Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 25 ianuarie 2017
Din prima zi a lunii februarie intră în vigoare mai multe modificări fiscale, cum ar fi creşterea impozitării salariilor mari, schimbarea regimului de impozitare a microîntreprinderilor, dar şi eliminarea unor taxe, cum este cea de timbrul de mediu şi taxa radio-tv.
Una dintre cele mai importante modificări este cea legată de schimbarea regimului de impozitare a micilor afaceri, respectiv majorarea plafonului veniturilor la suma anuală de 500.000 de euro. De asemenea, impozitul plătit de microîntreprinderi este de 3%, pentru cele care nu au salariaţi şi 1% pentru microîntreprinderile cu minimum un salariat.
„Practic, societăţile ce la data de 31 decembrie au fost plătitoare de impozit pe profit şi se încadrează în condiţiile de microîntreprindere (se permite prin obiectul de activitate, nu au înregistrat venituri din consultanţă şi management mai mari de 20% în total venituri) vor trece la categoria de microîntreprindere. Desigur, există şi o portiţă pentru cei ce vor să rămână plătitori de impozit pe profit, în sensul că pot păstra acest tip de impozitare dacă societatea înregistrează un capital social subscris şi vărsat mai mare de 45.000 de lei”, a declarat, pentru Mediafax, consultantul fiscal, Dan Benţa.
O altă măsură importantă este cea care vizează zeci de mii de salariaţi, în special din mediul privat, care câştigă lunar mai mult de cinci salarii medii pe economie, adică peste 9.400 de lei în mână, şi care vor avea venituri mai mici. Asta se va face prin eliminarea plafonului pe baza căruia erau calculate contribuţiile până acum.
De asemenea, tot din prima zi a lunii februarie salariul minim brut pe ţară va creşte cu 200 de lei, urmând să ajungă la valoarea de 1.450 de lei pe lună.
În zona veniturilor din investiţii (dividende, dobânzi, cedarea părţilor sociale şi acţiunilor) se va plăti contribuţia la asigurările de sănătate neplafonată, calculată la valoarea integrală a veniturilor, dacă beneficiarul acestor venituri înregistrează doar venituri din dividende. În acelaşi timp, dacă persoana fizică înregistrează pe lângă veniturile din investiţii şi alte categorii de venituri supuse contribuţiei la sănătate (salarii, venituri din activităţi independente, chirii) atunci nu se datorează contribuţia la sănătate pentru veniturile din investiţii.
„Este deja mediatizată scutirea pensiilor de impozitul pe venit de 16%, într-un plafon de 2.000 lei, însă este mai puţin cunoscută o altă măsură, poate la fel de importantă, respectiv pentru veniturile din pensii nu se mai aplică reţinerea contribuţiei la sănătate. Indiferent de valoarea pensiei, pensionarul are calitate de asigurat în sistemul public de sănătate, dar plata contribuţiei se suportă de la bugetul de stat”, subliniază consultantul fiscal.
Între cele 100 de taxe abrogate cu data de 1 februarie 2017, cele mai cunoscute sunt taxele pentru radiodifuziune şi timbrul de mediu, plătit pentru înmatricularea autoturismelor. Tot dintre taxele scutite la plată sunt şi altele mai puţin cunoscute, cum ar fi cele achitate la Monitorul Oficial pentru publicarea unui anunţ de pierdere a unor documente, cea pentru schimbarea numelui, taxa pentru eliberarea cazierului fiscal, a celui judiciar sau cele necesare eliberării paşaportului.
nu este nici un comentariu
Braşovenii ajung să solicite un credit pentru locuinţă la aproape 37 de ani, mai târziu decât media naţională de 35 de ani, potrivit unei analize făcute de un site de imobiliare. 2[...]
2026-11-13 citeste mai multViceprimarul oraşului Asan (din Coreea de Sud), Beomsu Kim, a fost joi, 12 noiembrie, în vizită la Braşov. La Primărie, el a avut o întâlnire cu viceprimarul municipiului Dan Ghiţă,[...]
2026-11-13 citeste mai multDesigneri din Braşov, Iaşi, Bucureşti şi Republica Moldova îşi vor prezenta colecţiile în cadrul „University Photomodel Romania”. Evenimentul este organizat de Casa[...]
2026-11-13 citeste mai multMotorina, chiriile și benzina au înregistrat cele mai mari scumpiri în ultimul an, potrivit datelor Institutului Național de Statistică pentru octombrie 2026. Creșterile depășesc 30%[...]
2026-11-13 citeste mai multUn român care câştigă astăzi salariul mediu net ar putea primi o pensie de stat de numai 2.600–2.700 de lei, în banii de astăzi, după 40 de ani de contribuţii. Pentru cei[...]
2026-11-12 citeste mai mult
Adaugă un comentariu