Curs BNR

1 EUR = 4.9772 RON

1 USD = 4.6060 RON

1 GBP = 5.8891 RON

1 XAU = 342.8803 RON

1 AED = 1.2540 RON

1 AUD = 3.0636 RON

1 BGN = 2.5448 RON

1 BRL = 0.8526 RON

1 CAD = 3.3520 RON

1 CHF = 5.1441 RON

1 CNY = 0.6351 RON

1 CZK = 0.2017 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0965 RON

1 HUF = 1.2571 RON

1 INR = 0.0551 RON

1 JPY = 2.9297 RON

1 KRW = 0.3354 RON

1 MDL = 0.2604 RON

1 MXN = 0.2459 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8447 RON

1 PLN = 1.1464 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0526 RON

1 SEK = 0.4439 RON

1 TRY = 0.1426 RON

1 UAH = 0.1130 RON

1 XDR = 6.0918 RON

1 ZAR = 0.2505 RON

Editia 8201 - 14 iun 02:05

„Ciorbe ca la mama acasă” şi replica din Bucureşti

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 27 mai 2024

„Ciorbe ca la mama acasă” şi replica din Bucureşti

Săptămâna trecută, un restaurant din Braşov a fost amendat de inspectorii Protecţiei Consumatorilor, printre altele pentru că nu a putut proba „prin studii efectuate în acest sens” că vinde „ciorbe ca la mama acasă” (detalii aici). Există însă un lanţ de restaurante cu specific românesc care poate folosi această sintagmă, pentru că a înregistrat marca sub diferite clase la OSIM. Este vorba de restaurantele „La Mama” din Bucureşti, potrivit G4Food.
„Legea care sancţionează sintagma «Ciorbe ca la mama acasă» este OG21/1992 republicată art. 24 conform căruia «se interzice prezentarea, prin orice mijloace, a afirmaţiilor şi indicaţiilor care nu sunt conforme cu parametrii ce caracterizează produsele şi serviciile şi care nu pot fi probate»”, conform CJPC (Comisariatul judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Braşov). Tot din comunicarea oficială cităm: „Nu ANPC-ul trebuie să demonstreze sintagma afişată în astfel de locaţii, ci operatorul economic trebuie să facă dovada în acest sens.”
Csaba Onica, comisar-şef CRPC Braşov, a precizat că, în această speţă, comerciatul „ar trebui să aibă, de exemplu, un certificat de produs tradiţional”. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale este instituţia care certifică produse sau activităţi în diferite categorii: produs tradiţional, montan, reţetă consacrată etc. O simplă căutare după termenul „mama” în Catalogul Produselor şi Activităţilor Certificate relevă faptul că până în prezent nici un producător nu a înscris un produs care să conţină în denumire acest termen. Pentru căutarea „acasă”, catalogul a relevat un singur produs: „Sărăţele de acasă”, produs cu atestat tradiţional înregistrat de o firmă din judeţul Iaşi.
Însă, căutarea după marcă înregistrată pe platforma inregistrare-marci.ro relevă faptul că marca „ca la mama acasă” şi multe derivate ale ei au fost înregistrate în nume propriu şi/sau al restaurantelor „La mama” de către Cătălin Mahu, deţinătorul acestui brand. „Am înregistrat această marcă de foarte mulţi ani pentru a proteja brandul restaurantelor La Mama. Colegii de la Braşov probabil că nu au ştiut nici de acest fapt şi nici că nu aveau voie să folosească sintagma. Eu acum vorbesc în nume propriu, fără legătură cu amenzile date de ANPC”, a declarat pentru G4Food Mahu.
Clasa 43 a mărcilor înregistrate şi protejate de lege se referă, printre altele, la „servicii de furnizare alimente şi băuturi”. Conform ediţiei a XII-a, 2023, a clasificării NISA, clasa 43 include servicii de restaurant.

+1 -2

Comentarii

'Rammstein'

2024-05-27 05:34:05


'Brașovul este o rusine de oraș turistic...plin de ghertoi, curve,interlopi,...și de cantine de căcat...ca restaurante nu pot fi numite...'

'Willy'

2024-05-27 03:34:31


'Ce aiurea! '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie