Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 31 august 2020
CFR a reuşit să ajudece licitaţia lansată încă din noiembrie 2018 în vederea întocmirii studiului de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate dintre Predeal şi Braşov. La licitaţie se înscriseseră şase firme, iar câştigătoare a fost desemnată asocierea dintre firmele EGIS ROMANIA S.A. şi Egis Rail S.A. - Italrom Inginerie Internationala S.R.L. Valoarea totală a contractului, în conformitate cu datele din anunţul de atribuire este de 16,89 milioane de lei, cu tot cu TVA, una dintre firmele din această asociere urmând să execute şi studiile de fezabilitate pentru tronsoanele de drum expres Paşcani – Suceava şi Suceava-Siret. „Obiectivul contractului de prestări servicii este de a asigura Clientului (CFR-SA) soluţia optimă pentru executarea lucrărilor de modernizare a căii ferate pe secţiunea Predeal-Braşov, atât din punct de vedere tehnic, operaţional, cât şi economic şi financiar, precum şi al impactului asupra mediului şi al schimbărilor climatice. Prestatorul va elabora un studiu de fezabilitate care va fi utilizat pentru selectarea soluţiei optime de modernizare a infrastructurii feroviare şi va întocmi documentaţia necesară pentru obţinerea avizelor şi acordurilor la faza SF (inclusiv AC), împreună cu documentaţia de licitaţie pentru faza de proiectare şi execuţie, precum şi pentru supravegherea lucrărilor”, se precizează în anunţ.
În prezent, cel mai rapid tren face 5 ore şi un minut între Constanţa şi Braşov, iar porţiunea cu cea mai mică viteză medie este cea dintre Braşov şi Predeal, singura care nu a fost reabilitată. În prezent vitezele medii nu sunt prea mari pe acest tronson de27 de km : trenurile IR fac între 25 şi 38 de minute, iar cele Regio, între 42 şi 44 de minute.
Ce probleme sunt pe această linie
Acest tronson de cale ferată are nevoie de reabilitare, în primul rând pentru că pereţii celor două tuneluri au zone cu infiltraţii de apă, zone care iarna îngheaţă şi intră în gabaritul de liberă trecere a căii. Linia este afectată de zăpadă şi de îngheţ pe timpul iernii şi documentaţia menţiona faptul că pământul din zona de infrastructură a liniei face parte din categoria „sensibil şi foarte sensibil” pentru cea mai mare parte a secţiunii, zonele rezistente la îngheţ fiind reduse. În Master-Planul de Transport estimările privind valoarea proiectului Braşov - Predeal arată 418 milioane euro, fără TVA. Din cauza reliefului dificil costurile pentru Braşov - Predeal sunt cele mai mari dintre toate cele estimate pentru reabilitare 12 milioane euro/km, în timp ce în zonele uşoare de câmpie cele mai mici costuri pot fi chiar şi de sub 2 milioane euro/km. (BizBrasov.ro)
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-25 citeste mai multConsiliul Judeţean Braşov va mai face astăzi un pas birocratic necesar începerii lucrărilor de reabilitare şi modernizare a DJ 102I (Valea Doftanei, judeţul Prahova – Brădet, judeţul[...]
2024-04-25 citeste mai multAutoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, o acţiune de verificare a site-urilor de cumpărături şi aplicaţii care funcţionează ca[...]
2024-04-25 citeste mai multPlanul Primăriei: expropriem, apoi decontaminăm
2024-04-25 citeste mai multÎn conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările prin Legea nr. 111/2016 şi actualizată[...]
2024-04-24 citeste mai mult
Adaugă un comentariu