Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:47

Cartea de salvare la bord ar putea deveni obligatorie şi în România

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 17 iunie 2015

Din fişa tehnică a maşinii, pompierii ar afla imediat informaţii esenţiale precum locul unde se află bateria maşinii, airbag-urile, sau alte elemente care ar putea îngreuna intervenţia salvatorilor. O simulare în acest sens a avut loc şi la sediul ISU Braşov.

Cartea de salvare la bord ar putea deveni obligatorie şi în România
Cărţile de salvare sunt extrem de importante în cazul în care autoturismul pe care îl conduceţi ar fi implicat într-un accident. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Ţara Bârsei” a realizat un scenariu demonstrativ pentru utilitatea acestei schiţe, care, conform studiilor, ar putea duce la salvarea a peste 2.500 de vieţi, numai în Europa. Cu ajutorul acestui document tehnic, echipajul de salvare localizează şi deconectează sistemele airbag şi pe cele electrice mult mai rapid. 
 
Secundele care contează
În cazul producerii unor accidente, cartea de salvare la bord este foarte importantă deoarece reduce timpii de răspuns ai echipajului şi poate duce la creşterea numărului de vieţi salvate. În cartea de bord se găsesc date tehnice despre autoturism: indicaţii exacte despre locul amplasării bateriei, a airbag-urilor sau a punctelor de tăiere ale acestuia, ceea ce ar ajuta echipajul să intervină mult mai rapid în salvarea victimelor.
„În cazul producerii unor accidente, airbag-urile, dacă nu sunt protejate, se pot declanşa în mod automat şi pot pune în pericol viaţa victimelor şi a echipajului de salvare şi atunci trebuie să ştim neapărat unde sunt poziţionate aceste airbag-uri. La fel de important este să ştim foarte rapid şi unde sunt amplasate alte componente importante ale autovehiculului, pentru ca intervenţia noastră să se poată desfăşura cât mai rapid şi eficient şi fără riscuri inutile”, a declarat cpt. Ciprian Sfreja, purtător de cuvânt ISU „Ţara Bârsei” Braşov.  
 
Pot fi descărcate de pe internet
Aceste cărţi de bord pot fi descărcate de pe internet, pentru fiecare marcă în parte, şi se poziţionează pe direcţia conducătorului auto, la parasolar, pentru a fi identificate cât mai repede de membrii echipajelor care intervin. 
Unii şoferi români au deja această carte de bord în maşină, însă numărul lor este minimal. În alte ţări europene, această schiţă a autoturismului a fost implementată de mult timp, iar adoptarea ei şi la noi în ţară ar reduce cu 30 % timpul de extracţie a victimelor încarcerate. 
 
Bateriile de acumulatori, cele mai periculoase
Cele mai multe probleme la intervenţii le creează bateriile de acumulatori, care diferă de la o maşină la alta. „Una este să îţi iei informaţiile de care ai nevoie pentru protejarea victimei şi a echipajului de-a gata şi alta e să te apuci să cauţi airbag-uri, instalaţii GPL. Este extrem de important şi câştigi timp preţios pentru viaţa accidentatului dacă şti exact ce să tai, cum să tai; scurtezi timpul de intervenţie şi nu soliciţi echipamentul adecvat”, a precizat Florin Avram, plutonier major ISU „Ţara Bârsei” Braşov. Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Ţara Bârsei” spun că această carte ar putea deveni în viitor obligatorie şi la noi în ţară.
 
+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie