Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 17:37

Căncescu i-a scris lui Ponta: Împlinim un an de când suntem blocați cu aeroportul!

Autor: Ovidiu VRANCEANU, Buna Ziua Brasov

Publicat la 24 octombrie 2012

Deranjată că procedura licitării pistei aeroportului a fost blocată din decembrie 2011 conducerea CJ Brașov solicită reorganizarea ANRMAP și CNSC

Deranjată că procedura licitării pistei aeroportului a fost blocată din decembrie 2011 conducerea CJ Brașov solicită reorganizarea ANRMAP și CNSC. „Acolo lucrează câteva sute de funcționari care nu urmăresc decât să blocheze proiecte” Conducerea Consiliului Județean Brașov a înaintat primului ministru al României, Victor Ponta, o adresă prin care solicită analizarea posibilității „modificării legislației actuale a achizițiilor publice în sensul limitării contestațiilor nefondate și neargumentate astfel încât procedura de achiziție să nu fie blocată pe termene nedefinite”. Președintele CJ Brașov, Aristotel Căncescu, susține că procedura licitării pistei aeroportului este blocată de aproape un an de Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP) și de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) și că în aceste condiții există posibilitatea ca un proiect major pentru Brașov să fie amânat pentru 2013, deși investiția „Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav” este considerată prioritară, având în vedere impactul major pe care aceasta o are în dezvoltarea economică a județului Brașov și a județelor limitrofe. Căncescu susține că ANRMAP și CNSC nu își au rostul. „Acolo lucrează câteva sute de funcționari care nu urmăresc decât să blocheze proiecte”, a spus șeful CJ Brașov, anunțând că va cere desființarea celor două instituții. „Pentru a demara această investiție, Consiliul Județean Brașov, în calitate de autoritate contractantă a înaintat către ANRMAP în decembrie 2011 documentația necesară achiziției publice «Proiectare și execuție pistă decolare-aterizare». ANRMAP, condusă la acea vreme de doamna Cristina Trăilă, a tergiversat în repetate rânduri și fără temei justificat aprobarea postării documentației noastre pe SEAP. Coincidență (sau nu) documentația a fost aprobată pe data de 11 iunie 2012. Am pierdut astfel 6 luni în detrimentul acestui proiect major”, se arată în adresa remisă premierului. După realizarea licitației, în care „am respectat legislația achizițiilor publice «ad litteram», am luat în considerare prețul cel mai scăzut și am asigurat transparența totală a procedurii de achiziție”, au urmat o serie de contestații din partea unuia dintre ofertanți. „În primul rând s-a contestat prețul scăzut. Am solicitat clarificări și justificări conform procedurilor legale. Răspunsurile au confirmat și susținut oferta firmei declarate câștigătoare. A urmat a doua contestație care acuza lipsa de experiență similară a firmei câștigătoare. La acest demers CNSC a hotărât anularea raportului procedurii și solicitarea de clarificări. Am procedat ca atare și am obținut toate clarificările cerute din partea firmei contestate. Comisia de licitație a analizat documentația depusă și a emis un nou raport de atribuire confirmând firma câștigătoare. A urmat o a treia contestație având exact aceeași motivație ca cea precedentă. Am solicitat CNSC să ia în considerare documentele transmise de autoritatea contractantă în cazul celei de a doua contestații având în vedere că cea de a treia contestație e identică cu cea precedentă. CNSC ne-a solicitat toată documentația din nou (încă 4.000 de pagini xerocopiate)”, se mai arată în documentul citat. Concluziile CJ Brașov sunt că se va pierde întregul an 2012 datorită tergiversărilor și procedurilor greoaie a ANRMAP, respectiv CNSC. „Se prejudiciază astfel dezvoltarea economică a întregii zone deservite de viitorul aeroport și nu în ultimul rând înregistrăm o problemă majoră în relația cu banca comercială care asigură finanțarea acestei investiții. Consiliul Județean Brașov a încheiat un contract de împrumut cu BCR pentru finanțarea acestei etape a investiției. Ministerul Finanțelor a aprobat o tragere de 9 milioane de euro din credit pe anul 2012. Având în vedere că nu putem încheia procedura de licitație și implicit nu putem încheia contractul de lucrări, vom avea probleme în relația cu banca datorită imposibilității utilizării tragerii aprobate pentru anul 2012”, susține conducerea instituției județene. Următorul termen: 7 noiembrie Între timp, se așteaptă ca CNSC să dea un răspuns la ultima contestație abia pe 7 noiembrie, atunci expirând termenul legal de 20 de zile calendaristice pentru analizarea documentelor primite de la CJ Brașov în urma ultimei contestații. Conducerea CJ Brașov consideră că dacă deblocarea situației s-ar realiza luna viitoare, așa cum este de așteptat, anumite lucrări pot fi realizate și pe timp de iarnă. „Dacă cei de la Cluj vor scandal, o să aibă scandal” „Probabil vor bani ca să își retragă contestația”, acuză oficialii CJ. O pistă de 2,8 kilometri s-a licitat la Brașov cu 15 milioane de euro, în timp ce la Cluj a fost realizată una de 3,2 kilometri cu 60 de milioane de euro Licitația pentru pista aeroportului Brașov a fost organizată în luna iulie a.c. și imediat după anunțarea câștigătorului (Vectra Service) a apărut prima contestație a asocierii formată din firmele Napoca SA, Icco Energ și Transproiect SA. Aceeași asociere a depus și următoarele contestații. „Este rea voință”, susține vicepreședintele CJ Brașov, Mihai Pascu, în timp ce președintele Căncescu spune că cei de la Napoca SA „probabil vor bani ca să își retragă contestația”. „Părerea mea este că nu vom fi lăsați să începem aceste lucrări până la alegerile parlamentare”, a mai spus Căncescu, deoarece „Cristina Trăilă, fosta șefă a ANRMAP era pedelistă, iar la CNSC au rămas tot șefii de pe vremea guvernării PDL și au temă clară să ne șicaneze cu aeroportul”. În plus, Căncescu susține că „dacă cei de la Cluj vor scandal, o să aibă scandal, având în vedere că noi putem face aici o pistă de 2,8 kilometri cu 15 milioane de euro (prețul cu care a fost câștigată licitația a fost de 14,888 milioane de euro, inclusiv TVA – n. red), în timp ce acolo s-a făcut o pistă de 3,2 kilometri cu 60 de milioane de euro”. SCC Napoca SA este firma care a blocat și licitațiile pentru lucrările de modernizare și/sau extindere de la aeroporturile din Iași, Timișoara, Sibiu și Târgu Mureș. Practic, dacă tot pierde licitațiile, măcar să încurce lucrurile.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie