Curs BNR

1 EUR = 4.9766 RON

1 USD = 4.6290 RON

1 GBP = 5.9031 RON

1 XAU = 344.3470 RON

1 AED = 1.2602 RON

1 AUD = 3.0616 RON

1 BGN = 2.5445 RON

1 BRL = 0.8626 RON

1 CAD = 3.3670 RON

1 CHF = 5.1619 RON

1 CNY = 0.6382 RON

1 CZK = 0.2016 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2612 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 2.9425 RON

1 KRW = 0.3365 RON

1 MDL = 0.2618 RON

1 MXN = 0.2481 RON

1 NOK = 0.4339 RON

1 NZD = 2.8443 RON

1 PLN = 1.1476 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0518 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1143 RON

1 XDR = 6.1111 RON

1 ZAR = 0.2490 RON

Editia 8200 - 13 iun 14:19

Când vorbeşte degeaba al nostru primar

Autor:

Publicat la 18 mai 2024

Coliban, anii trecuţi: Vom face în cartiere parcări rezidenţiale pe verticală pentru a face loc infrastructurii verzi şi pentru pietoni. Coliban, acum: Sunt prea scumpe pe verticală şi imposibile pe orizontală

Când vorbeşte degeaba al nostru primar

Odată cu dezvoltarea, Braşovul se dezvoltă şi capitolul trafic şi implicit nevoie de parcări. Ţinând cont că în ultimii ani nu s-au făcut investiţii în amenajarea de noi locuri pentru gararea maşinilor, fiind în curs de execuţie o singură parcare de tip park & ride cu 700 de locuri, anunţată de dinainte de 2020, criza la acest capitol este evidentă atât pentru locuitori, cât şi pentru turişti.
Acum trei ani, într-un interviu acordat revistei de business Forward Braşov,  primarul Braşovului Allen Coliban susţinea faptul că parcările supraetajate pot fi o metodă de înverzire a oraşului şi de rezolvare a necesarului de parcări din cartiere, adăugând faptul că, deocamdată, este o înţelegere greşită atât la nivel guvernamental, cât şi la nivel european, că tipul acesta de parcări sunt de fapt investiţii în betoane şi nu sunt investiţii verzi. „Am abordat acest subiect şi în cadrul Asociaţiei Municipiilor şi la Ministerul Fondurilor Europene, în contextul în care nu prea mai sunt finanţări nerambursabile dedicate unor astfel de proiecte. Consider că pot fi considerate infrastructură verde, atâta timp cât muţi autovehiculele pe verticală şi recâştigi spaţii între blocuri pe care să le transformi în spaţii verzi”, a explicat primarul.

Nu betonăm, dar nici nu înverzim
Cum autorităţile europene nu s-au răzgândit să schimbe încadrarea parcărilor ca investiţii verzi, Primăria n-a găsit o soluţie de finanţare pentru a realiza parcări supraetajate în oraş.
Totuşi, anul trecut, în contextul în care Braşovul îşi depusese candidatura pentru a deveni Capitală Verde a Europei, primarul Allen Coliban a reluat ideea construirii de parcări etajate în cartiere. „Vom face în cartiere parcări rezidenţiale suprastratificate, adică dezvoltate pe verticală şi odată ce eliberăm spaţiul la sol, acel spaţiu să fie infrastructură pentru pietoni, biciclişti sau infrastructură verde, parcuri”, susţinea primarul Braşovului în iulie anul trecut.
Surprinzător însă, spre dezamăgirea multor braşoveni, zilele trecute, primarul Coliban a constatat că astfel de investiţii sunt mult prea scumpe. Nu a propus însă nici o altă soluţie pentru a rezolva problema parcărilor, coroborată cu o soluţie de înverzire a oraşului. Astfel, Allen Coliban a precizat că o construire de loc de parcare „pe verticală” a ajuns să coste, în Braşov, 20.000 de euro, ceea ce înseamnă foarte mult pentru administraţia locală. „La banii ăştia, nu ne-ar ajunge tot bugetul ca să facem locuri de parcare”, a subliniat primarul citat de România Liberă. Varianta mult mai ieftină este de a amenaja locuri de parcare tradiţionale, pe sol, dar aceasta se exclude întrucât „ar trebui să betonăm tot”, a explicat primarul Coliban.

Şi am rămas cu o singură soluţie: staţi acasă
Singura soluţie de „aerisire” a oraşului găsită de primarul Allen Coliban vizează doar zona Centrală şi Şcheiul, şi este doare temporară, respectiv cea de interzicere a accesului auto de vineri seara până duminică seara pe străzile din zonă pentru cei care nu sunt „băştinaşi”. (BizBraşov.ro)

Comentarii

'Cata'

2024-05-21 15:49:38


'Traficul a ajuns in starea in care a ajuns in urma autorizatiilor de constructie pe care Scripcaru le-a dat , fara sa tina cont de numarul de masini, locuri de parcare, spatii verzi etc. Toate proiectele majore de dezvoltare a Brasovului sunt blocate in consiliul local de alianta PSD-PNL dar din moment ce unii cetateni nu se uita macar la o sedinta de consiliu ,este simplu de vorbit aiurea. Brasovenii ar trebui sa vada ce se intampla in realitate cu majoritatea proiecteleor de dezvoltare a orasului. Toti brasovenii cred ca au uitat atunci cand fostul primar ne spunea : celor ce nu le convine situatia actuala sa plece, sau cand dorea sa construiasca blocuri pe Tampa fiind blocat numai de prezenta cetatenilor in sala de consiliu. Cred ca s-ar putea scrie romane pe tema problemelor create de fostul primar, de la contractul incheiat pe 10 ani cu PMP sau cu autorizarea unui mall in centrul orasului. '

'June pt. @Becaly'

2024-05-18 16:48:48


'Da, atât de mult îi pasă lui Coliban de spațiul verde încât le-a dat liber la defrișat unora și altora prin Poiană (da, Poiana Brașov) unde acum se construiește haotic și prost. De acolo ies șpăgile cu multe zerouri pentru acest mare ZERO de om. Să nu vă mai spun că atât de mult îi pasă de mediu încât a pus semafoare PESTE TOT, tot o afacere puturoasă, traficul era printre cele mai eficiente din țară; cu toții știm: SEMAFOARE = POLUARE. Își va bate joc și de Drumul Vechi, cu alt proiect stupefiant - nu realizează că becurile acelea sunt moartea animalelor nocturne, din care, by the way, în România, dar mai ales în Brașov avem încă foarte multe. Mai scutiți-mă cu leitmotivul acesta al USR (=#aceeașimizerie) la nivel național, la București este exact același haos și exact aceeași mafie imobiliară care a activat și sub Oprescu și sub Firea, Fritz la Timișoara s-a dovedit singurul pus pe fapte și nu pe vorbe. La Brașov ne lăudăm cu zero, căci nu s-a schimbat nimic, vă invit prin Noua și prin zona spre calea ferată din Tractoru Nord unde s-a construit masiv sub Coliban, tot sub el s-a dat autorizație de construcție de noi blocuri pe fosta platformă a atelierelor de vagoane ale CFR, în spatele străzii Hărmanului, loc în care ar fi fost loc și și nevoie de un spațiu verde într-un țesut atât de dens al construcțiilor comuniste. Nu a fost în stare să rezolve în 4 ani situația munților de gunoi (grea moștenire, ca să fim cinstiți) și câte și mai câte. Recunosc că l-am votat, dar pe cât de tare l-am susținut la început, pe atât de tare m-am îndârjit în contra sa. S-a dovedit a fi un prost administrator, un execrabil gospodar, dar mai ales un om lipsit de viziune (lucru de care se pare că suferă toată filiala USR Brașov). La locale nu votăm partidul, ci omul gospodar. \''

'Terente'

2024-05-17 19:55:09


'Beeecaly baiatule, lasa-ne.'

'brasoveanul'

2024-05-17 10:30:52


'Exemplu concret: curtea Şcolii nr. 1 din Astra, are un teren de sport şi spaţiu verde enorm, care stau încuiate după terminarea orelor de curs, iar copiii din cartier se joacă printre maşinile parcate. DE CE nu se face o parcare subterană, iar deasupra să fie terenul de sport şi spaţiul verde? Locurile de parcare să fie închiriate / concesionate, să fie vândute, etc. şi astfel municipalitatea îşi amortizează investiţia şi se rezolvă inclusiv problema parcării în cartier. DE CE ? Păi dacă eu din Astra am interzis în Schei, atunci şi cei din Schei să aibă interzis în cartierul meu ... că doar şi ei mă poluează aşa cum îi poluez eu. Colibane, care braşovean pleacă de nebun cu maşina la plimbare prin Schei? Amice, zezo iniţiative, zero realizări, vorba unui comentator anterior, numai \"ham-ham\". Şi apropo, mergeţi seara în week-end şi număraţi de la Poarta Schei până la Universal câte maşini sunt cu numere de Braşov ... am făcut-o eu - nu mai mult de 20% din totalul maşinilor parcate. Deci, cine poluează Scheiul, braşovenii din celelalte cartiere cărora li se vor interzice accesul de către Coliban? Ruşine, amice primar, ruşine! '

'unusanatoslacap '

2024-05-17 10:27:17


'Pentru ce se face sau nu șe face în orașul nostru, ar trebui întrebați consilierii majoritari. Dupe știința mea, ei este cei care votează inițiativele lu\' oricine ar fi. Orice frază care îi amintește poate fi exprimată doar in cuvinte pe măsura lor. In rest, s\'auzim numa\' de bine!'

'gigi'

2024-05-17 09:19:14


'Nu o fi Scripcaru cel mai bun, dar pe vremea lui Brasovul a obtinut titlul de cel mai frumos oras din Romania.'

'Becaly'

2024-05-17 07:13:36


'Sa vina scripcaru....sa se faca blocuri im orice parc...si parcari fara numar pentru golfurile 3 tdi din BC,BZ,PH....'

'Victor brasoveanul'

2024-05-17 07:08:07


' Colibane! Stai tu acasa si lasa-ne!'

'Mariaan'

2024-05-17 06:17:31


'A reust Vestea cand era primar la Rasnov o mare parcare subterana sub tot centrul orasului, Clujul vrea metrou, in Oradea s-au facut numeroase pasaje denivelate , numai in Brasov avem un primar neputincios. Cum este posibil sa il duca mintea ca rezolva problema numai prin interzicerea circulatiei in Schei? Fara transpiratie, fara a gandi , fara nici un efort rezolvi problema! Nu este numai vina lui Coliban ca in Brasov nu se face nimic. Este vina partidului care sustine un astfel de personaj in ciuda evidentei ca este *obosit din nastere* .'

'Sorin'

2024-05-17 06:07:48


'Primar ales sa facă NIMIC , băiatul asta in afara de ,,vorbărie,, și sa latre ce Facebook cu laita lui de căței nu a reușit sa facă un metru de trotuar …..ce sa vorbim de fluidizare de trafic , etc……și o spune un fraier care la votat.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie