorice remarcabile pentru municipiul şi judeţul Braşov”, a declarat preşedintele CJ Braşov, Şerban Todorică, după semnarea contractului.
Palatul Administrativ, fostul Palat de Justiţie construit între anii 1900-1902, este o clădire emblematică pentru oraşul nostru, cu o arhitectură impresionantă, o clădire de patrimoniu care în următorii ani va fi refăcută în totalitate de către administraţia judeţeană, urmând să fie reabilitată şi eficientizată energetic.

Acoperişul ar putea fi reconstruit pentru a putea susţine şi panouri solare
În auditul energetic realizat pentru Palatului Administrativ în anul 2022 sunt prezentate două soluţii de intervenţii care conduc la reducerea cu 50% a consumului de energie pentru încălzirea clădirii. Documentaţia realizată de consultantul din Bucureşti va trebui să cuprindă analiza energetică şi impactul financiar al acestor soluţii şi să propună varianta optimă atât din punct de vedere tehnic, cât şi economic.
De asemenea, firma prestatoare va trebui să ţină cont de faptul că prin auditul energetic se propune instalarea unui sistem de panouri solare pentru producerea apei calde menajere şi a unui sistem fotovoltaic pentru asigurarea energiei electrice, iar eventualele consolidări ale acoperişului vor trebui făcute în aşa fel încât să permită susţinerea celor două sisteme. Proiectantul poate propune alte variante/locaţii pentru montarea acestor sisteme. În acelaşi timp, documentaţia DALI va avea în vedere înlocuirea învelitorii din ţiglă şi din tablă - unde este cazul, sau realizarea unui acoperiş nou, dacă acest lucru se impune.

Două lifturi în clădire
Proiectul va ţine seama de necesitatea realizării unei rampe de acces în clădire şi la etajele superioare, necesară persoanelor cu dizabilităţi locomotorii şi va studia posibilitatea montării a două lifturi interioare. În funcţie de spaţiile clădirii, firma prestatoare va face propuneri pentru eventuale compartimentări.
Proiectul va include reparaţii la tencuieli, zugrăveli în spaţiile interioare - birouri, săli de conferinţe, holuri şi casa scării, refacerea faţadelor, recondiţionarea sau înlocuirea pardoselilor, modernizarea grupurilor sanitare, montarea de tavane casetate cu iluminat încorporat, vopsirea tâmplăriei de lemn etc. De asemenea, sunt propuse reparaţii la instalaţiile sanitare (conducte şi obiecte sanitare), electrice (înlocuirea corpurilor de iluminat cu corpuri de iluminat tip LED, întrerupătoare, prize) şi a celor de curenţi slabi.

+4 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie