Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:16

Cheltuielile pentru haine ale bărbaţilor au depăşit, anul trecut, pentru prima oară, 1 miliard de euro

Autor:

Publicat la 24 iulie 2019

Vânzările de haine pentru bărbaţi au depăşit pragul de 1 miliard de euro pentru prima dată în 2018, avansul pieţei fiind de 10,5%, mai mare ca în cazul pieţei pentru femei, scrie Ziarul Financiar.
Piaţa e cu circa 30% mai mică decât cea pentru femei, unde numărul de magazine şi de retaileri dedicaţi este mai mare. Conform unei analize a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, în contextul în care salariul mediu a crescut şi odată cu el şi puterea de cumpărare, bărbaţii români s-au orientat către produse mai scumpe.
Pe piaţa din România sunt active peste 200 de firme de îmbrăcăminte, încăţăminte şi îngrijire personală. Analiştii şi executivii din domeniu afirmă că în România numărul de retaileri este comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate, pentru că românii sunt pasionaţi de modă şi sunt dispuşi să dea bani pe haine şi pantofi în comparaţie cu vecinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate. An de an în România se cheltuie pe haine şi încălţăminte peste 4 miliarde de euro, conform celor mai recente date. „Bărbaţii câştigă mai mult decât femeile, fiind totodată cei care cheltuie mai mult. Nu cumpără mai multe produse, ci mai scumpe, brandul fiind un argument important“, spun analiştii Euromonitor.
Pe fondul unui interes crescut al bărbaţilor pentru haine, există tot mai mulţi retaileri specializaţi care deschid magazine aici. „Diversitatea modelelor şi schimbările rapide de colecţii sunt motoarele de vânzări pentru retailerii fast-fashion. Zara (parte din grupul Inditex) şi H&M sunt locul unu şi respectiv doi în piaţa de modă pentru bărbaţi după valoarea vânzărilor“, potrivit Euromonitor. Ambele magazine au o segmentare clară între departamentele de femei şi bărbaţi, dar oferă cuplurilor şi familiilor cu copii (având şi haine pentru cei mici) posibilitatea să facă simultan cumpărături.
Piaţa îşi va continua trendul ascendent, însă ritmul va încetini chiar şi sub 1% în următorii patru ani, conform estimărilor, semn că se apropie de maturitate.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie