Curs BNR

1 EUR = 4.9756 RON

1 USD = 4.5772 RON

1 GBP = 5.7994 RON

1 XAU = 351.0005 RON

1 AED = 1.2462 RON

1 AUD = 3.0569 RON

1 BGN = 2.5440 RON

1 BRL = 0.8911 RON

1 CAD = 3.3593 RON

1 CHF = 5.0733 RON

1 CNY = 0.6341 RON

1 CZK = 0.2017 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2896 RON

1 INR = 0.0548 RON

1 JPY = 2.9595 RON

1 KRW = 0.3402 RON

1 MDL = 0.2579 RON

1 MXN = 0.2738 RON

1 NOK = 0.4279 RON

1 NZD = 2.7972 RON

1 PLN = 1.1681 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4285 RON

1 TRY = 0.1420 RON

1 UAH = 0.1161 RON

1 XDR = 6.0701 RON

1 ZAR = 0.2511 RON

Editia 8182 - 17 mai 06:57

Cel mai tânăr din Europa, cel mai modern din România: Cât costă şi de ce „întârzie” Aeroportul

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 04 februarie 2022

Viena, Munchen sau Londra, printre primele destinaţii de la Braşov, în primă fază, Consiliul Judeţean Braşov se va concentra pe HUB-uri

Cel mai tânăr din Europa, cel mai modern din România: Cât costă şi de ce „întârzie” Aeroportul

Directorii de aeroporturi din România, dar şi reprezentanţii instituţiilor din domeniul aeronautic, participanţi la Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România, programată în Poiana Braşov în perioada 2 – 3 februarie, au vizitat joi terminalul aeroportului de la Ghimbav, pentru a vedea cum arată cel mai „tânăr” nu numai din ţară, ci şI din Europa.

Răspunsuri pentru „nerăbdători”
După această vizită, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a organizat o conferinţă de presă în care a anunţat că lucrările la aeroport se desfăşoară conform graficului, însă a subliniat faptul că evită să mai anunţe termene de finalizare.
„Am văzut tot felul de opinii pe reţelele de socializare prin care sunt învinuit că aeroportul vine cu mare întârziere. Dacă ne uităm la Aeroportul de la Berlin, o investiţie de aproximativ 3 miliarde de euro, lucrările au început în anul 2006, după mai multe întârzieri, a fost inaugurat în anul 2020”, a declarat Veştea.

Decont
Totodată, şeful administraţiei judeţene a anunţat că valoarea totală a proiectului aeroportului este estimată la aproximativ 120 milioane de euro. „În perioada 2010 – 2016 s-au făcut lucrări cu o valoare totală de 51 milioane lei. Între anii 2017 – 2021 s-au realizat lucrări în valoare de 311 milioane lei, iar acum avem în derulare contracte cu o valoare totală de 180 milioane lei (în total, 542 milioane lei – n.r.)”, a detaliat reprezentantul administraţiei judeţene.

În 10 – 15 ani, neîncăpător
Pe de altă parte, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România, David Ciceo, a punctat faptul că Braşovul are cel mai tânăr aeroport din Europa şi cel mai modern din România.
„Acum, terminalul pare foarte mare, dar eu sper ca în 10 – 15 ani să fie neîncăpător. Estimarea noastră este că în 2030 – 2040, România va ajunge la 50 de milioane de pasageri, astfel că la nivel naţional va fi nevoie de o dublare a infrastructurii aeroportuare. Aeroportul Braşov contribuie la atingerea acestui obiectiv”, a declarat Ciceo.
 
Noiembrie 2022 – operaţional. Primul zbor?
Un termen de operaţionalizare Aeroportului Internaţional Braşov a fost anunţat de Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport Braşov din cadrul Consiliului Judeţean Braşov. „Ne-am propus ca de la 1 noiembrie (2022 – n.r.) să avem aeroportul operaţional. Asta înseamnă să asigurăm serviciile care că permită efectuarea zborurilor. Când se vor face zborurile comerciale, rămâne să stabilim cu companiile aeriene, dar important e să ştie de când se poate ateriza şi decola de pe aeroport. Raportat la graficele de execuţie a proiectelor aflate în derulare, data de în noiembrie este realistă, cu menţiunea că întotdeauna pot apărea situaţii imprevizibile”, a declarat Anghel.

Care e strategia privind stabilirea destinaţiilor
Totodată acesta a anunţat şi câteva posibile destinaţii pentru primele zboruri: „Vom lua în considerare HUB-urile, de unde pasagerii pot ajunge către alte destinaţii. HUB-uri principale ar fi Viena, Munchen. De la Munchen se ajunge foarte bine în alte zone din Germania. Trebuie să vedem care este specificul zone. Londra este o destinaţie care are foarte mulţi clienţi din toate zonele din România. Roma este unul dintre aeroporturile pe care se zboară de pe toate aeroporturile din România. Cred şi Spania, Valencia sau Barcelona pot fi luate în calcul. De asemenea, ar putea fi luate în considerare destinaţii precum Nurnberg sau Frankfurt. Sunt mai multe destinaţii analizate, urmând a fi deschise gradual”, a continuat Anghel.

300.000 de pasageri pe an, cifră „periată”
În ceea ce priveşte numărul de pasageri, Anghel a declarat că a fost luat în calcul un număr de 300.000 de pasageri pe an. „Numărul a rezultat în urma discuţiilor cu companiile aeriene. Ei au fost mai optimişti şi estimau un număr dublu, dar noi am mai periat cifrele”, a mai spus reprezentantul Direcţiei de Implementare a Proiectului Aeroportului.



 

Comentarii

'NUSI'

2022-02-17 17:27:26


'Peccato che non parte anche da Bergamo (ITALIA ) aspettiamo con ansia da almeno 30 anniiiiiiiiii'

'Cornel'

2022-02-11 05:51:16


' Mafie , hoție , vrajeala ptr fraieri , fac pariu ca nici in noiembrie nu-i da drumul . \nOricum , o sa aiba niste preturi ....o sa vedeti voi . \nGhimbav-Busteni 52 km - 02.00 \nOtopeni-Busteni 119 km - 01.30 \nIntrati pe google maps si puneti aceste trasee . '

'iris '

2022-02-06 14:50:12


'Și eu aștept cu nerăbdare aeroportul,și bineînțeles toate legăturile cu el , feroviar.metropolitan.etc.etc.asta așa că să devină al 2 lea cel mai important aeroport din țară....Hai domnu Veștea..că se poate..și te mai alegem o tură la Consiliul județean.'

'Lazar'

2022-02-04 16:26:36


'Sa nu se uite legatura feroviara cu transportul metropolitan,terminalul cargo si drumul expres Aeroport-Sfantu Gheorghe.'

'miratul'

2022-02-04 11:50:12


'Astept cu nerabdare sa zbor catre plajele din Turcia,Grecia..... '

'Berry Keijser'

2022-02-04 10:47:27


'Please make a flight connection to Amsterdam and Eindhoven Airport in the Netherlands. We hardly wait to be able to fly to Brasov by plane.\n'

'Ariana'

2022-02-04 08:01:49


'Dacă vrem să avem mulți pasageri,atunci trebuie să existe cât mai multe destinații.Trebuie incluse si orașe ca:Roma,Barcelona,Istanbul,Copenhaga,Paris.'

'Barbu Gh.'

2022-02-04 07:09:23


'Să-l vedem că-i gata. Să-l vedem că va fi profitabil.'

'Willy'

2022-02-04 02:17:18


'Baga tare nea Vestea! Deja mi-am luat troler! Mi-am notat si cateva destinatii! '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Când vorbeşte degeaba al nostru primar

    Când vorbeşte degeaba al nostru primar

    Coliban, anii trecuţi: Vom face în cartiere parcări rezidenţiale pe verticală pentru a face loc infrastructurii verzi şi pentru pietoni. Coliban, acum: Sunt prea scumpe pe verticală şi imposibile pe orizontală

    2024-05-17 citeste mai mult
  • Digitalizare cu nedigitalizaţi

    Digitalizare cu nedigitalizaţi

    Un studiu realizat de Centrul de Formare APSAP arată că cele mai multe instituţii publice nu au o infrastructură digitală care să eficientizeze atât munca angajaţilor, cât şi relaţia[...]

    2024-05-17 citeste mai mult
  • Ascultaţi

    Google a anunţat introducerea unor noi instrumente de detectare a escrocheriilor, care vor oferi alerte în timp real în timpul convorbirilor telefonice. Aceste instrumente utilizează inteligenţa[...]

    2024-05-17 citeste mai mult