Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 19:15

Cel mai lung pod în arc din România, pe DN 73

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 09 noiembrie 2023

Cel mai lung pod în arc din România, pe DN 73

Compania de Drumuri şi constructorul Maristar vor da în circulaţie noul pod peste Dâmboviţa de pe DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov la sfârşitul lunii noiembrie, cel mai lung pod în arc din România fiind la 93% execuţie, potrivit anunţului oficial al CNAIR, citat de Economedia.
Podul din zona localităţii argeşene Podul Dâmboviţei este cel mai lung „pod de tip arc cu calea sus” şi va permite ridicarea restricţiilor pentru camioane de pe actualul pod peste Dâmboviţa, pod monument istoric construit în 1886. Întârzierea faţă de termenul din contract, 11 septembrie 2023 este cauzată de livrarea unor componente din compunerea podului.
Podul nou dimensionat la EuroCod va avea o lungime totală de 170 m şi va fi de tip arc metalic, cu calea sus. Rampele de acces din pamânt armat cu o înălţime de maxim 10 m şi o lungime de 593 m.
Pe de altă parte, pentru modernizarea DN 73 Câmpulung-Bran-Braşov, CNAIR, prin Regionala de Drumuri şi Poduri Braşov a primit nouă oferte, iar termenul pentru desemnare este stabilit pentru 24 noiembrie, potrivit datelor dion SEAP pe care le-a consultat Economedia. Modernizarea DN 73 se face pe o lungime de aproximativ 74 de kilometri în judeţele Argeş şi Braşov, în special tronsonul rămas nemodernizat între Câmpulung şi Fundata după rezilierea contractului cu Azvi. Primele lucrări de modernizare pe DN 73 au început în urmă cu aproape 10 ani.

+8 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie