Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 21:25

Cîmpeanu: Profesorii debutanţi să fie plătiţi la nivelul salariului mediu pe economie

Autor:

Publicat la 26 mai 2022

Cîmpeanu: Profesorii debutanţi să fie plătiţi la nivelul salariului mediu pe economie

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, propune ca profesorii debutanţi să fie plătiţi la nivelul salariului mediu pe economie, pentru ca nivelul de pornire în carieră să fie motivant.
„Deşi am susţinut şi susţin în continuare punctual obligaţia de plată a diferenţelor salariale, o anumită parte a fost plătită, alta a fost prorogată. (...) Susţin ca salarizarea profesorilor debutanţi să se facă la nivelul salariului mediu pe economie, apoi salariul să crească în funcţie de avansul în cariera didactică şi de calităţile demonstrate ale fiecărui cadru didactic, dar trebuie să începem de la un nivel motivant", a afirmat, ieri, Cîmpeanu.
El a atras atenţia că, în lipsa unor profesori pregătiţi, cadrul legal, curriculumul, evaluările standardizate şi infrastructura sunt în zadar. „Profesori pregătiţi vom putea avea doar în momentul în care vom reuşi să le dăm prestigiul profesiei de dascăl, în care vom reuşi să le redăm statutul social corelat cu importanţa despre care spunem cu toţii întotdeauna că o acordăm educaţiei la nivel declarativ", a susţinut ministrul, citat de Agerpres.

+0 -0

Comentarii

'Barbu Gh.'

2022-05-26 07:19:19


'Ia citiți: „apoi salariul să crească în funcţie de avansul în cariera didactică”. Să crească în paralel cu analfabetismul funțional? Sau cum? Chiar, cu analfabeții funcțional, cu waxerii, ce facem? Că aceștia intră la rebuturi. Așa cum, într-o fabrică, o piesă defectă este considerată rebut, așa și un absolvent care poate citi (ÎNCĂ) dar nu înțelege este tot un rebut. Care o fi procentul rebuturilor într-o fabrică „automotive” și care în școlile din județ/țară? '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie