Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:51

CFR Călători ar putea duce turiştii la Bran cu autocarele

Autor:

Publicat la 17 iunie 2015

Pentru ruta Bucureşti – Braşov, Master Planul General de Transport prevede cumpărarea de şase autocare, pentru staţiunile unde nu sunt legături rapide cu calea ferată.

CFR Călători ar putea duce turiştii la Bran cu autocarele

Turiştii care merg pe litoralul românesc sau în staţiunile de munte ar putea beneficia de servicii dedicate transportului feroviar pentru atragerea călătorilor din zonele unde nu există cale ferată, precum Mamaia sau Bran, Master Planul General de Transport prevăzând în acest sens achiziţionarea a circa 20 de autocare de către autorităţile locale sau de compania naţională de transport feroviar, a declarat, într-un interviu, Robert-Răzvan Dobre, consilier superior în Ministerul Transporturilor.
„O noutate absolută în Master Plan este aceea de achiziţionare de autocare, astfel încât transportul feroviar să atragă călători din zonele unde nu sunt astfel de servicii. De exemplu, pentru Bucureşti - Constanţa, să existe un autocar din oră în oră din staţiunea Mamaia sau din altă staţiune, care să aducă turistul sau pasagerul în gara din Constanţa, acesta urmând să fie preluat de tren. Sau, de la Bran, de exemplu, să aducă turiştii în gara Braşov", a spus Dobre.
Consilierul a subliniat că în acest proiect nu se merge pe ideea de parteneriate cu companiile de transport rutier, ci vor fi servicii dedicate transportului feroviar, care vor fi finanţate din fonduri structurale. „Aceste autocare vor fi cumpărate fie de autorităţile locale, fie de companie (CFR Călători - n. r.). Vor fi cumpărate din fonduri structurale cu cofinanţare de la bugetul de stat", a explicat el.
Potrivit reprezentantului MT, necesarul estimat pentru achiziţia de autocare este în jur de 20 de unităţi, la un cost orientativ de 13 milioane de euro, fără TVA.  „Sunt estimări pentru fiecare rută de viteză sporită şi servicii feroviare superioare. Au fost estimate în jur 20 de autocare. De exemplu, pentru ruta Bucureşti-Constanţa, au fost prevăzute patru autocare, pentru ruta Bucureşti - Braşov şase autocare amplasate în anumite oraşe, astfel încât să atragă călătorii şi să reîntoarcă pasagerii spre calea ferată, aşa cum se întâmplă şi în Europa. Costurile pentru achiziţia de mijloace publice sunt estimate la 13 milioane de euro, fără TVA”, a precizat Robert-Răzvan Dobre.
Costurile pentru modernizarea căii ferate până în 2030 sunt estimate la circa 11 miliarde de euro, potrivit consilierului MT. Pentru eliminarea restricţiilor, câştigarea de minute prin modernizarea podurilor, lucrări minore, care pot avea beneficii relativ relativ repede şi majore, costul lor este de 274 milioane de euro în lungul coridoarelor Bucureşti - Braşov, Bucureşti - Buzău, Bucureşti - Craiova şi Bucureşti - Constanţa, iar în ţară Iaşi - Paşcani sau Arad - Timişoara.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie