Centralele termice „dârdâie” cu tot cu stăpâni
Autor: Liviu CIOINEAG
Publicat la 14 octombrie 2010
9 brașoveni s-au adresat Protecției Consumatorului după ce au dat banii pentru montarea unei centrale termice, iar după trei luni lucrările de montare nu sunt realizate
9 brașoveni s-au adresat Protecției Consumatorului după ce au dat banii pentru montarea unei centrale termice, iar după trei luni lucrările de montare nu sunt realizate. Reprezentanta firmei cu pricina are câte o explicație pentru fiecare caz în parte. Pentru că dialogul cu dânsa a fost aproape imposibil, inspectorii de la Protecția Consumatorului i-au aplicat o amendă de 30.000 de lei
Montarea unei centrale termice s-a dovedit a fi de-a dreptul imposibilă, în cazul unor brașoveni care au apelat la SC Seboma SRL. Reclamanții susțin că au fost înșelați după ce au plătit avansul, întrucât lucrările propriu-zise de montare a instalației au rămas neterminate. „Din 30 iulie am făcut contractul cu dânsa, i-am dat banii, iar de atunci m-a amânat. Vin mâine, vin poimâne - așa-mi zicea! I-am dat 2.200 de lei avans, iar la o săptămână mi-a cerut 1.000 de lei pentru proiectul de extindere de gaz. Apoi, mi-a mai cerut încă 960 de lei pentru «țevăraie» și calorifere. Am dat banii și am tot așteptat. Pe 17 august a intrat în casă, a tăiat tot, a găurit toată casa, a sudat și pe urmă, la o săptămână, a venit și mi-a montat caloriferele. A dus țevile până în bucătărie - unde s-a oprit. Mai trebuia pusă centrală pe perete. Cu mine nu mai discută acum. E frig deja, a venit iarna. Toată vara n-am avut apă caldă”, se plânge Rozalia Șimon, o brașoveancă care a beneficiat de serviciile SC Seboma SRL.
Cerea bani pentru lucrare apoi dispărea
Un alt brașovean a contractat societatea pentru o lucrare de amenajări interioare și a avut parte de rezultate similare. „Am făcut un contract cu o firmă de amenajări interioare, SC Seboma SRL, administrator fiind Cătana Marilena. Mi-a făcut o ofertă de 2.800 de lei pentru întreg apartamentul și trebuia să termine lucrarea pe 27.07. A doua zi a venit, i-am dat 1.000 de lei avans. După două zile a venit și i-a mai dat 1.300 de lei, sub formă de avans pentru materiale - a venit cu mostre în casă. După 3 zile a venit după bani împrumut, că nu are să descarce uși la societatea dânsei și i-am dat 1.800 de lei. Apoi doamna Marilena și-a luat muncitorii și a plecat. I-am dat în total 4.100 de lei. De atunci n-am mai dat de dânsa. Am încercat să o chem la un cabinet de avocatură, să ne înțelegem, dar doamna refuză. Am fost la dânsa acasă, a recunoscut că are să-mi dea 4.100 de lei, dar nu are bani să-mi facă lucrarea”, a declarat Ioan Bob, un localnic de pe Strada Brândușelor.
A prostit 9 brașoveni
După ce a fost invitată la sediul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) și a primit o amendă de 20.000 de lei în urmă cu câteva săptămâni, patroana nu a fost de găsit la sediul firmei. Directorul Protecției Consumatorului a încercat să poarte un dialog telefonic cu doamna. În zadar însă. „Avem 9 reclamații până la această oră. Am stat de vorbă cu această persoană și vă spun că e foarte greu să te înțelegi cu ea. Am invitat-o în mod legal la sediul instituției, dar a refuzat categoric. I s-a aplicat anterior o sancțiune, iar acum o să-i mai aplicăm una pentru împiedicarea controlului. Deranjant este că oamenii rămân cu problemle nerezolvate, iar femeia asta - cu banii în buzunar. Vom aplica în continuare amenzi, dar dorim să rezolvăm și solicitările oamenilor”, ne-a declarat Ionuț Spătaru, directorul coordonator al CJPC, subliniind că administratorul ar putea risca până la maxim 160.000 de lei amendă.
În opinia Marilenei Cătană, doar în două cazuri nu a reușit să finalizeze lucrările, și asta din cauza proprietarilor, „în rest nu sunt probleme”. Inspectorii au afișat pe poarta sediului social al firmei invitația de a se prezenta luni, 18 octombrie, la CJPC pentru a lămuri situațiile din recalmatii. În caz contrar va primi o nouă samctiune cu amendă în valoare de 30.000 de lei.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu