Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 08:55

Ce aer respiră Braşovul, ce aer respiră primarul

Autor: Ionuţ DINCĂ; Radu COLŢEA

Publicat la 13 ianuarie 2020

Primarul George Scripcaru s-a dotat cu un aparat special care măsoară calitatea aerului

Ce aer respiră Braşovul, ce aer respiră primarul

Primarul Braşovului, George Scripcaru (foto dreapta), are în birou un senzor de calitate a aerului, montat tocmai pentru a constata cu ochii lui situaţia la Braşov. El spune că există măsuri care trebuie luate la nivelul administraţiei locale, dar este nevoie şi de măsuri la nivel naţional, pentru că Braşovul nu face excepţie de la o situaţie prezentă în întreaga ţară. „Braşovul nu este mai poluat decât alte oraşe din România. Este o perioadă de dezvoltare pentru toţi, traficul este într-o continuă creştere, toată lumea vrea să îşi achiziţioneze maşină şi să se deplaseze cu ea, fără a se gândi că poluează sau nu. Din punctul meu de vedere, sunt multe lucruri care trebuie făcute şi la nivel naţional şi la nivel local. Ne preocupă acest lucru, vom implementa un set de măsuri pe raza municipiului Braşov, vom achiziţiona laboratoare mobile, vom avea o reţea de senzori, iar până atunci, consilierul ministrului Mediului mi-a montat în birou un instrument de măsură, pentru a şti care este situaţia şi pentru a ne raporta la nişte date locale şi la nişte indicatori”, a spus primarul.

Care sunt principalele surse de poluare
„Sursa principală de poluare pe care am identificat-o sunt maşinile, centralele de apartament şi industria. Lucrurile acestea se ştiu, au rezultat inclusiv la dezbaterea publică,  însă am vrut ca primarul să le poată vedea cu ochii lui şi să înţeleagă că există măsuri care pot fi luate şi care trebuie luate imediat. În perioada următoare vom achiziţiona senzori omologaţi, care vor fi distribuiţi într-o reţea, care va stabili zone de risc, iar unitatea mobilă care va fi achiziţionată şi pentru care primarul va aloca bani la buget va putea merge la faţa locului şi să asigure un răspuns imediat, împreună cu Garda de Mediu. Vor fi şi măsuri pe termen lung, care, deşi nu sunt cele mai comode, se vor referi la maşini şi la norme de poluare, care trebuie dezbătute şi care, până se vor adopta la nivel naţional, este bine să le adoptăm la nivel local”, a explicat Bogdan Micu (foto stânga), consilier al Ministrului Mediului, fost consilier al primarului Braşovului.

Convocat la o şedinţă la Ministerul Mediului
Pe de altă parte, primarul Braşovului, George Scripcaru, a fost convocat în 20 ianuarie la Ministerul Mediului, la o şedinţă în care se va discuta despre modul în care sunt implementate măsurile prevăzute în Planul integrat de calitate a aerului în municipiul Braşov.  
Primarul Braşovului a declarat zilele trecute că, în ceea ce priveşte calitatea aerului, municipalitatea are un dialog permanent cu Ministerul Mediului. „Bogdan Micu (consilier al ministrului Mediului – n.r.) a avansat nişte propuneri pentru a corela nişte ordine de ministru, pentru a nu mai fi puşi în situaţia de a răspunde, dar nu şi de a lua unele măsuri”, a declarat zilele trecute George Scriparu. În acest sens, el a amintit că, în ceea ce priveşte activitatea de taximetrie: „Noi dăm autorizaţia, pentru că aşa spune legea, dar verificările sunt făcute de «Finanţe» şi de Poliţie. În schimb, responsabili suntem tot noi. Trebuie să primim pârghiile necesare, pentru că nu putem să controlăm sau să luăm măsuri”.

Betonierele, luate la ochi de municipalitatea braşoveană
Tot în ceea ce priveşte poluarea în Braşov, primarul a ridicat zilele trecute problema betonierelor, unele vechi şi poluante. „Când am vrut să aplicăm o măsură, agenţii economici s-au plâns că le creăm probleme. Ei spun că nu sunt echipamente pe piaţă care să se încadreze în normativele privind emisiile. Eu nu cred aşa ceva, pentru că în alte state problema este rezolvată, iar producătorii şi furnizorii de ciment din România sunt filiale ale unor companii de străinătate care acolo respectă regulile. În Braşov, noi am creat cadrul legal, prin hotărâri de Consiliu Local, dar, din punct de vedere al poluării, betoniera este verificată de alte instituţii, printre care Autoritatea Rutieră Română sau ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier -  n.r.)”, a declarat George Scripcaru. Depre ISCTR, Scripcaru a spus că „are sediul la Sibiu, deserveşte şi judeţul Braşov. Nu o vezi, nu  există, nu ia măsurile care se impun, potrivit legislaţiei în vigoare”.
Nu în ultimul rând, primarul a amintit că există reglementări locale privind transportul prin oraş a salariaţilor unităţilor de producţie din vecinătatea municipiului. „În hotărârea de Consiliu Local sunt prevăzute criterii şi standarde privind motorizarea autobuzelor. Primarul nu poate să stea în faţa unui autobuz şi să îl verifice. Aceste verificări pot fi făcute de alte instituţii”, a încheiat edilul.

Foto: BizBrasov.ro

 

+4 -8

Comentarii

gheorica

2020-01-14 14:10:30


Si acum 200 de ani au cumparat laboratoare au montat senzori si voda loboda a ajuns la concluzia sa puna taxa pe fumarit si sa interzica luleaua turcului. Daca vrea sa stie ce trebuie sa faca sa se uite la el in arhiva la primarie. Acolo sigur o sa gaseasca mii de autorizatii de construire aiurea fara sa respecte grija fata de mediu.o sa gaseasca mii de avize de taieri de copaci din amplasamentele aprobate de el si predecesori. La nivel national inmultim ce gaseste scripcariu in arhiva si asta este mediul actual si gradul de poluare legal aprobat de primarii. La poluarea legala daca adaugam si pe cea ilegala si necontrolata de miile de agenti si agentii.miile de militieni si pilitieni locali de mediu si nationali rezulta poluarea din Romania. Ce trebuie facut? Impartita amenda de milioane de euroi data de cimisia de mediu UE la toti acesti factori si votarea lui scripcariu inca doua mandate ca sa le plateasca din banii lui de grinuliu cu mediul.

anti smog

2020-01-13 21:09:17


Pai sigur ca centralele-s de vina, altfel cum #gar putea "investi" in sistemul centralizat de incalzire ineficient si mort de-a binelea? Ca trebuie sa mai traiasca si cineva, nu?

Willy

2020-01-13 15:39:10


Uite asa se bate apropoul: masinile si centralele de apartament. Sanchi, CET-ul nu polueaza, RAT-ul nu, santierele nu, disparitia zonelor verzi nu e problema, taierea copacilor nu e problema, blocatoarele din asa zisele parcari rezidentiale din cauza carora dam zece ture pana gasim un trotuar liber nu creeaza poluare. Nu, nu, nimic din toate astea. Doar unde se poate pune o taxa, un impozit cat de mic dar benefic bugetului: autoturisme si centrale de apartament. Noi cand deschidem geamurile dupa ora 12 noaptea ne pute a groapa de gunoi si a plastice si cauciuc ars nu a centrale de apartament sau gaze de esapament. De exemplu ziua este trafic auto mai mare de ce pute noaptea cand toate institutiile dorm si autoturismele sunt marea majoritate parcate? E aiurea rau de tot sa fim luati asa de fraieri, chiar pe fata as zice. Un lucru se poate constata cu ochiul liber: se profita de orice ca sa se mai ia un rand de piele de pe cetatean. Ca altfel nu imi explic cum ditamai primaria nu e in stare sa dispuna inchiderea unor celule de gunoi sau inchiderea unor agenti care polueaza. Pana la urma, daca primaria nu ii da de capat, mai suntem si noi pe aici. Sa ne cheme primarul ca venim.

rammstein

2020-01-13 08:02:39


saracu'...dupa cum arata parca zici ca-i boschetar...!!!..praful bata-l vina !!...acum tras pe nas sau injectat ramnae de vazut....

Cristian

2020-01-13 05:11:52


Dnu.Scripcaru nu mai plimbati pisica de la o autoritate la alta,vreti sa inbunatatiti situatia si sa combateti poluarea,reactivati circulatia troleibuzelor, construirea liniilor de tramvai,avem strazi cu 3-6 benzi de circulatie se poate renunta la o banda doua pentru tramvaie moderne,mai toate orasele mari din vest au asa ceva si circula cu precizie dirijate prin GPS,numai asa veti convinge populatia sa mearga cu transportul in comun.Masinile personale devin din ce in ce mai multe unde veti mai extinde strazile?interziceti circulatia in oras a masinilor sub euro 3-4,agenti econamici sa investeasca in masini modserne.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie