Curs BNR

1 EUR = 4.9748 RON

1 USD = 4.5777 RON

1 GBP = 5.8147 RON

1 XAU = 359.4834 RON

1 AED = 1.2463 RON

1 AUD = 3.0641 RON

1 BGN = 2.5435 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.3626 RON

1 CHF = 5.0370 RON

1 CNY = 0.6330 RON

1 CZK = 0.2014 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0977 RON

1 HUF = 1.2880 RON

1 INR = 0.0550 RON

1 JPY = 2.9408 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2588 RON

1 MXN = 0.2759 RON

1 NOK = 0.4288 RON

1 NZD = 2.8014 RON

1 PLN = 1.1679 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0506 RON

1 SEK = 0.4282 RON

1 TRY = 0.1422 RON

1 UAH = 0.1154 RON

1 XDR = 6.0676 RON

1 ZAR = 0.2516 RON

Editia 8183 - 21 mai 22:11

Când vom avea autostradă în Valea Prahovei? Grindeanu: Răspunsul ar putea fi aflat în toamnă

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 15 mai 2024

Când vom avea autostradă în Valea Prahovei? Grindeanu: Răspunsul ar putea fi aflat în toamnă

Cele două sectoare de autostradă din judeţul Braşov, respectiv Râşnov – Cristian (dat în folosinţă în anul 2020) şi Cristian – Codlea (pentru care abia au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici), reprezintă doar o mică parte a Autostrăzii Ploieşti – Braşov, drum de mare viteză despre care se discută de aproximativ 20 de ani. De-a lungul anilor, miniştrii Transporturilor din toate partidele anunţau ba că au găsit sursele de finanţare, ba că încep lucrările, însă proiectul a bătut pasul pe loc.
De altfel, în acest moment, drumul care urmează să lege Braşovul de Capitală este în etapa realizării celei mai recente versiuni a studiului de fezabilitate, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Braşov, după şedinţa de Guvern ce s-a desfăşurat marţi, 14 mai, că documentul urmează să fie finalizat în toamna acestui an. Despre un calendar de implementare a proiectului el nu a dorit să se pronunţe, afirmând că perioada de implementare va fi stabilită prin Studiul de fezabilitate.  
„În toamnă va fi finalizat şi restul studiului de fezabilitate pentru celelalte sectoare (cele de la Cristian la Ploieşti), pentru a intra în cea mai importantă etapă: proiectarea şi execuţia lucrărilor. La momentul respectiv vom afla durata de implementare a proiectului, dar şi valoarea investiţiei. De la un cost de aproximativ 8 miliarde de euro, în urma discuţiile dintre specialiştii Ministerului Transporturilor şi cei ai consultantului care se ocupă de documentaţia tehnică s-a ajuns la aproximativ jumătate din valoarea proiectului. După ce va fi terminat studiul de fezabilitate urmează licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor”, a declarat Grindeanu.

Până la „noi ordine”, finalizarea va fi asigurată din bani europeni
Având în vedere că valoarea investiţiei este una extrem de mare, de-a lungul anilor au fost căutate diferite surse de finanţare. De altfel, s-a ajuns la un moment dat la implementare proiectului prin parteneriat public-privat, însă planul a fost abandonat după ce investitorii nu au reuşit să încheie contracte de împrumut. Apoi, a fost luată în calcul finanţarea europeană, iar în prezent sunt în analiză două variante: banii europeni sau parteneriatul public privat.
„În urmă cu aproximativ două săptămâni, împreună cu premierul României (Marcel Ciolacu, n.r.) am fost în Emiratele Arabe Unite şi în Quatar, încercând să explicăm faptul că am schimbat Legea parteneriatului public-privat, că noul act normativ este mult mai prietenos decât cel anterior şi că suntem deschişi unor parteneriate de acest tip. Până când vom găsi pe diferite proiecte investitori pentru a încheia parteneriate public-privat, cele sunt care sunt pe culoarele europene (inclusiv Autostrada Ploieşti – Braşov) şi sunt eligibile pe fonduri europene rămân pe această sursă de finanţare”, a declarat Grindeanu.

Minus 30 de miliarde de euro pentru infrastructura de transport
Autostrada Ploieşti – Braşov este numai una dintre investiţiile pentru care Guvernul caută soluţii de finanţare. Conform declaraţiei ministrului Transporturilor, la finalul anului 2021 a fost aprobat Planul Naţional de Investiţii în Infrastructură, iar suma necesară implementării proiectelor este de aproximativ 70 miliarde de euro, până în anul 2030. „Din toate programele europene, plus cota noastră de cofinanţare, avem în jur de 40 miliarde de euro. Deci, lipsesc în jur de 30 de miliarde de euro. Pentru aceste 30 de miliarde noi trebuie să găsim soluţii”, a detaliat Sorin Grindeanu.

Comentarii

'România Mare 2'

2024-05-16 18:35:47


'Cat adevăr graiesti'

'Gladiator'

2024-05-15 08:51:09


'Toamna anului 2034...'

'Romania Mare'

2024-05-15 07:02:19


'Stiti cand se va face autostrada Ploiesti Brasov ? Cand in Romania nu va mai exista un partid pe criterii etnice !! Sa ghiciti voi interesul ca sa nu se faca cea mai importanta autostrada din Romania. Sa mai gasiti si legatura intre exploatarea gazului din Marea Negra, OMV si Schengen'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie