Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8173 - 30 apr 01:05

Chinezii vor să conecteze Dunărea cu Marea Egee. România iese în pierdere

Autor:

Publicat la 28 iulie 2021

Chinezii vor să conecteze Dunărea cu Marea Egee. România iese în pierdere

China are în vedere un proiect ambiţios, dar fezabil, de peste 17 miliarde de dolari, care ar conecta fluviul Dunărea, al doilea cel mai lung râu din Europa după Volga, cu linia de coastă a Mării Egee printr-un nou canal care ar utiliza şi sistemele fluviale Morava şi Vardar/Axios. Canalul ar lega nordul Greciei până la Belgrad.
Belgradul nu este singurul oraş important situat pe Dunăre, ci şi capitalele Austriei (Viena), Ungariei (Budapesta) şi Slovaciei (Bratislava), alături de alte centre regionale majore.
Deşi multă marfă chinezească ajunge deja în România prin Marea Neagră sau Rotterdam în Marea Nordului, un canal care leagă nordul Greciei de Dunăre aproape de Belgrad va reduce timpul de transport către Europa Centrală cu aproximativ trei zile şi jumătate, China economisind astfel miliarde de dolari.
Proiectul canalului, împreună cu o nouă legătură feroviară care urmează aceeaşi axă verticală din nordul Greciei până la Belgrad, ar schimba radical opţiunile de transport în regiunea mai largă. Deşi Grecia, Macedonia de Nord şi Serbia vor beneficia foarte mult de aceste două proiecte de transport, cei mai mari pierzători vor fi Turcia şi România.
În următorii ani aceste ţări nu vor mai avea milioane de tone de marfă destinată Europei Centrale trecând prin strâmtoarele Dardanelle şi Bosfor şi Delta Dunării. Efortul Chinei de a avea cât mai multe reţele şi opţiuni de transport favorizează în cele din urmă o regiune care a fost uitată în cea mai mare măsură în ceea ce priveşte dezvoltarea.
Eventuala construcţie a unei legături feroviare şi a unui canal din Salonic va fi o lovitură majoră pentru Turcia, deoarece va fi complet ocolită. În esenţă, Turcia va rămâne o putere terestră aşa cum a fost dintotdeauna, în timp ce Grecia, care deţine deja cea mai mare flotă comercială din lume măsurată în tonaj, va avea mai multe încărcături asiatice în porturile sale.
Serbia va prospera totuşi în viitorul apropiat pe măsură ce va deveni mai integrată în reţelele economice şi de transport din Balcani şi Europa care fac legătura cu iniţiativa Chinei.

+3 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie