Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 05:04

Cartier „verde” în locul fostelor fabrici de pe strada Hărmanului. Magazinele vor avea gazon pe acoperiş, nu vor exista „insule de căldură”, iar apa de ploaie se va scurge în pământ

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 iunie 2018

Cartier „verde” în locul fostelor fabrici de pe strada Hărmanului. Magazinele vor avea gazon pe acoperiş, nu vor exista „insule de căldură”, iar apa de ploaie se va scurge în pământ

După ce a fost întors de mai multe ori pentru îmbunătăţiri, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru zona fostelor fabrici Lubrifin – IUS – Lemexim de pe strada Hărmanului a primit miercuri avizul final din partea Comisiei de Circulaţie a Primăriei Braşov şi va fi supus aprobării Consiliului Local în şedinţa e plen din această lună.
Conform documentaţiei avizate de membrii Comisiei de Circulaţie, pe amplasamentul fostelor fabrici va fi o zonă mixtă, cu blocuri de locuinţe, spaţii comerciale (hypermarketuri şi street mall-uri), birouri, dotări publice (educaţie, sănătate şi alte facilităţi), precum şi spaţii verzi.

Parcările - majoritatea la subsol, restul cu dale înierbate
În urma discuţiilor din ultima şedinţă, a fost stabilit că cele mai multe dintre locurile de parcare vor fi la subsol. Cele care se vor fi la suprafaţă, nu vor fi asfaltate, ci vor fi amenajate cu ajutorul dalelor înierbate, ceea ce va permite scurgerea apelor pluviale în sol, nu în reţeaua de canalizare.  
În această ultimă şedinţă a Comisiei de Circulaţie, viceprimarul Braşovului Barabas Laszlo a declarat că dezvoltatorilor imobiliari li s-a reamintit că vor trebui să realizeze platforme îngropate de gunoi, care să fie prevăzute cu pubele pentru colectarea selectivă a deşeurilor. „De asemenea, celor care urmează a realiza ansamblul rezidenţial de pe strada Hărmanului li s-a precizat că trebuie să amenajeze piste pentru biciclişti, dar şi să stabilească trasee pentru mijlocele de transport în comun”, a mai spus viceprimarul

Terase înierbate, pentru  „confort vizual” locatarilor
În noul PUZ se menţionează că terasele spaţiilor comerciale, care vor avea un regim de înălţime mai mic decât cel al blocurilor de locuinţe, nu vor mai fi realizate din materiale „tradiţionale”, de regulă tablă sau bitum, ci pe ele se va planta gazon. Reprezentanţii municipalităţii braşovene au precizat că aceste noi terase, pe lângă faptul că vor fi mai prietenoase cu mediul, vor oferi şi un „confort vizual” locatarilor care vor sta la etajele superioare ale blocurilor.

Dezvoltatorii vor trebui să realizeze „materiale reflectorizante”
Viceprimarul Braşovuluui a precizat că în timpul şedinţei Comisiei de Circulaţie, investitorilor care dezvoltă proiectul imobiliar de pe strada Hărmanului li s-a cerut să respecte strategia pentru schimbări climatice a Braşovului. „În realizarea clădirilor şi a altor amenajări, dezvoltatorii vor trebui să utilizeze materiale reflectorizante, pentru a nu se crea insule de căldură”, a explicat reprezentantul municipalităţii braşovene.
De regulă, aceste „insule” se formează în zonele în care există o densitate mare de beton sau asfalt, materiale care amplifică căldura în cursul zilei şi se menţin la temperaturi relativ ridicate în cursul nopţii.

Două noi sensuri giratorii pe strada Hărmanului
În timpul şedinţei Comisiei de Circulaţie s-a reanalizat şi planul de extindere a străzii Hărmanului. De altfel, în urma discuţiilor, decizia a fost ca strada Hărmanului să fie lărgită cu o bandă colectoare, dar aceasta va fi separată de restul arterei printr-o zonă verde. Practic, pe această bandă vor circula numai vehiculele care intră sau ies din noua zonă rezidenţială. Pentru a se fluidiza traficul în şi dinspre noul cartier, pe strada Hărmanului vor fi amenajate două sensuri giratorii, unul în zona fostei intrări în Lubrifin, iar celălalt în vecinătatea actualei staţii RATBV „IUS”.
Pe Brânduşelor, care va fi una dintre arterele „de graniţă” ale noului cartier se ia în calcul amenajarea unei benzi suplimentare de circulaţie sau, dacă acest lucru nu este posibil, amenajarea unor locuri publice de parcare, care să descongestioneze banda de existentă.

+4 -0

Comentarii

Andreescu B

2018-06-21 07:33:14


Ha, ha, "cartier verde"...La fel de verde precum Coresi ? - o aglomerare de blocuri cum nici Ceausescu nu a construit, cu apartamente care nu au soare niciodata (bine, avantajul este ca vecinii pot sta de vorba si-si pot da mâna de la un bloc la altul). Si un infern de mizerie, praf si drumuri fara asfalt pentru urmatorii (multi) ani !

Radu

2018-06-21 06:54:37


Deci, daca nu se poate largi Branduselor sa se amenajeze locuri publice de parcare. Deja sunt amenajate cam pe toata lungimea strazii si sunt cu plata. Branduselor in acest moment e aproape sufocata in mare parte a zilei. Va fi utilizata mult mai mult decat cred edilii. Mai intai ar trebui sa aplcie o solutie sa fluidizeze traficul pe Branduselor (inclusiv bucata paralela cu Vlahita) apoi sa se apuce de construit.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie