Curs BNR

1 EUR = 4.9744 RON

1 USD = 4.5940 RON

1 GBP = 5.8371 RON

1 XAU = 345.4718 RON

1 AED = 1.2508 RON

1 AUD = 3.0372 RON

1 BGN = 2.5433 RON

1 BRL = 0.8930 RON

1 CAD = 3.3469 RON

1 CHF = 5.0203 RON

1 CNY = 0.6342 RON

1 CZK = 0.2013 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.0974 RON

1 HUF = 1.2901 RON

1 INR = 0.0553 RON

1 JPY = 2.9258 RON

1 KRW = 0.3360 RON

1 MDL = 0.2592 RON

1 MXN = 0.2752 RON

1 NOK = 0.4322 RON

1 NZD = 2.8040 RON

1 PLN = 1.1671 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0510 RON

1 SEK = 0.4285 RON

1 TRY = 0.1427 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.0783 RON

1 ZAR = 0.2496 RON

Editia 8187 - 27 mai 19:11

Ce escroci ne mai sună la uşă

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 16 mai 2024

O femeie din Braşov a plătit „coletul socrului”, un nou tip de escrocherie care face victime în toată ţara

Ce escroci ne mai sună la uşă

Românii sunt păcăliţi să plătească pentru coletele rudelor pe care acestea nu le-au comandat niciodată. Este şi cazul unei braşovence care după ce a făcut plata, şi-a dat seama că a devenit victima escrocilor chiar înainte de Paşte. A vrut să trimită un colet, iar curierul i-a spus că mai are o livrare de făcut la adresa ei: „Dacă tot te-am sunat pe tine am un colet şi pentru socrul tău, care este cu ramburs 137 lei”.
Şi a plătit. Nu s-a gândit că poate fi o escrocherie, având în vedere că socrul ei obişnuia să comande de pe internet. Doar că a aflat cu surprindere că de data aceasta nu comandase nimic, aşa că tânăra a încercat să ia legătura cu expeditorul în speranţa că îşi va recupera banii.
„Singura dată de contact pe care a primit-o este o adresă de email, care mi se pare scam. Le-am scris lor să-mi trimită datele de contact de la firma care a pus coletul şi ei au început să-mi zică şi să o dea în bărci că da, uite că problema este că, de fapt, tu trebuie să trimiţi email acolo, la adresa aia”, a declarat femeia, sub anonimat.
Nu este clar de unde avea firma fantomă datele de contact ale socrului femeii. Este foarte posibil să fi fost furate de pe alte platforme care funcţionează legal.

Avertismentul DNSC
„În ceea ce priveşte acest tip de scenariu, practic, folosirea imaginii unor servicii de curierat, acest lucru se întâmplă pe tot parcursul anului, pentru că ştim că noi, românii, în general, facem multe cumpărături online”, spune Mihai Rotariu, DNSC.
În momentul în care primim un mesaj pe telefon de la o firmă de curierat, ar trebui, în primul rând, să ne asigurăm că vorbim despre un număr de telefon legitim.
Mai apoi, ar trebui să verificăm adresa expeditorului respectivului colet, dar, nu în ultimul rând, să ne asigurăm că într-adevăr aşteptăm un pachet.

Ce spun avocaţii
Site-urile de recenzii sunt pline de clienţi nemulţumiţi care povestesc aceeaşi situaţie. Fiind vorba de sume mici de bani, câteva sute de lei, oamenii păgubiţi evită să depună plângere la Poliţie.
„Ea a dat de bunăvoie suma respectivă de bani, curierul venind la adresa ei de domiciliu, prezentând o faptă adevărată ca fiind una într-adevăr falsă. Victima nu a fost constrânsă, iar astfel încât sunt îndeplinite absolut toate condiţiile pentru ca autorul faptei să fi săvârşit infracţiunea de înşelăciune”, spune Irina Tudorache, avocat.

+2 -4

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie