Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 09:55

Cel mai aşteptat strat de asfalt

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 14 iulie 2015

Până la începutul lunii septembrie, „drumul ruşinii” va trebui să fie ca în palmă de la Hoghiz până la Şercaia. Bani sunt pentru reabilitarea fundaţiei şi pentru turnarea unui prim strat de asfalt de 8 cm

Cel mai aşteptat strat de asfalt
După ani de promisiuni, reabilitarea „drumului ruşinii” s-a transformat în realitate. În 26 iunie, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov a semnat cu societatea Eurostrada din Braşov contractul în vederea reciclării în situ a acestei şosele, care a intrat în administrarea Companiei de Drumuri din primăvara anului trecut, devenind astfel DN 1 S. Lucrările de reabilitarea a carosabilul au demarat de la intersecţia cu DN 13 spre Şercaia, lucrându-se pe mai multe tronsoane între localităţi. 
Adriana Nicula, directorul Direcţiei de Drumuri Braşov, a precizat că până în momentul de faţă au fost executate 16% din lucrări. Mai întâi, a fost realizat un tronson experimental. Acesta a fost verificat de către reprezentanţii Direcţiei de Drumuri, care au dat undă verde apoi pentru continuarea lucrărilor, lucrarea corespunzând din punct de vedere tehnic. Ieri a fost prima zi de asfaltări după ok-ul dat de contractant, astfel că pe un tronson de aproximativ 2 km, până la intrarea în satul Fântâna, este turnat deja un nou strat de asfalt. Lucrările au fost inspectate tot ieri şi de către prefectul Mihai Mohaci, iar la verificarea în teren au participat şi primarii comunelor care sunt traversate de această şosea, dar şi deputatul Mihai Donţu. Aceştia din urmă au depus în luna ianuarie la Prefectura Braşov o petiţie cu privire la starea dezastruoasă a acestui drum. „Sperăm ca până la finele lunii august – începutul lunii septembrie, întreaga lucrare să fie finalizată. Este un lucru pe care localnicii din zonă îl aşteaptă de foarte mult timp. Practic, acum, se face o reparaţie a fundaţiei acestui drum şi se toarnă un strat de asfalt, astfel ca să se poată circula în condiţii normale”, a subliniat prefectul Mihai Mohaci.  
 
ÎNAINTE. Aşa arăta tronsonul de reabilitat.
 
Cum se realizează reciclarea şoselei
Lucrările de reparaţii in situ presupun reciclarea carosabilului existent, dar şi turnarea unui nou strat de asfalt. Pentru început, în zonele cu denivelări şi gropi s-a pus piatră, dar şi praf de ciment pentru nivelarea drumului. Apoi, cu un utilaj special s-a frezat în carosabil până la o adâncime de 20 de centimetri. După ce carosabilul a fost „scurmat” s-a trecut la compactarea acestuia, iar abia apoi s-a continuat cu operaţiunea de asfaltare propriu-zisă, ce presupune turnarea unui strat de asfalt cu o grosime de 8 cm. „În urma expertizelor făcute s-a luat decizia de a se executa într-o primă fază aceste lucrări de reciclare în situ, după care se vor executa lucrările de modernizare a drumului în care este inclusă şi reabilitarea podurilor şi a pasajelor, dar şi refacerea semnalizării rutiere. Reciclarea în situ este o lucrare mai rapidă, dar care nu este definitivă”, a explicat Adriana Nicula. 
„Drumul ruşinii” este tranzitat în special de „mastodonţii” care se aprovizionează de la Fabrica de Ciment de la Hoghiz. Directorul Direcţiei de Drumuri Braşov a precizat că utilajele de mare tonaj nu vor deteriora acest strat de asfalt, deoarece acesta îi conferă drumului o capacitate portantă mai mare. Aceste lucrări au o garanţie de un an, iar costurile se ridică la suma de 8,55 milioane de lei cu tot cu TVA.
 
Mastodontul care „rade” vechiul asfalt.
 
Încă două straturi de asfalt, poate în 2016
Potrivit Adrianei Nicula, modernizarea completă a acestui drum va însemna turnarea altor două straturi de asfalt peste cel realizat în această etapă, lucrare pentru care s-au demarat deocamdată procedurile pentru întocmirea studiului de fezabilitate. Pe 6 iulie, Direcţia de Drumuri a deschis ofertele la licitaţie pentru elaborarea acestei documentaţii. Studiul le va spune drumarilor care vor fi costurile exacte pentru a pune la punct infrastructura acestui drum, astfel încât să nu mai fie distrus de utilajele de mare tonaj. „Sperăm ca până la finele anului să avem şi indicatorii tehnico-economici, iar anul viitor să demarăm procedurile pentru modernizarea DN 1 S”, a explicat Nicula. 
 
DUPĂ. Un sens cu asfalt, un sens cu fundaţia reabilitată.
 
Lucrări pe 17 km din 24 
Anul trecut, drumarii au reabilitat şoseaua pe tronsoanele care traversează localităţile Fântâna, Cuciulata şi Veneţia, în Comăna, Parău şi Şercaia, lucrările de reabilitare fiind executate de către Consiliul Judeţean Braşov, în 2013, când drumul era administrat de către autoritate. Până la începutul lunii septembrie, Eurostrada are de reabilitat 17 km, din cei 24 de km ai acestei şosele. 
+1 -0

Comentarii

Haiduc

2015-07-14 09:07:46


Asa cum se vede pe Foto : Asfalt asa simplu pe Pamantul Gol, fara fundatie Prealabila ! Asta este Un lucru de Mantuiala, care la scurt timp e mai rau decat dien inainte !

rammstein

2015-07-14 06:59:00


mare rahat !!...alti fac autostrazi in 2 ani de sute de km si astia repara un cacat de drum de 21 km !!!!..oare nu -i fac inagurarea inainte de alegerile locale ?...sau generale ?... mai bine il vopseau cu negru !..zilele trecute am fost acolo ,bai fratilor e caraiera nu reabilitare !...vorba localinicilor ..mai bine il lasa cum era !!!...poate d-aia a venit si cioclul mortilor din teleorman !..

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie