Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 01:10

CE va finanţa un TGV între Sibiu şi Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 25 octombrie 2013

Comisia Europeană a decis să finanţeze construirea autostrăzii Sibiu - Piteşti şi a respins varianta Sibiu-Braşov, unde este propusă realizarea unei magistrale de trenuri de mare viteză

CE a anunţat la reuniunea TEN-T 2013, eveniment găzduit de capitala Estoniei, Tallin, că s-a decis să se finanţeze ruta de autostradă stabilita pentru Culoarul IV Pan European - Nădlac- Sibiu- Piteşti – Bucureşti. Varianta propusă de politicienii români ca traseul să fie mutat prin Sibiu – Braşov – Bucureşti nu este agreată de Comisia Europeană.
La Tallin s-a discutat pentru prima dată oficial despre intrarea României în harta TEN-T a viitoarei magistrale de trenuri de mare viteză. Astfel, linia de mare viteza care va parcurge România se va ramifica din Ungaria de la Szeged din magistrala Budapesta - Belgrad şi va parcurge prin ţara noastră ruta Nădlac – Arad - Timişoara – Deva – Sibiu – Braşov – Bucureşti – Constanţa. Noua politică a UE în domeniul infrastructurii îşi propune crearea unei reţele transeuropene unificate de transport (TEN-T). Pentru atingerea acestui obiectiv, CE a decis triplarea finanţării pentru infrastructura de transport, alocând 26 de miliarde de euro în exerciţiul bugetar 2014-2020, potrivit Mediafax
Noua politică instituie o reţea centrală de transport bazată pe nouă coridoare principale: 2 coridoare nord–sud, 3 coridoare est–vest şi 4 coridoare diagonale. Printre cele nouă se află şi coridorul Rin-Dunăre. „Reţeaua centrală va transforma conexiunile est–vest, va înlătura blocajele, va moderniza infrastructura şi va eficientiza operaţiunile transfrontaliere de transport pentru călători şi pentru companii în întreaga UE”, se arată într-un comunicat al Comisiei. Această reţea urmează să fie realizată până în 2030.
În opinia Executivului de la Bruxelles, cele nouă coridoare reprezintă un progres major în domeniul planificării infrastructurii de transport, întrucât experienţa din trecut a arătat că este „foarte greu să se implementeze proiecte de transport transfrontaliere şi de alt gen în diferite state membre într-un mod coordonat”. Totodată, CE apreciază că este „necesar ca proiectele să fie sincronizate la nivel transfrontalier pentru a spori beneficiile obţinute din toate investiţiile”.
Finanţarea va fi acordată prin mecanismul „Conectarea Europei”. Din cele 26 de miliarde de euro, între 80% şi 85% vor fi utilizate pentru a sprijini proiecte prioritare de-a lungul celor nouă coridoare de implementare ale reţelei centrale.
 
 
270 SAU 320 DE KILOMETRI LA ORĂ. TGV sau tren de mare viteză (train à grande vitesse – în franceză) este un tren automotor electric care poate circula cu viteză mare (270 sau 320 km/h), dezvoltat de Societatea Naţională a Căilor Ferate Franceze (SNCF) şi construit de societatea Alstom. Termenul a fost generalizat şi se referă şi la totalitatea sistemului feroviar constituit din aceste trenuri şi liniile dedicate. „TGV” este o marcă înregistrată a SNCF.
+1 -0

Comentarii

lica franaru

2013-10-25 07:41:51


si cine va merge cu trenul asta?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie