Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6576 RON

1 GBP = 5.9174 RON

1 XAU = 347.5083 RON

1 AED = 1.2680 RON

1 AUD = 3.0788 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8685 RON

1 CAD = 3.3854 RON

1 CHF = 5.2114 RON

1 CNY = 0.6419 RON

1 CZK = 0.2011 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0976 RON

1 HUF = 1.2500 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9651 RON

1 KRW = 0.3364 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2503 RON

1 NOK = 0.4360 RON

1 NZD = 2.8549 RON

1 PLN = 1.1388 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0522 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.1360 RON

1 ZAR = 0.2532 RON

Editia 8202 - 17 iun 23:39

Caţa, cu 22 de kilometri mai aproape de Braşov. 4 tuneluri vor fi forate între Apaţa şi Caţa, cu o tehnologie nouă adusă din Germania, prezentată ieri la Braşov

Autor: Ana ŢÎRCĂ

Publicat la 27 iulie 2021

Caţa, cu 22 de kilometri mai aproape de Braşov. 4 tuneluri vor fi forate între Apaţa şi Caţa, cu o tehnologie nouă adusă din Germania, prezentată ieri la Braşov

Cel mai mare proiect de infrastructură feroviară care se desfăşoară în acest moment în România va aduce localitatea Caţa, situată la limita cu judeţele Mureş şi Harghita, mai aproape de municipiul Braşov cu 22 de kilometri. În prezent, calea ferată ocoleşte între Apaţa şi Caţa, însă, prin utilizarea tehnologiei TBM, vor fi forate 4 tuneluri între cele două localităţi, astfel încât de la Apaţa la Caţa trenul va parcurge cu 22 de kilometri mai puţin. Mai mult, tehnologia ultramodernă va permite trenurilor de călători să circule pe acest tronson cu 160 de kilometri pe oră, iar celor de marfă, cu 120 de kilometri pe oră.

„Este cel mai mare proiect de infrastructură de transport care se desfăşoară acum, în România. Este un proiect extrem de complex, cam 80% din lungimea acestui proiect se desfăşoară pe un nou amplasament, sunt lucrări de mare anvergură, sunt tuneluri care însumează în total 24 d ekilometri de linie desfăşuraţi, sunt unele bi-tub, cu lucări de artă importante, cu poduri, cu viaducte, cu pasaje superioare”, a explicat Ioan Pintea, director general CFR Infrastructură, fost director al Regionalei Braşov.

Această soluţie de forare, de ultimă generaţie, a fost prezentată de către Asocierea Railworks, care şi-a adjudecat lucrarea, împreună cu producătorul maşinilor de forat - compania germană Herrenknecht - în cadrul unui eveniment care a avut loc la Aula Universităţii Transilvania Braşov.
O să folosim patru TBM-uri în acelaşi timp, ca să forăm 24 de kilometri de tuneluri. În afară de forarea acestor tuneluri, vom scurta distanţa dintre Apaţa şi Caţa cu 22 de kilometri şi acesta este interesul major al acestei lucrări. Împreună cu beneficiarul – Căile Ferate Române – o să avem o nouă cale ferată, pe care se merge mai repede şi cu mai multă siguranţă, pe care o vor putea folosi toţi românii să meargă în această zonă”, a declarat Nikos Fyttas, manager adjunct al proiectului.

Instalaţiile de forat folosite au o lungime de 120 de metri şi un sistem de evacuare a pământului special. De altfel, vor fi aduse utilaje chiar şi de 150 de tone, unele pe cale maritimă şi altele pe şosea. Soluţia aleasă pentru tunelurile dintre Apaţa şi Caţa a fost utilizată, de exemplu, la Istanbul (pentru legarea celor două continente, Europa şi Asia) sau la metroul din Doha, terminat în urmă cu 2 ani, proiect cu care firma spune că există destule similitudini.

Proiectul, finanţat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei şi cofinanţat de la bugetul de stat, este unul dintre cele mai importante proiecte de modernizare pentru infrastructura de transport feroviar din România.

Obiectivul general este reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Sighişoara, componentă a coridorului Rin-Dunăre. Contractul de execuţie pentru lucrări are o valoare de aproape 3 miliarde de lei, a fost semnat în 3 noiembrie 2020 şi are un termen de execuţie de 48 de luni.

Comentarii

'Vali'

2021-07-27 23:10:34


'Tehnologia TBM este utilizata cu succes in lume, iar proiectele de genul sunt uimitoare din punct de vedere al ingineriei, mai ales pentru cei care lucreaza in domeniu (cum sunt si eu) si care au ocazia de a lucra pe astfel de proiecte si invata ceva nou.\n\nSi Comarnic-Brasov la fel se va lucra in momentul in care mai marii se vor decide sa oficializeze o data pentru totdeauna proiectul si sa demareze in sfarsit lucrarile.\n\nCa si deviere de la subiect, mi se pare extrem de trist de ce mentalitate dati dovada dragi comentatori carcotasi si cat de mult va place sa atacati orice stire cu un negativism (ca sa spun frumos) inrait. Si mai mult, de obicei se gasesc sa graiasca tot cei care habar nu au despre ce inseamna cu adevarat o astfel de munca. Se gasesc sa graiasca vesnica mantra \"politicieni corupti/cat se fura/pe vremea lui ceausescu - cand chiar voi majoritatea criticati in continuu perioada comunismului\". '

'Kemény'

2021-07-27 09:47:35


'OAU! Super tehnologie.....adusa din jermania. Asta da mare realizare pt tara asta corupta si inapoiata. Pe cat de mult il uram pe Ceausescu, pe atat de mult il apreciez acum. Macar el a realizat ceva, spre deosebire de noi cei de acum care importam pana si aluatul de paine. Sa va fie rusine, popor ingrat. '

'Willy'

2021-07-27 08:39:33


'Lasati-o mai usor cu tunelurile si tehnologia. Pai ce facem? Mai sunt destui care vor sa intre in politica, ei si cumetrii lor ce mai ciugulesc daca voi le terminati pe toate?'

'Lazar'

2021-07-27 06:11:46


'Aceasta tehnologie TMB nu se poate folosi si la autostrada Comarnic-Brasov ?.Trebuie sa mai treaca un secol pana vom realiza traversarea Carpatilor cu autostrada.\n'

'Rammstein'

2021-07-27 05:35:45


'Termen 48 de ani!!..nu de luni..\n'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie