Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 14:36

Ce a rămas la Râşnov în urma spaniolilor. Sens giratoriu neterminat, treceri de pietoni „invizibile” şi „şanţuri capcană” pe marginea DN 73

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 02 martie 2021

Ce a rămas la Râşnov în urma spaniolilor. Sens giratoriu neterminat, treceri de pietoni „invizibile” şi „şanţuri capcană” pe marginea DN 73

Chiar dacă nu mai e plin de gropi, sectorul din DN 73 care trece prin oraşul Râşnov ascunde multe capcane pentru şoferi. Acestea au fost lăsate „moştenire” de firma spaniolă Azvi, care a obţinut contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a DN 73 (Piteşti – Braşov) în anul 2011, a început lucrările în anul 2014 şi a care a abandonat anul trecut şantierul, investiţie pentru care a fost obţinută o finanţare europeană.
Modul în care s-au derulat lucrările în oraşul Râşnov a făcut obiectul a numeroase adrese transmise de Primăria Râşnov către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sau către sucursala acesteia, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov. De altfel, o adresă către DRDP Braşov a transmis Primăria Râşnov şi ieri, 1 martie, în care a prezentat un „inventar la zi” al problemelor de pe această arteră.

Problemă veche, acelaşi răspuns: „Aşa prevede proiectul”
Astfel, în adresa transmisă Primăria Ghimbav se arată că „pe şoseaua Branului, sistemul de colectare a apelor pluviale s-a realizat în sistem deschis prin şanţuri neprotejate şi podeţele de acces la intrările în curţi reprezintă un pericol major pentru siguranţa circulaţiei. Solicitarea autorităţilor locale este aceea ca sistemul de colectare al apelor pluviale să se realizeze în sistem închis, cu rigole carosabile”. De altfel, problema rigolelor a fost ridicată de mulţi ani de Primăria Râşnov, însă, de fiecare dată răspunsul primit a fost acelaşi: „Aşa prevede proiectul”.
De asemenea, reprezentanţii Primăriei Râşnov au comunicat către DRDP că la intersecţia DN 73 cu DN 1E din oraşul Râşnov, lucrările de modernizare a intersecţiei printr-un sens giratoriu nu au fost terminate, iar circulaţia în această intersecţie se desfăşoară cu foarte mare dificultate.
Ba mai mult, edilii râşnoveni au ridicat problema trecerilor de pietoni de pe sectorul drumului naţional 73 care trece prin localitate: „Nu sunt marcate corespunzător şi nu sunt semnalizate prin indicatoare rutiere, staţiile de autobuz aferente DN 73 nu sunt amenajate şi marcate corespunzător”.

Suprafaţa carosabilă, împărţită de pietoni şi maşini
Probleme sunt şi cu trotuarele aferente DN73, care, au anunţat reprezentanţii Primăriei Râşnov, „nu au fost refăcute în totalitate, pietonii fiind obligaţi să circule pe partea carosabilă”.
„Trecerea la nivel cu calea ferată nu este amenajată corespunzător formându-se coloane de maşini pe ambele sensuri de circulaţie.  În urma lucrărilor de asfaltare pe DN73, căminele de vizitare, gurile de scurgere a reţelelor de canalizare menajeră, pluvială şi distribuţie apă au fost astupate”, se mai arată în adresa trimisă Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.
O altă problemă este în zona Cartierului Toamnei (de la intrarea dinspre Braşov) şi la intrarea în benzinăria MOL unde,  a anunţat Primăria Râşnov, stratul de asfalt nu a fost turnat corespunzător pe suprafaţa carosabilă şi pe trotuare. Rezultatul? în perioadele ploioase, apele pluviale nu se scurg aşa cum trebuie şi se formează bălţi impresionante.
În zona staţiei de carburant LUKOIL au fost montate capacele căminelor de canalizare la cota finală a străzii dar nu s-a mai turnat şi ultimul strat de asfalt.
În documentul înaintat Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov se mai arată că firma care s-a ocupat de modernizarea drumului a „uitat” să termine şi lucrări la reţelele de utilităţi, aşa cum era stipulat în contract.
„Lista deficienţelor constatate este mult mai lungă. Toate problemele se regăsesc în adresa înaintată DRDP Braşov, prin care se solicită remedierea acestora. Adresa de faţă nu este singura de acest gen care a fost trimisă către cei care administrează DN73, porţiunea care tranzitează oraşul nostru, ultima fiind în data de 11 decembrie 2020”, a mai transmis Primăria Râşnov.

Foto: Arhivă
 

 

+0 -9

Comentarii

'Stegarul din Brasov'

2021-03-03 02:05:30


'Este in regula! Nimeni din institutiile respective nu va plati nimic!'

'nu contează'

2021-03-02 09:47:01


'1. In planul.initial nu a văzut nimeni greșelile de proiectare??? (Șanțurile laterale, podețele, trotuarul, etc.)??\n2. Nu exista un grafic de lucrări??\n3. Cine răspunde pt toată porcăria asta?'

'Lazar'

2021-03-02 08:11:09


'Incalificabil ca incompetentii din CNAIR si DRDP Brasov au reusit sa faca dupa aproape 10 ani de zile aceste constatari.Ce ati facut in tot acest timp ?.Toti responsabilii din aceste institutii trebuie urgent dati afara si pusi sa plateasca.'

'Kemény'

2021-03-02 07:05:14


'Mai rau ca tiganii. Doamne fereste!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie