Curs BNR

1 EUR = 4.9699 RON

1 USD = 4.5984 RON

1 GBP = 5.8083 RON

1 XAU = 303.5750 RON

1 AED = 1.2520 RON

1 AUD = 2.9910 RON

1 BGN = 2.5410 RON

1 BRL = 0.9251 RON

1 CAD = 3.3865 RON

1 CHF = 5.1913 RON

1 CNY = 0.6387 RON

1 CZK = 0.1961 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.1488 RON

1 HUF = 1.2619 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.0581 RON

1 KRW = 0.3442 RON

1 MDL = 0.2577 RON

1 MXN = 0.2699 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8030 RON

1 PLN = 1.1507 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4444 RON

1 TRY = 0.1467 RON

1 UAH = 0.1205 RON

1 XDR = 6.0994 RON

1 ZAR = 0.2393 RON

Editia 8133 - 01 mar 00:42

Cine este Makyol, compania din Turcia care ar putea construi „cap-coadă” Autostrada Sibiu-Făgăraş

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 09 octombrie 2023

Cine este Makyol, compania din Turcia care ar putea construi „cap-coadă” Autostrada Sibiu-Făgăraş

Compania Makyol din Turcia, un new-entry în România, a devenit în 2023 al treilea constructor după numărul kilometrilor de autostradă contractaţi şi ar putea „prinde” chiar locul 2, la egalitate cu WeBuild (Italia) dacă va semna şi contractul pentru lotul 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraş (A 13), conform Economedia.
În topul constructorilor de autostradă din România, UMB conduce detaşat cu aproape 500 de kilometri contractaţi, WeBuild lucrează pe lotul 5 al Autostrăzii Sibiu -Piteşti (30 km) şi are în proiectare 37 km pe lotul 3 Tigveni-Cornetu, deci în total 67 de kilometri de autostradă, iar Makyol are deja contracte semnate pe loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraş (34 km), va semna contractul pentru lotul 1 pentru că nu au fost contestaţii (15 km) şi este în cărţi pentru lotul 2, adică alţi 20 de kilometri. Aşadar, cu 34 de kilometri deja semnaţi şi alţi 15 kilometri care se semnează în câteva zile (plus drumuri de legătură), Makyol în depăşeşte şi pe cei de la Alsim Alarko cu 34 de kilometri în şantier pe A0 Bucureşti Sud.
Strabag are contracte pe 16 kilometri de autostradă şi alţi 19 kilometri de Drum Expres (13 cu profil de Drum Expres).
Asocierea Mapa-Cengiz are 31 kilometri pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Piteşti, probabil cel mai greu lot de autostradă care va intra în execuţie în 2024.

Riscuri şi avantaje pentru aproape 70 de kilometri de autostradă
Un singur constructor pe aproape 70 de kilometri de autostradă în execuţie în acelaşi timp poate reprezenta un risc având în vedere că, dincolo de portofoliul constructorului, încă nu ştim ce mobilizare va avea în şantier. Ca experienţe cu firmele din Turcia, Nurol a terminat aproape la timp cei 14 kilometri de pe Autostrada Transilvania, iar Alsim are întârzieri de câteva luni pe A 0, la câmpie şi cu ierni blânde. Aşadar, deşi au început promiţător, chiar cu artificii pe şantier, constructorii din Turcia nu au ajuns la performanţele UMB de a termina înainte de termen.
Pe de altă parte, continuitatea este importantă pe loturile A 13 Sibiu-Făgăraş. Un singur constructor poate mobiliza resurse astfel încât să deschidă loturi fără a mai depinde de evoluţia „vecinului”. În plus, organizarea de şantier şi toate aventajele logistice sunt în favoarea unei astfel de soluţii.

Portofoliul Makyol
Makyol este o companie înfiinţată la Istanbul în 1965. Unul dintre cele mai importante proiecte la care a participat (în asociere) este Autostrada Gebze-Orhangazi-Izmir (foto) cu 377 kilometri lungime, podul „Osman Gazi” peste Marea Marmara, cu o lungime de 2620 metri şi alţi 18 kilometri de viaducte şi 7 kilometri de tuneluri.

Un pas înainte şi pentru Braşov – Bacău
Autostrada Sibiu – Făgăraş, o investiţie de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secţiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu şi Braşov (A3 Râşnov). Pentru secţiunea II Făgăraş – Braşov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate şi Proiect Tehnic (termen doi ani). Pentru A13 Braşov – Bacău, vineri, 6 octombrie, a fost termen în SEAP pentru desemnarea câştigătorului contractului pentru Studiul de Fezabilitate, dar CNAIR nu a desemnat câştigătorul.

+6 -4

Comentarii

'nu contează '

2023-10-09 09:04:09


'Iar turcaleți???'

'Barbu Gh.'

2023-10-09 07:22:01


'Ce-am fost și ce-am ajuns. De la Transfăgărășan la... Maykol. Da, dar suntem capitaliști, suntem în democrație. Ne putem „mândri” că importăm pînă și bolduri, în loc să exportăm elicoptere.'

'Willy'

2023-10-09 02:32:08


'A la turca breee, mamaliga si cafeee!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie