Curs BNR

1 EUR = 4.9699 RON

1 USD = 4.5984 RON

1 GBP = 5.8083 RON

1 XAU = 303.5750 RON

1 AED = 1.2520 RON

1 AUD = 2.9910 RON

1 BGN = 2.5410 RON

1 BRL = 0.9251 RON

1 CAD = 3.3865 RON

1 CHF = 5.1913 RON

1 CNY = 0.6387 RON

1 CZK = 0.1961 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.1488 RON

1 HUF = 1.2619 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.0581 RON

1 KRW = 0.3442 RON

1 MDL = 0.2577 RON

1 MXN = 0.2699 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8030 RON

1 PLN = 1.1507 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4444 RON

1 TRY = 0.1467 RON

1 UAH = 0.1205 RON

1 XDR = 6.0994 RON

1 ZAR = 0.2393 RON

Editia 8133 - 01 mar 08:02

Ce mai au în plan guvernanţii pentru a scoate bani: impozitarea vehiculelor istorice. Retromobil avertizează că asta va însemna îngroparea patrimoniului tehnic naţional mobil al României

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 17 august 2023

Ce mai au în plan guvernanţii pentru a scoate bani: impozitarea vehiculelor istorice. Retromobil avertizează că asta va însemna îngroparea patrimoniului tehnic naţional mobil al României

Un proiect de Ordonanţă de guvern care ar urma să fie pus în aplicare pentru modificarea Codului fiscal în următoarele zile prevede eliminarea scutirii de la plata impozitului pe mijloacele de transport a patrimoniului tehnic şi cultural al României – vehiculele istorice.

Cel mai mare muzeu pe roţi al României va fi tras pe dreapta!
Patrimoniul de vehicule istorice al României numără în prezent aproximativ 10.900 de autovehicule înmatriculate care au fost atestate ca vehicule istorice de către Retromobil Club România - asociaţia naţională a proprietarilor şi restauratorilor de vehicule istorice şi autoritatea naţională F.I.V.A. cu atribuţii legale în eliberarea atestatului de vehicul istoric.
Retromobil Club România reuneşte 4.200 de membri colecţionari de vehicule istorice şi este structura şi-a asumat misiunea de a crea cel mai mare muzeu pe roţi funcţional din România, pe care îl menţine în funcţiune, prin mijloace financiare proprii - cele ale colecţionarilor proprietari de vehicule istorice - reuşind astfel să prezinte în mod gratuit publicului din România de un sfert de secol an de an mii de de vehicule istorice într-un efort continuu de educare pentru păstrarea unui patrimoniu tehnic naţional. Asta în condiţiile în care nici un muzeu de stat din România sau altă instituţie publică nu deţine vreun vehicul istoric în stare de funcţionare.

Cam la cât s-ar ridica impozitul
Retromobil Club România consideră că măsură de impozitare a vehiculelor istorice ca mijloace de transport nu numai că nu va îmbunătăţi veniturile colectate la bugetul României, dar va avea efecte devastatoare pentru patrimoniul tehnic national, întrucât vom asista la retragerea imediată din circulaţie a câtorva mii de vehicule istorice, unele cu o vechime de aproape 100 de ani, deoarece proprietarii acestora nu vor avea puterea financiară de a achita un impozit egal cu cel al unor automobile noi de lux.
Ca exemple, pentru ARO 243D se va plăti 6.051 lei, pentru un Autobuz Roman RD 111 - 1641.51 lei, pentru un autocamion DAC 444 T - 1071.84 lei, un Cadillac V12 (1937) – 10.350 lei, Ford A (1929) - 6.051 lei, Packard Super 8 (1948) - 9.315 lei, Plymouth P2 (1936) - 6.051 lei.

Alte ţări scutesc vehiculele istorice de la plata impozitului
Retromobil Club România cere guvernului României menţinerea scutirii de la plata impozitului pe mijloacele de transport pentru vehiculele istorice, aplicabilă în legislaţia aflată în vigoare, deoarece consideră că aceasta este singura variantă în măsură să poată să compenseze parţial cheltuielile considerabile ocazionate de conservarea, restaurarea şi prezentarea publică gratuită a vehiculelor istorice.
„Activităţile asociaţiei noastre asigură păstrarea istoriei auto, oferind publicului larg un muzeu în mişcare. Valoarea socială şi culturală a vehiculelor istorice constă tocmai în această incredibilă caracteristică de a fi prezente pe drumurile publice într-o stare de funcţionare impecabilă. Dacă modificările fiscale s-ar aproba în forma actuală, efectul ar fi devastator, aşadar cerem Guvernului să adopte o linie consacrată în practica Uniunii Europene menţinând actualul regim legal de scutire a vehiculelor istorice de la plata impozitului pe mijloacele de transport”, declară Gabriela Măgureanu, Preşedinte al Retromobil Club România şi Vicepreşedinte F.I.V.A.
Scutirea de la plata impozitelor pe mijloacele de transport a vehiculelor istorice este o practică existentă în majoritatea statelor europene : Suedia, Italia, Olanda, Cehia, Croaţia, Franţa, Slovacia, Ungaria, Grecia, Slovenia, Polonia etc. deoarece prin această facilitate este acordat un sprijin posesorilor de vehicule istorice care fac eforturi financiare considerabile să salveze vehiculele vechi de peste 30 de ani de la dispariţie.
Retromobil Club România a depus la Guvernul României un memoriu pentru modificarea prevederilor acestui proiect.

+1 -8

Comentarii

'Victor brasoveanul'

2023-08-21 07:54:01


' Politicieni inculti cu propuneri aberante. Nicaeri in lume nu se impoziteaza retromobilele. \n Ce zice Tiriac de asa ceva? \n Becali ar zice ca sunt niste hahalere.'

'Willy'

2023-08-17 11:45:03


'Niste fomisti, niste infractori care s-au organizat politic, niste lepre care jumulesc in folosul propriu ai al cumetriilor bugetul de stat, buget creat din taxele si impozitele platite de catre noi sub o forma mascata de taxa de protectie. Dam bani si nu primim nimic in schimb. Doar amenintari, arogante, raspunsuri in doi peri. Raspunsurile scrise sunt redactate fix in a 29-a zi. Niciodata mai repede, mereu cu o zi inante sa se indeplineasca cele 30 de zile in care o institutie trebuie sa se incadreze cu raspunsul. Politia abuzeaza si de cele 15 zile de gratie, redacteaza in a 44-a zi raspunsul. Si ala evaziv, cauza se cerceteaza, pa!'

'Barbu Gh.'

2023-08-17 03:25:53


'Doar nu sunt proști să renunțe la speciale sau la huzurul atârnătorilor la buget. Era de așteptat să apară noi taxe, impozite și să crească cele deja existente.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie