Curs BNR

1 EUR = 4.9740 RON

1 USD = 4.5032 RON

1 GBP = 5.8944 RON

1 XAU = 365.2626 RON

1 AED = 1.2261 RON

1 AUD = 2.9991 RON

1 BGN = 2.5431 RON

1 BRL = 0.7951 RON

1 CAD = 3.3146 RON

1 CHF = 5.3246 RON

1 CNY = 0.6332 RON

1 CZK = 0.1982 RON

1 DKK = 0.6666 RON

1 EGP = 0.0931 RON

1 HUF = 1.2546 RON

1 INR = 0.0536 RON

1 JPY = 3.1829 RON

1 KRW = 0.3363 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2256 RON

1 NOK = 0.4169 RON

1 NZD = 2.7668 RON

1 PLN = 1.1601 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0492 RON

1 SEK = 0.4350 RON

1 TRY = 0.1323 RON

1 UAH = 0.1091 RON

1 XDR = 6.0635 RON

1 ZAR = 0.2519 RON

Editia 8261 - 12 sep 00:42

Cel mai scump Aro e al unui braşovean. Are 54 de ani, scos acum la vânzare, cu 13.500 euro

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 05 sepembrie 2024

Cel mai scump Aro e al unui braşovean. Are 54 de ani, scos acum la vânzare, cu 13.500 euro

Recent, pe site-ul OLX, a fost scos la vânzare un foarte rar model de ARO M461 produs în 1970 la uzina de la Câmpulung Muscel. Proprietarul maşinii este un pasionat proprietar de vehicule istorice din Făgăraş.
Modelul oferit la vânzare este cel mai scump ARO din România şi este clasificat drept vehicul istoric. Preţul cerut pentru ARO M461 este de 13.500 euro. Maşina are 8.500 kilometri la bord, un motor de 2.512 centimetri cubi şi 70 de cai-putere. Conform proprietarului, doar prelata maşinii trebuie refăcută, maşina fiind în perfectă stare de funcţionare şi cu piese originale.
Între anii 1957-2006, la Uzina ARO de la Câmpulung Muscel au fost fabricate peste 380.000 de autoturisme. Maşinile se bucurau de mare succes pentru că erau robuste, uşor de întreţinut şi ieftine.
Primele automobile ce au ieşit pe poarta uzinei din Argeş au fost modelele IMS 57. Abia ulterior, la începutul anilor ’70, a început fabricarea ARO, model proiectat şi produs 100% de către români. Iar în scurt timp, brandul a ajuns să fie situat pe locul patru ca maşină de teren de către revistele de specialitate, după faimoasele mărci Jeep (Statele Unite ale Americii), Land Rover (Marea Britanie) şi Toyota (Japonia).
Vânzările mergeau excelent, iar ţările unde maşina produsă la Câmpulung Muscel era cea mai căutată erau Columbia, Republica Democrată Germană, Cehoslovacia, SUA, Canada şi ţările arabe. În scurt timp, ARO a ajuns să fie exportat în peste 110 ţări, iar salariaţii uzinei de la Câmpulung Muscel erau trimişi des peste hotare pentru a le face instruirea clienţilor şi dealerilor de peste hotare în ceea ce priveşte întreţinerea şi repararea maşinilor.
Din anul 1972, la uzina de la Câmpulung Muscel a început producţia seriei ARO 24, seria cu cel mai mare succes, ce avea să fie produsă timp de 34 de ani, până în 2006, când uzina a dat faliment.
Primul model al seriei, ARO 240, avea un consum foarte mare, cuprins între 15-20 de litri/100 de kilometri. Odată cu criza petrolului după anii 1970, consumul mare de benzină a fost un motiv principal ce a dus la o variantă de motor diesel pentru ARO. Drept urmare, maşina românească de teren a fost dotată cu două variante de motor diesel autohtone, cu injecţia modificată.


 

+4 -2

Comentarii

'Puiu de la Scularie'

2024-09-05 17:36:34


'Sunt mândru ca suntem de aceeași vârstă. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie