Curs BNR

1 EUR = 4.9729 RON

1 USD = 4.5749 RON

1 GBP = 5.9082 RON

1 XAU = 354.1460 RON

1 AED = 1.2456 RON

1 AUD = 3.0311 RON

1 BGN = 2.5426 RON

1 BRL = 0.8212 RON

1 CAD = 3.3238 RON

1 CHF = 5.1357 RON

1 CNY = 0.6289 RON

1 CZK = 0.1962 RON

1 DKK = 0.6665 RON

1 EGP = 0.0946 RON

1 HUF = 1.2740 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 2.9336 RON

1 KRW = 0.3300 RON

1 MDL = 0.2576 RON

1 MXN = 0.2551 RON

1 NOK = 0.4155 RON

1 NZD = 2.7278 RON

1 PLN = 1.1624 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0524 RON

1 SEK = 0.4257 RON

1 TRY = 0.1388 RON

1 UAH = 0.1109 RON

1 XDR = 6.0675 RON

1 ZAR = 0.2495 RON

Editia 8227 - 24 iul 18:06

Ce salariu are un pilot TAROM şi cât câştigă unul de la Wizz Air

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 10 iulie 2024

Ce salariu are un pilot TAROM şi cât câştigă unul de la Wizz Air

După greva de luni, 8 iulie, a piloţilor de la TAROM, conducerea companiei aeriene s-a oferit să le majoreze salariile cu 1.500 de euro. Banii ar urma să fie încasaţi în tranşe. Cu toate acestea, potrivit informaţiilor Libertatea, ei sunt remuneraţi mai puţin faţă de piloţii altor companii aeriene.
Potrivit preşedintelui Asociaţiei Companiilor Aeriene Româneşti (ACAR), Marius Popescu (foto), un comandant TAROM încasează la ora actuală, cu sporuri şi diurne, în jur de 5.000 de euro pe lună.
„Salariile de bază ale piloţilor TAROM sunt mici, în jur de 2.000 de euro, dar la ele se adaugă diurna, misia şi celelalte sporuri. De exemplu, dacă un comandant face un zbor către Madrid, la salariu se mai adaugă acum 240 de euro, iar anterior era 160 de euro pentru comandant şi 120 de euro pentru pilot. Dar şi aşa, calculul se face ciudat, pentru că una e să faci un zbor până la Madrid, care e de 3 ore, şi alta e să faci un zbor la Viena, unde primeai aceeaşi sumă. În total, un comandant ajunge cam la 5.000 de euro lunar la TAROM”, a spus Popescu.
La această sumă vor fi adăugaţi cei 1.500 de euro câştigaţi în cadrul negocierilor, deci salariile se vor ridica în total la 6.500 de euro pe lună.

Cât câştigă piloţii la alte companii aeriene
„La Wizz Air, acelaşi comandant ar face lunar 11.000-12.000 de euro, iar la Etihad, Emirates sau Turkish Airlines ar câştiga 15.000-16.000 de euro pe lună. În Occident, la Air France sau KLM, care fac parte din acelaşi grup, un comandant cu 30 de ani vechime poate face în lunile de vară şi 30.000 de euro”, a mai precizat Marius Popescu.
După cum arată Egnatia Aviation, un comandant încasează în medie:   
- Olanda: 245.000 de dolari, adică 226.000 de euro anual (18.800 euro/lună);  
- Franţa: 235.000 de dolari, ceea ce înseamnă 217.000 de euro pe an (18.080 euro/lună);
- Irlanda: 225.000 de dolari, adică 207.900 de euro anual (17.325 euro/lună);
- Germania: 203.000 de dolari, ceea ce înseamnă 187.570 euro anual (15.630/lună);
- Elveţia: 211.000 de dolari, adică 195.000 de euro anual (16.250/lună).

40 de demisii într-un an
„Salariile mari ale piloţilor sunt justificate prin responsabilitatea uriaşă de a asigura siguranţa pasagerilor, deciziile lor având consecinţe imediate şi grave. Stresul mare şi gestionarea situaţiilor de urgenţă necesită o pregătire mentală şi emoţională riguroasă. Pregătirea piloţilor include costuri mari pentru formare iniţială, simulatoare şi certificări periodice, ajungând în străinătate şi la sute de mii de dolari. În plus, piloţii trebuie să menţină un nivel înalt de competenţă şi rezistenţă la stres, justificate prin compensaţii financiare ridicate. Salarii mari regăsim şi la controlorii de trafic aerian, tot din acelaşi considerent”, a afirmat Marius Popescu.
Preşedintele Asociaţiei Companiilor Aeriene Româneşti (ACAR) a dezvăluit şi că TAROM a rămas fără 40 de piloţi în ultimii doi ani, aceştia îndreptându-se către companiile aeriene din zona Golfului Persic, pentru că oferă salariilor mai mari.

+4 -3

Comentarii

'Ariciul'

2024-07-10 09:19:50


'TAROM- o rusine nationala. Firma falimentara de 12 ani, cu datorii de peste 250.000.000 Ron, care inghite ajutoare de stat aiurea, iar pilotii au tupeul sa mai ceara bani. SuperPENIBIL!'

'Gladiator'

2024-07-10 08:01:15


'Felicitari tuturor guvernatilor de dupa 1989 care au reusit sa demoleze linia nationala aeriana. Felicitari si familiilor din Tarom care au continuat sistemul vechi de pile, cunostiinte si relatii. '

'Voineag'

2024-07-10 05:37:43


'Dar ăia din privat nu sunt pe minus. Nu sunt clanuri angajate acolo, nu sunt țiitoare de politicieni în C.A.-uri.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie