banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8536 - 30 oct 10:07

Câte două parcări etajate în fiecare cartier „vechi” al Braşovului

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 31 martie 2022

Blocatoarele pentru maşinile „uitate” în parcările rezidenţiale din Braşov, propuse şi de specialişti, dar şi de cetăţeni. Dezbaterea studiului privind parcările s-a desfăşurat în 29 martie, pe Zoom

Câte două parcări etajate în fiecare cartier „vechi” al Braşovului

Aproximativ 60 de persoane au participat în 29 martie, la o întâlnire cu reprezentanţii Primăriei Braşov şi cu cei ai firmei care a realizat Studiul pentru fundamentarea politicii de parcare în municipiu, la comanda Asociaţiei Metropolitane de Transport Braşov.

Mai pot fi trimise propuneri  
În următoarele două săptămâni, braşovenii sunt invitaţi să vină cu propuneri de optimizare sau modificare a soluţiilor din acest studiu şi să identifice cele mai importante trei proiecte pe care le-ar demara în municipiul Braşov în privinţa parcărilor. Ei pot completa online chestionarul pus la dispoziţie de Asociaţia Metropolitană de Transport Braşov (Propuneri privind politica de parcare în Municipiul Braşov) sau pot trimite aceste propuneri pe adresa de e-mail: propuneriparcare@metropolabrasov.ro.  
Prin studiul amintit, de politici publice pe care municipalitatea ar trebui să le implementeze în următorii ani, cât şi soluţii tehnice de creştere a numărului locurilor de parcare.

Principiul „doar pentru prima maşină”
Printre altele, prin studiu a fost propusă descurajarea utilizării autoturismului prin tarif acceptabil pentru parcare rezidenţială, dar mare la destinaţie (unde persoana are treabă sau merge in vizită). De asemenea, prin acest document este recomandată construirea de parcări multietajate în zonele de locuinţe colective vechi, ţinta fiind două parcări pe fiecare cartier de locuinţe colective vechi. Conform studiului, 10% din parcările publice ar trebui să fie în parcări multietajate.
„Aceste parcări sunt gândite doar pentru prima maşină. A doua şi a treia maşină trebuie acomodată (parcată – n.r.) în parcări private sau la stradă, pe loc de vizitator”, au precizat reprezentanţii Primăriei Braşov.
Pe de altă parte, în studiul amintit se propune pentru a doua maşină un loc de parcare pe loc de vizitator, la un tarif de 240 lei/lună.

Cu rezervare, doar între orele 17.00 şi 08.00
Totodată, autorii studiului amintit au recomandat ca în cazul parcărilor rezidenţiale de pe marile artere, parcarea să poată fi rezervată doar între 17.00 şi 08.00, iar locatarii să poată parca gratuit, pe alt loc de parcare din cartier, dacă locul lor este ocupat.

Sensuri unice pentru mai multe locuri de parcare, tarifarea locurilor de parcare şi în zonele de case
De asemenea, prin studiu este propusă instituirea de sensuri unice (ceea ce ar duce la crearea a aproximativ 2.000 de locuri de parcare), tarifarea locurilor de parcare şi în zonele de case (având în vedere că mulţi proprietari preferă să îşi lase, gratuit, maşina pe locurile de parcare de pe stradă, în loc să o parcheze în curte).

Blocat, nu ridicat
Pe de altă parte, în studiu se propune blocarea roţilor sau „obturarea parbrizului cu valiza” în cazul şoferilor care îşi „uită maşinile” pe locuri rezidenţiale (pe locuri care nu sunt ale lor sau în alte situaţii), aceste măsuri fiind mai eficiente decât ridicarea maşinilor.

Parcare subterană sub Tâmpa?
Prin acest studiu sunt propuse şi mai multe soluţii pentru parcările din centrul istoric. Printre altele, este propusă reconfigurarea sistemului de transport public, astfel încât autobuzele de pe cât mai multe linii să ajungă măcar până până în Prund sau Pe Tocile. De asemenea, este propusă amenajarea a două parcări multietajate (una pentru vizitatori şi una rezidenţială). Ca posibile amplasamente pentru parcările pentru vizitatori, în studiu apar Piaţa Centrală (subterană), magazinul Star (peste actuala parcare), Livada Poştei (la sol, în locul actualului terminal, Bulevardul Eroilor (subterană) sau sub Tâmpa (subterană).

În centru, parcări de scurtă durată
O altă propunere pentru centrul istoric este instituirea parcărilor de scurtă durată (de 15 minute), dar şi limitarea timpului de parcare la maxim 2 ore (apoi supratarifare sau amendă).

Ce au spus cei 60 de participanţi
Conform declaraţiilor reprezentanţilor Primăriei Braşov, participanţii la întâlnirea din 29 martie au ridicat problema parcărilor rezidenţiale şi a blocatoarelor care mai sunt montate în oraş (aproximativ 16.000). „Participanţii au fost de acord că nu este normal să existe, în timpul zilei, zeci de mii de locuri de parcare rezidenţiale libere, cea mai mare problemă este legată de cei care folosesc locul de parcare al altcuiva, însă «uită» să plece atunci când expiră timpul în care pot parca pe un astfel de loc. Poliţia Locală nu ar avea cum să gestioneze câteva zeci sau sute de sesizări venite în acelaşi timp, mai ales că trebuie să aştepte proprietarul maşinii şi să întocmească procesul verbal. Tot cetăţenii au oferit însă şi soluţiile, de exemplu un sistem rapid de imobilizare al maşinii, pentru cei ce nu respectă regula. Tot participanţii la discuţii au venit însă şi cu propuneri de soluţii pentru optimizarea utilizării locurilor de parcare: «Mi se pare normal ca locurile de parcare rezidenţiale să fie publice în intervalul 8.00-18.00 şi obligatoriu să se impună ca fiecare să aibă numărul de telefon în parbriz», «Măsuri pentru parcările rezidenţiale: în locul blocatoarelor să fie caracatiţele de pus la roţi sau valizele care se pun pe parbriz»”, au precizat reprezentanţii Primăriei Braşov.
Pe e altă parte, primarul Braşovului, Allen Coliban, a declarat că dezbaterea privind parcările este necesară în contextul în care „există finanţări pentru a dezvolta infrastructura de parcare în municipiul Braşov, iar această dezvoltare trebuie să prioritizeze riveranii, trebuie să prioritizeze locuitorii Braşovului, şi, totodată, reamenajarea unor spaţii publice astfel încât să mutăm maşinile pe verticală, iar în locul rămas liber să amenajăm spaţii de recreere, spaţii de sport, spaţii verzi”.

+9 -3

Comentarii

'Minus doi'

2022-04-01 00:04:50


'De ce parcare in fiecare cartier? Afara cu cazanele moldovenilor.\nParcari la intrări în municipiu, in afara orașului!\nIn oraș transport gratuit. mașini electrice, bicicleta.\nÎntre blocuri grădini de zarzavaturi.'

'George P.A.'

2022-03-31 16:16:56


'Sunt persona cu handicap, de ce toti care nu sunt cu candicap,parcheaza pe locul nostru cu handicap, nu se poate face macar ceva? De exemplu: in toate parcariile din Brasov, sugerez sa se puna cate o bariera,,cu cartela pentru cei cu handicap,sau macar sa stea cineva de la politie permanent, sa le dea o amenda care sa ii usture la portofel. De exemplu in parcarea de la Kaufland, de pe Calea Bucuresti, sunt cateva parcari cu handicap si nu se respecta parcarea ne regulamentara, poate daca ar sta cineva in parcare trimis de la primarie sau politie, sa faca dreptate, nu este corect ca persoana cu handicap, cand ai drept-ul tau de parcare, sa nu gasesti loc. Numai la noi in tara se poate asa ceva,. Va rog frumos sa luati masuriile necesare.'

'Dorin'

2022-03-31 16:03:57


'M-ai șmecheri decât comuniști, pe vremea aceea nu aveai un loc de parcare anume , dar nici nu plăteai , totul era la mica înțelegere între locatari, astăzi , vor să plătești un loc dar să nu ai nimic, să stai cu paru să aștepți să plece ăla la ora 17:00 și dacă nu pleacă să te descurci cum poți deoarece este cunoscut faptul că poți să suni la poliția locală până îți crește barbă, nu-ți Răspunde nimeni, important este să-ți ia banii ! '

'⁹Manole Doar Str Vulturului nr. 14 bl E 1 ap.18 sc.A Brasov'

2022-03-31 14:37:20


'De ce nu se aplica o taxa de parcare pt.fiecare mașină , la care se adaugă taxa pt. parcare pt.locul licitat,căci fiecare mașină este parcata undeva .In plus se pot face locuri de parcare pe străzile unde sunt ocupate de mașini, unde se pot face sens unic.\n'

'Willy'

2022-03-31 14:33:07


'@stercalau Uite mai spun si eu alte pareri: din banii incasati sa isi cumpere lumanari si medicamente, etc. Astia din diverse asociatii care fac propuneri cretine , sunt barosani bugetari cu lovele care nu stau la bloc, nu au treaba cu cartierele, in plus umbla cu masini de serviciu si nu cred ca ii intreaba cineva, ceva, pe ei despre parcare.'

'stercalau'

2022-03-31 07:08:55


'pina la crearea altor locuri de parcare gestionarea calor exixtente..propun.1-licitatiile sa fie valabila 3 ani si sa inceapa de la 2-300 lei pe an cistigatorul sa aiba o rovigneta in parbriz cu perioadasilocul..2 fara opritoare.locul cind e liber sa poata fi ocupat dar numai de cei care au platit 100 lei an lucru atestat prin o rovigneta cu tf in parbriz si sa elibereze la cererea celui care l-a licitat.mai spuneti si voi alte propuneri.'

'Simona'

2022-03-31 06:54:29


'Din ce văd , primăria brasov face de toate …trasee pt. bicicliști , parcări terene , supraterane , subterane …..parcare subterana ,,sub Tâmpa,,……DAR IN REALITATE …..acest primar nu face ….NIMIC…..toată ziua este preocupat de beculetele de pe Tâmpa …le schimba ca și culorile din capul doamnei viceprimar….in rest este un mare ,,0,,'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie