Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 14:04

CFR solicită avizul de la Circulaţie pentru a reabilita tronsonul de cale ferată care traversează Braşovul spre Sighişoara

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 01 iulie 2019

CFR solicită avizul de la Circulaţie pentru a reabilita tronsonul de cale ferată care traversează Braşovul spre Sighişoara

Foto: Noul tren de lucru al Regionalei CFR Braşov

Un proiect mult aşteptat în ceea ce priveşte modernizarea infrastructurii feroviare, respectiv cel de reabilitare a tronsonului de cale ferată dintre Braşov şi Sighişoara, ar urma să demareze într-un final. Cel puţin la nivel birocratic, CFR a început partea de obţinere a avizelor necesare demarării lucrărilor.
Astfel, în şedinţa Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Braşov de marţi, membrii acesteia vor discuta cu privire la solicitarea CFR de a obţine avizul pentru lucrările de pe tronsomul de cale ferată care traversează municipiului Braşov. În cadrul acestui poriect ar urma să fie reabilitată şi gara, inclusiv peroanele, care arată acum cel mai dezastruos.
După o întreagă sarabandă de contestări în instanţă, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a decis să atribuie pe 20 iunie  consorţiului condus de Alstom contractul pentru calea ferată Braşov – Sighişoara, loturile 1 şi 3, respectiv subsecţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în total 86 km. După modernizare, trenurile ar trebui să facă 47 de minute între cele Braşov şi Sighişoara, iar ruta să se scurteze cu 17,72 km (de la 130,27 km, la 112,55 km). Iniţial, pe 5 iulie 2018, compania de infrastructură atribuise contractul pentru modernizarea tronsoanelor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara către asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky. Aceasta cu toate că oferta financiară a BRASIG a fost de 3,14 miliarde lei fără TVA (aproximativ 661 milioane de euro), cu aproximativ 40 milioane de euro mai mult decât oferta clasată pe primul loc, cea depusă de către consorţiul RailWorks (format din companiile Aktor – Grecia, Alstom – Franţa, Arcada Company – Galaţi şi Euroconstruct Trading ‘98 – Bucureşti).

O linie cu istorie
Trenurile circulă din 1873 între Braşov şi Sighişoara şi, dacă la început drumul dura şase ore, spre 1910 cele mai rapide trenuri Expres ajungeau să facă sub trei ore. În 1970 trenurile Rapide reuşeau să parcurgă cei 130 km într-o oră şi 37 de minute, iar în 2005 trenurile făceau puţin peste 100 de minute. Acum, drumul durează între 160 şi 250 de minute, după lucrări timpii ar trebui să scadă până la un nivel de 47 de minute (!) pentru trenurile cele mai rapide.
Restricţiile de viteză s-au înmulţit în ultimul deceniu şi timpii au crescut, trenurile IR de acum ajungând să facă tot cât făceau acum 30 de ani „personalele” care opreau în toate staţiile. Cel mai rapid tren de acum face cu 55 de minute mai mult decât făceau trenurile rapide în 2005. Între Braşov şi Sighişoara sunt 20 de gări, dublu faţă de acum 145 de ani.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie