Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 16:39

Ce recomandări a primit Braşovul pentru a reduce poluarea

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 24 martie 2021

Conform unei analize a Observatorului Român de Sănătate, stăm cel mai bine din ţară, dar... n-avem notă de trecere

Ce recomandări a primit Braşovul pentru a reduce poluarea

Observatorul Român de Sănătate a publicat un clasament al eficienţei măsurilor de reducere a poluării în cele mai mari oraşe din România. Clasamentul este condus de municipiul Braşov, care a obţinut cel mai mare punctaj. Totuşi, trebuie remarcat faptul că scorul obţinut de Braşov a fost de 4,8 puncte dintr-un maxim de 10.
Conform studiului amintit, „primăriile care acţionează cel mai decis în direcţia reducerii poluării sunt Braşov, Galaţi şi Cluj-Napoca. Cel mai puţin preocupate de reducerea poluării şi efectele acesteia asupra sănătăţii locuitorilor sunt primăriile Brăila, Bacău şi Constanţa”.
Tot în materialul amintit sunt prezentate şi câteva măsuri pe care ar trebui să le ia autorităţile locale pentru a „ contracara cât mai rapid efectele devastatoare ale poluării aerului asupra sănătăţii cetăţenilor”.
Astfel, Observatorul Român de Sănătate recomandă încurajarea utilizării modurilor active de transport, precum bicicletele sau vehiculele electrice, dar şi „stabilirea unor zone cu emisii scăzute, unde au acces doar vehicule care respectă standarde ridicate de poluare”. Tot în materialul amintit, autorităţilor locale li se recomandă scutiri de taxe pentru maşinile care poluează puţin (existente în Belgia sau Franţa), modernizarea transportului public în comun prin scoaterea din circuit a vehiculelor vechi şi achiziţionarea celora care nu poluează, dar şi interzicerea folosirii motoarelor diesel în interiorul oraşului (existente în Atena, Bruxelles, Berlin, Madrid, Paris).

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie