Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:29

CFR a atribuit turcilor contractul de 2,85 miliarde lei pentru linia Apaţa – Caţa

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 25 ianuarie 2019

Lucrările vor dura 4 ani. Constructorul va trebui să devieze actualul traseu şi să sape trei tuneluri, cel mai lung cu o lungime de aproape 7 km.

CFR a atribuit turcilor contractul de 2,85 miliarde lei pentru linia Apaţa – Caţa

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat câştigătoare oferta depusă de Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. pentru procedura de licitaţie publică privind modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre.
Conform conducerii CFR SA, oferta financiară a Asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş este de 2.850.163.157 RON, fără TVA (peste 600 milioane euro), contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat.
Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Dispar „buclele” din zona Apaţa – Ormeniş – Augustin – Racoş
Conform proiectului, actualul traseu de cale ferată Apaţa-Caţa va fi deviat, pentru că se va elimina ocolul din zona Apaţa – Ormeniş – Augustin – Racoş. Pe noul traseu se vor săpa trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă. Este vorba despre – Tunel Homord – 5 km, Tunel Mureni – 700 metri şi  Tunel Ormeniş – 6,9 km.
Astfel, pentru  se „corecta” traseul, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va merge spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Pe lângă aceste lucrări contractul prevede intervenţii la infrastructură şi suprastructura feroviară, respectiv terasamente, linii, consolidări de poduri, podeţe, construcţii de viaducte, pasaje superioare, lucrări de electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii, semnalizare, fibră optică, instalaţii electrice etc.
Lucrările de reabilitare ale acestui sector de cale ferată din judeţul Braşov ar urma să fie executate în 4 ani (48 de luni), la care se adaugă încă 60 de luni pentru notificarea eventualelor defecţiuni.
Pe lângă segmentul amintit, tot cu bani europeni vor fi modernizate şi tronsoanele   Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, valoarea estimată a lucrărilor la aceste sectoare fiind de aproximativ 3,2 miliarde de lei. Licitaţia pentru modernizarea acestor tronsoane a fost lansată în anul 2016, CFR a stabilit un câştigător, însă firma clasată pe locul al doilea a contestat procedura de atribuire în instanţă.

+3 -2

Comentarii

Willy

2019-01-24 11:28:47


@ ildy, du-te tu...

ildy

2019-01-23 23:17:34


Si o sa mai vedeti contracte acordate turcilor. Este vorba de niste intelegeri intre guverne purtate de serviciile secrete. Romania obtine ceva (putini stiu despre ce este vorba) iar Romania plateste in contracte. Din ce am inteles din punct de vedere financiar noi pierdem mai mult. Nu o sa vedeti pe nimeni din mediul privat sa cumpere de la turci aceste produse si atunci se baga pe achizitii publice. Trucarea liciitatiilor este f simpla. Mult mai simpla decat cred majoritatea romanilor.

Costea Ion

2019-01-23 13:54:38


Iară turci???? Nu mai scăpăm odată de miticii ăștia și spiritul lor de vasali turcești?

rammstein

2019-01-23 13:23:31


dupa incubatoarele otokar ,acum dam si cfr-ul pe mana otomanilor....traiasca prietenia rumano-turca!!!!...in frunte cu tatucul de la bosfor... nu de la poarta venea lumina?...unde esti stefane ?...unde esti tepes doamne??..

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie