Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 19:15

Care-i mai periculos, OPC sau IPJ? Episodul 2

Autor: George ALDEA

Publicat la 09 iulie 2020

Jumătate din maşinile Poliţiei Braşov monitorizate de ANPC circulă cu ITP-ul expirat, acuză şeful Corpuluide Control, Sorin Susanu

Care-i mai periculos, OPC sau IPJ? Episodul 2

„Inspectoratul Judeţean de Poliţie Braşov circulă pe drumurile publice cu maşini cu ITP-ul expirat”, este acuzaţia pe care şeful Corpului de Control al ANPC, Sorin Susanu, o aduce conducerii Poliţiei Braşov. Acesta spune că din 12 maşini ale poliţiştilor monitorizate de CRPC Braşov, jumătate circulă fără a avea ITP-ul la zi.
Sorin Susanu a prezentat un film în care autoturismul cu numărul de înmatriculare MAI 29782 circula pe strada Prunului din Braşov, în urmă cu câteva săptămâni, deşi vehiculul nu are inspecţia tehnică periodică efectuată. Pentru a dovedi neregulile, şeful ANPC Braşov a cerut date de la Registrul Auto Român care confirmă faptul că: „Autovehiculele MAI 29799, MAI 29782 (maşina filmată, n.r.), MAI 29838, MAI 29825, MAI 29801 şi BV 103 au inspecţiile tehnice periodice expirate, iar autovehiculul cu numărul de înmatriculare BV 002 nu figurează niciodată prezentat pentru efectuarea ITP”.

Ce a cerut de la Poliţie
Ieri, în baza probelor prezentate, şeful Corpului de Control al ANPC a cerut conducerii IPJ Braşov explicaţii pentru folosirea pe drumurile publice a cel puţin uneia dintre maşinile care figurează cu ITP-ul expirat. „Dacă maşina noastră care prezenta urme de rugină dar avea ITP-ul valabil, deci corespundea ca frâne, lumini, direcţie, a fost considerată un pericol pentru siguranţa şoferului şi a celorlalţi participanţi la trafic, ce poare spune conducerea Poliţiei Braşov despre această maşină pusă în circulaţie cu verificarea tehnică expirată. Oare această maşină nu este un pericol pe străzi? Nu asta se verifică la ITP, starea tehnică, cea care asigură siguranţa în trafic, or în situaţia în care ITP-ul este expirat, maşina nu este sigură? Şi dacă tot vorbea conducerea IPJ Braşov despre egalitatea persoanelor în faţa legii, citând art. 16 din Constituţie, oare nu ar trebui acum aceeaşi conducere a IPJ Braşov să ia măsuri pentru acest abuz? Cine va răspunde pentru această faptă şi de ce sunt lăsate aceste maşini de poliţie fără ITP la îndemâna poliţiştilor? Oare nu se profită de poziţia de organ de control, pentru că cine poate opri în trafic pentru verificarea ITP-ului o maşină de poliţie, tot Poliţia? Personal i-a adus la cunoştinţă comandantului IPJ Braşov pericolul la care îi expune pe lucrătorii instituţiei cât şi pe ceilalţi participanţi la trafic”, a spus, miercuri, Sorin Susanu.
Cu o zi în urmă, o anchetă pe această temă a apărut şi în presa naţională, pe Bugetul.ro.

Ce a primit
„Toate autospecialele a cărora numere de înmatriculare au fost transmise opiniei publice au fost  retrase din circulaţie,  înaintea perioadei de expirare a valabilităţii ITP-ului. Astfel, pentru o informare corectă şi ţinând cont de principiul transparenţei instituţionale, redăm următoarele: autospecialele cu numerele de înmatriculare MAI 29799, MAI 29782, MAI 29825, MAI 29801, MAI 29859, MAI 29853, MAI 29865, MAI 29833 sunt retrase din circulaţie şi depozitate în vederea efectuării procedurii de casare. Următoarele autospeciale MAI au inspecţia tehnică în termen de valabilitate: MAI 29838, MAI 12561, MAI 29772, MAI 29757.
În ceea ce priveşte autospecialele  BV013, respectiv BV002, precizăm faptul că acestea reprezintă indicativul autospecialelor, nu numărul de înmatriculare, motiv pentru care nu s-au regăsit în evidenţele RAR.
Autospecialele din dotarea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Braşov, folosite în misiunile curente, au ITP-ul la zi.
Menţionăm faptul că  acestea sunt supuse inspecţiei tehnice periodice, conform legislaţiei în vigoare şi respectă condiţiile tehnice pentru a fi admise în circulaţie pe drumurile publice. Atunci când se constată că există autospeciale care nu mai prezintă siguranţă în exploatare, acestea sunt retrase din circulaţie în vederea casării”,
ne-a transmis, într-un comunicat, Compartimentul de Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Braşov, după ce acuzaţiile ANPC au apărut în spaţiul public.

Episodul 1, în aprilie
Între conducerea ANPC Braşov şi cea a IPJ Braşov există un conflict deschis după ce la jumătatea lunii aprilie, o maşină a celor de la Protecţia Consumatorului a fost oprită în trafic de un poliţist braşovean care a reţinut talonul pentru că autovehiculul era prea ruginit. Ulterior, cei de la ANPC au revenit cu imagine ale mai multor maşini de misiune ale poliţiei aflate în aceeaşi situaţie.

+1 -2

Comentarii

'Willy'

2020-07-09 09:51:55


'Intr-o zi m-au umflat si pe mine cu un Logan din ala. Dupa ce am scapat, m-am dus acasa si mi-am spalat hainele de pe mine de doua ori. Ce jeg de masini.'

'Barbu Gh.'

2020-07-09 07:06:24


'Păi ia desființați sporul comunist „norma de hrană” și uite bani de înlocuirea parcului auto.'

'cristian'

2020-07-09 05:51:56


'Politia are voie sa nu respecte legea,noi muritori de rand avem obligatia sa ne supunem.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie