Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6625 RON
1 GBP = 5.8158 RON
1 XAU = 356.8680 RON
1 AED = 1.2695 RON
1 AUD = 3.0043 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8909 RON
1 CAD = 3.3895 RON
1 CHF = 5.1291 RON
1 CNY = 0.6441 RON
1 CZK = 0.1968 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0960 RON
1 HUF = 1.2637 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.0201 RON
1 KRW = 0.3392 RON
1 MDL = 0.2616 RON
1 MXN = 0.2750 RON
1 NOK = 0.4235 RON
1 NZD = 2.7635 RON
1 PLN = 1.1489 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4281 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1177 RON
1 XDR = 6.1402 RON
1 ZAR = 0.2449 RON
Publicat la 23 martie 2017
Securitatea nu le considera însă prea sigure.
ULTIMUL ZBOR AL SOŢILOR CEAUŞESCU. 22 decembrie 1989... către plutonul de execuţie. Foto Historia.ro
Pe toată durata cât a condus România socialistă, Nicolae Ceuşescu a schimbat mai multe tipuri de elicoptere, fiind mai mereu nemulţumit. Unele din aceste aparate sunt folosite şi astăzi de oficialităţile noastre, semn că au fost alese foarte bine, în timp ce altele au ajuns obiecte de muzeu.
Lui Nicolae Ceauşescu nu i-au plăcut foarte mult elicopterele produse în străinătate, pentru că avea ferestre mici, iar fostul preşedinte nu putea să vadă prea bine afară şi voia de fapt să verifice din aer, de exemplu, dacă în anumite judeţe chiar se încheia campania agricolă, aşa cum i se raporta din teritoriu de către prim-secretari. În curtea Muzeului Naţional al Aviaţiei Române se află o parte din elicopterele pe care le-a avut Ceauşescu. Printre acestea, şi bătrânul Mi-8, primul elicopter adaptat special pentru uzul dictatorului. Dar el avea nevoie de altceva.
Astfel, Nicolae Ceauşescu a preferat să zboare cu elicopterele IAR-316, fabricate la Ghimbav, sub licenţă franceză. Acestea au o vedere către exterior mult mai largă decât elicopterele Mi-8. Numai că aparatele IAR-316 aveau un singur motor, iar dacă acesta se oprea în aer, era o mare problemă. Iar Securitatea l-a avertizat pe preşedinte. În acest context, în anii 1979-1980 au fost cumpărate patru aparate franţuzeşti de tipul SA365 „Dauphin”, dintre care două erau în variantă VIP. Acestea au rămas până la urmă în slujba dictatorului, deşi ar fi preferat un alt elicopter, un Alouette cu mai multe ferestre, deci şi o vizibilitate mai bună pentru pasageri. La fel, Securitatea a arătat că având un singur motor, şi acest Alouette nu este destul de sigur pentru un şef de stat.
Aşa că Nicolae Ceauşescu a rămas cu „Delfinul” franţuzesc până în ultima zi în care a condus ţara. Cu unul dintre aceste aparate soţii Ceauşescu au decolat de pe clădirea CC al PCR la 22 decembrie 1989. SA365 „Dauphin” VIP nu se află la Muzeul Aviaţiei, deoarece este perfect functional şi a fost folosit de personalităţile politice postdecembrieste, inclusiv de preşedintele Traian Băsescu.
nu este nici un comentariu
După ce în luna martie a amânat decizia privind proiectul de reamenajare a Pieţei Sfatului, în şedinţa din 10 aprilie, specialiştii Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice (CZMI)[...]
2024-04-17 citeste mai multLaleaua „Doamna Maria Brâncoveanu” a înflorit în aceste zile pentru prima dată şi la Făgăraş, în curtea ctitoriei familiei Brâncovenilor. Frumoasa lalea[...]
2024-04-17 citeste mai multFoto: UTB 523 DTCE, echipat cu roţi pentru terenuri mlăştinoase. Foto: Facebook / UTB Tractors Contrar nostalgicilor care plâng după baza industrială moştenită din comunism, România[...]
2024-04-18 citeste mai multFugarii României ar putea plăti în curând cheltuielile autorităţilor de a-i aduce în ţară. Este vorba de milioane de euro. Un prim pas a fost făcut, Senatul a adoptat, în[...]
2024-04-17 citeste mai multPreşedintele Rusiei, Vladimir Putin, a semnat marţi, 16 aprilie, decretul oficial de numire a lui Vladimir Lipaev în funcţia de ambasador extraordinar şi plenipotenţiar al Federaţiei Ruse[...]
2024-04-17 citeste mai mult
Adaugă un comentariu