Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:22

Care sunt brandurile de top ale Braşovului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 22 decembrie 2016

Ierarhia din 2016 în percepţia braşovenilor din zona metropolitană

Care sunt brandurile de top ale Braşovului

Agenţia Metropolitană Braşov, împreună cu partenerii săi – Agenţia de cercetare de piaţă BrandBerry şi revista economică fwdBV, a lansat ieri studiul „Cele mai admirate branduri – Braşov 2016”.  Studiul are la bază dorinţa implicării Agenţiei Metropolitane Braşov (AMB) în crearea unui nou brand al Braşovului. „Acest studiu a fost conceput în vederea creării unui nou brand al Braşovului. Am vrut să vedem de unde plecăm, ce ştiu braşovenii, ce cunosc şi de aici să dezvoltăm noul brand. Avem un punct de plecare pentru a crea un brand al Braşovului, iar acest lucru ne va ajuta să definim cât mai bine brandul Braşovului. Braşovul în sine este un brand, dar trebuie să vedem cum îl promovăm şi cum îl punem în valoare”, a declarat Dragoş David, directorul Agenţiei Metropolitane Braşov. La studiu au participat 1.100 de respondenţi, eşantion reprezentativ la nivelul zonei metropolitane Braşov, datele de cercetare fiind culese prin metoda interviului direct, faţă în faţă, la domiciliul subiecţilor, în perioada 30 noiembrie + 5 decembrie 2016. „Pentru oricare dintre secţiunile studiate de noi, de la un top general, la băuturi, cafea, răspunsurile au fost libere, nu s-au citit variante de răspuns. Se regăsesc printre nominalizări şi nume care nu sunt atât de cunoscute. Pe primele locuri sunt nume cunoscute, dar în aceste topuri apar şi oameni şi companii care nu sunt cele mai vizibile, dar fac o treabă bună, iar acest lucru este validat şi de către braşoveni”, a explicat Romulus Oprică, director al Agenţiei BrandBerry. Acesta a mai explicat faptul că un brand puternic înseamnă o identitate puternică. „Un brand al unui oraş se adresează în primul rând locuitorilor săi şi topul acesta arată ce avem la momentul actual, care sunt companiile, brandurile pe care le avem, şi pe acest «avem» trebuie să construim «cine suntem». Acest top e o piatră de temelie”, a punctat Romulus Oprică.

Un top creat de specialişti în branding
„Topul brandurilor iubite de braşoveni” este primul studiu de acest gen realizat în Braşov. „Un astfel de top nu exista până acum în Braşov. Ne dorim ca acest studiu să fie continuat şi în anii următori, pentru a vedea cât investesc firmele în proprie imagine, cât de mult doresc să fie cunoscute şi cât pun accent pe acest segment al existenţei lor – imaginea”, a declarat Ovidiu Vrânceanu, redactor şef al publicaţiei fwdBV şi al site-ului BizBrasov.ro. „fwdBV a apărut pe piaţă în luna mai ca o platformă de afaceri. Ni s-a părut interesant să creăm această ediţie dedicată brandurilor braşovene. Am contactat şi specialişti în branding care au explicat cum se construieşte un brand şi cum i se dă valoare”, a completat Marian Gîlea, directorul fwdBV.
Unul dintre specialiştii care au contribuit la acest număr al revistei, explicând modul în care se construieşte un brand este Răzvan Pătraşcu, directorul Agenţiei de branding Firestarter. „M-am axat pe rolul strategic al brandului. Brandul e o consecinţă a unei acţiuni continue, nu al uneia imediate, de moment. Totuşi, în România, brandurile au o valoare a notorietăţii, nu una economică, cum se întâmplă în ţările evoluate din punct de vedere economic”, a explicat Pătraşcu.
În revistă veţi putea găsi alături de topul general al brandurilor braşovene, şi topuri ale unor categorii – industrie, producători de carne, procesatori de lapte, centre comerciale, media, evenimente, restaurante, cafenele, bere, vin, bănci, farmacii etc, dar şi un top al celor mai cunoscute personalităţi ale Braşovului.
Detalierea topurilor, pe fiecare categorie din acest studiu, a fost publicată în ultimul număr al revistei economice fwdBV, de unde veţi putea afla care sunt cele 100 de branduri care-i reprezintă pe braşoveni sau care sunt cele mai îndrăgite personalităţi ale acestora. Studiul realizat de Forward Braşov, împreună cu agenţia Brandberry, scoate în evidenţă faptul că, deşi multe dintre branduri sunt dispărute – gen Tractorul, Rulmentul, Steagul Roşu – sunt încă vii în memoria colectivă.
În general, topul reflectă modul în care brandurile sunt promovate în media. Majoritatea investesc sume importante pentru a fi vizibile şi pentru a rămâne în memoria braşovenilor. Aşa se explică cum de primele locuri sunt ocupate de două branduri relativ tinere – Avantgarden şi Sergiana. Şi mai interesant este faptul că Biserica Neagră este primul brand necomercial reţinut de memoria colectivă.



Cum a fost realizat de fapt studiul
Studiul a înglobat peste 650 de ore de colectare de date şi analiză a acestora. Respondenţii au fost rugaţi să indice, pe categorii, câte trei branduri pe care le apreciază / iubesc, fără ca operatorii de teren să le sugereze opţiuni. Toate răspunsurile date de subiecţi au fost recodate şi analizate astfel încât să genereze un top al opţiunilor exprimate: primul răspuns a fost creditat cu 100 de puncte, al doilea răspuns a fost creditat cu 66 de puncte iar al treilea răspuns a fost creditat cu 33 de puncte. Punctajul final îl reprezintă media aritmetică a tuturor variabilelor menţionate de respondenţi. Există cazuri în care unele branduri au fost nominalizate de mai multe ori, dar au un punctaj mai mic decât altele, care au fost nominalizate de mai puţine ori. Acest lucru semnifică faptul că acele branduri au o notorietate mai mare, dar o afinitate mai mică.

Primele branduri ale Braşovului sunt, potrivit studiului:
1. Avantgarden
2. Sergiana
3. Biserica Neagră
4. Allview
5. Aro Palace
6. Prodlacta
7. Bere Ciucaş
8. Ciocolata Poiana
9. Dacia Plant
10. Tractorul

Foto: Andrei Paul

+0 -5

Comentarii

Bageac Elena

2018-10-26 10:38:47


Top branduri:Ciucaș,Sergiana,Avicola,Prodlacta,Zizin,

CityZen

2016-12-22 19:53:02


Moldovenii! asta e brandul Brasovului!

Brasovean

2016-12-22 15:00:53


Un brand de tot r(c)ah(c)atul .Pe ce bază l-ați alcătuit? Unde-i TÂMPA , unde-i CENTRUL CIVIC- vechi , unde-i POIANA BRAȘOV ,unde-i BELVEDERE ,unde sunt SCHEII? Băi Dragoș David , băi Romulus Oprică ,băi Răzvan Pătrașcu voi nu trăiți în Brașov !

BV

2016-12-22 12:21:14


Allview, Dacia Plant ? Avantgarden pe primul loc ? Miroase de la o posta a reclama...

VASILE

2016-12-22 10:11:15


Oare fc brasov nu e brand?Care au fost domeniile de investigatie?

ion

2016-12-22 03:13:53


Dar Tampa ? Scheii nu bate Tractorul ? Biserica Sf Nicolae ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie