Curs BNR

1 EUR = 4.9772 RON

1 USD = 4.6060 RON

1 GBP = 5.8891 RON

1 XAU = 342.8803 RON

1 AED = 1.2540 RON

1 AUD = 3.0636 RON

1 BGN = 2.5448 RON

1 BRL = 0.8526 RON

1 CAD = 3.3520 RON

1 CHF = 5.1441 RON

1 CNY = 0.6351 RON

1 CZK = 0.2017 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0965 RON

1 HUF = 1.2571 RON

1 INR = 0.0551 RON

1 JPY = 2.9297 RON

1 KRW = 0.3354 RON

1 MDL = 0.2604 RON

1 MXN = 0.2459 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8447 RON

1 PLN = 1.1464 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0526 RON

1 SEK = 0.4439 RON

1 TRY = 0.1426 RON

1 UAH = 0.1130 RON

1 XDR = 6.0918 RON

1 ZAR = 0.2505 RON

Editia 8201 - 14 iun 18:39

CFR caută o firmă care să termine lucrările la Gara Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 27 mai 2024

Mai sunt de făcut lucrări la intrare şi în zona autogării

CFR caută o firmă care să termine lucrările la Gara Braşov

Începute în prima parte a anului 2022, lucrările de modernizare de la Gara Braşov nu fost finalizate, după ce contractul încheiat cu firma care a obţinut contractul a fost reziliat anul trecut, iar CFR Infrastructură (care are în administrare staţiile de cale ferată) a fost pusă în situaţia de căuta un nou constructor. De altfel, în 24 mai, Sucursala Braşov a CFR Infrastructură a lansat o licitaţie pentru finalizarea lucrărilor. Conform anunţului licitaţiei, valoarea lucrărilor este estimată la 476.000 lei, cu tot cu TVA, lucrările vor dura 8 luni.
Firma care va obţine acest contract va avea de reabilita zona de acces la Peronul 1, din zona Autogării Codreanu, unde, în urmă cu foarte mulţi ani erau nişte scări.

Copertină de 20 de metri la intrarea principală
De asemenea, constructorul va trebui să amenajeze copertina de la intrarea principală în gară, care a fost demolată în urmă cu mai bine de doi ani. Noua copertină se va realiza dintr-o structură metalică, continuă, în lungul intrării principale, ce va avea lungimea de aproximativ 20 m. Aceasta va avea un sistem propriu de preluare a apelor pluviale şi sistem de dejivrare. De asemenea, iluminarea se va asigura printr-un sistem propriu.
Tot prin acest contract se va înlocui sau repara pardoseala în zonele afectate de fundaţiile stâlpilor de susţinere ai copertinei, dar vor fi realizate şi reparaţii la corpurile de clădire la care nu au fost efectuate astfel de lucrări.

Al treilea constructor pentru lucrările la gară
Primul contract pentru reabilitarea peronului liniei 1 a zonei verzi, dar şi a parcării de lângă staţia CFR a fost semnat în anul 2020 cu SC Vicas Construct SRL, însă firma nu şi-a îndeplinit obligaţiile, astfel că a fost „concediată”. Licitaţia a fost reluată, iar în luna aprilie a anului 2022 a fost semnat un contract în valoare de 1.558.809 lei (cu tot cu TVA) cu firma Viosil Instalconstruct. Firma nu a realizat lucrările în termenul stabilit, astfel că şi acest contract a fost reziliat.  

SE PREGĂTEŞTE O „TAXA PE GARĂ”
CFR Infrastructură vrea să pună taxă pentru folosirea gărilor. În plus, pentru că statul nu dă suficienţi bani pentru repararea căii ferate, şefii companiei care administrează infrastructura feroviară, cer să se ia în calcul închiderea liniilor unde trenurile nu pot circula în siguranţă.
Toate acestea se regăsesc într-un raport al CFR Infrastructură, care atrage, însă, atenţia că nu e nevoie de vreme extremă pentru a apărea probleme pe calea ferată. Este suficient faptul că după ’90 încoace nu s-au alocat banii necesari pentru reparaţii şi întreţinere. Problemele, însă, au tot crescut, iar acum este nevoie de sume uriaşe pentru repunerea pe picioare a căii ferate. De exemplu, anul acesta ar fi trebuit alocate în plus 4 miliarde de lei. Asta, deoarece avem peste 71% din linii restante la reparaţii capitale. În aceeaşi situaţie sunt şi aproape 54% din tuneluri, 64% din terasamente şi poduri, dar şi 85% dintre instalaţii şi macaze.
Efectul subfinanţării căii ferate este creşterea probabilităţii de apariţie a unor defectări care pot afecta siguranţa circulaţiei trenurilor, spune documentul CFR Infrastructură, care enumără peste 1.100 de puncte periculoase pe calea ferată.
„Trebuie să ne hotărâm şi noi să vedem de câţi kilometri de cale ferată mai avem nevoie, unde mai avem nevoie şi acolo să investim puternic”, spune Grigore Mare, preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane. În loc să închidă linii, România trebuie să facă fix pe dos: să investească masiv în repararea şi modernizarea căii ferate pentru a creşte viteza de circulaţie, astfel încât trenul să devină atractiv şi pentru călători şi pentru cei care transportă marfă, spun alţii. „Am mers în Italia de la Roma până la Napoli cu 300 de km la oră. Într-o oră şi 10 minute s-a parcurs 350 km. Dacă şi în România parcurgeam 350-400 de km în 2 ore”, a declarat Rodrigo Maxim, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.
Ministerul Transporturilor, deşi solicitat, nu a transmis un punct de vedere.

+6 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie