Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:05

CFR se pregăteşte să modernizeze Gara Rupea

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 22 august 2023

Anul acesta sunt bani doar pentru proiectare

CFR se pregăteşte să modernizeze Gara Rupea

Ca multe gări din România, cea de la Rupea este destul degradată, fiind nevoie de reparaţii şi modernizări. Astfel de lucrări sunt în planul CFR Infrastructură (care administrează infrastructura feroviară), pentru acest an compania alocând fonduri pentru realizarea documentaţiilor tehnice.
Pentru elaborarea proiectului tehnic şi a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie (din care rezultă valoarea investiţiei), compania feroviare este dispusă să plătească 476.000 lei (cu tot cu TVA), iar consultantul va fi stabilit în urma unei licitaţii electronice, procedură ce a fost lansată pe platforma electronică de achiziţii publice.

Ultima reparaţie serioasă a fost făcută în anul 1992
Gara din Rupea are în prezent 8 linii, dintre care patru pentru transportul de călători şi patru pentru transportul de marfă, inclusiv o legătură cu fabrica de ciment de la Hoghiz.
Ultimele reparaţii la capitale la staţia de cale ferată de la Rupea s-au făcut în anul 1992, apoi, în anul 2014 au fost realizate intervenţii de o mai mică anvergură.
Da altfel, reprezentanţii CFR Infrastructură au motivat că lucrările sunt necesare pentru actuala infrastructură este uzată, iar pentru diferite elemente durata de funcţionare este depăşită.

Lucrările nu vor începe prea curând
Proiectul de modernizare a staţiei de cale ferată presupune repararea liniilor de cale ferată, amenajarea unor copertine, a unor pasarele sau pasaje pietonale, dar şi montarea unor elemente de siguranţă pentru pasageri (garduri sau balustrade) şi a unor sisteme de sonorizare, afişare şi supraveghere video.
Etapa de proiectare va dura 18 luni de la data emiterii ordinului de începere serviciilor, apoi va fi lansată licitaţia de lucrări, ceea ce înseamnă că şantierul nu va fi lansat prea repede.

+5 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie