banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8760 - 05 oct 13:41

Campania de toamnă se încheie cu… plata impozitelor

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 06 octombrie 2014

27 octombrie şi 15 decembrie - termene de plată pentru 4.286 de persoane fizice din Braşov care obţin venituri din activităţi agricole

Campania de toamnă se încheie cu… plata impozitelor

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice (GGRFP) Braşov anunţă că, în afară de declaraţiile obişnuite care se repetă lunar sau trimestrial, specific acestei luni este data de 27 octombrie, care este termenul de plată pentru persoanele fizice a primei rate din impozitul pe veniturile din activităţi agricole impuse pe bază de norme de venit şi a primei rate din contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată pentru veniturile menţionate. Termenul de plată pentru a doua tranşă din acest impozit va fi 15 decembrie.
La nivelul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Braşov, un număr de aproape 22.700 persoane fizice au depus declaraţii privind veniturile din activităţi agricole (formular 221), venitul agricol stabilit în baza normelor de venit aplicabile fiind de 56,4 milioane lei, iar impozitul total datorat - 9 milioane lei. Dintre locuitorii judeţului Braşov, 4.286 au obţinut venituri din activităţi agricole în sumă de 8,8 milioane lei, datorând impozit aferent acestora, în sumă de 1,4 milioane lei.
Impozitul stabilit astfel se plăteşte în două tranşe egale, până în 27 octombrie 2014 (prima tranşă), respectiv până în 15 decembrie 2014 (cea de-a doua tranşă).
Pe lângă impozitul de 16%, pentru veniturile din activităţi agricole se datorează şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate, în cotă de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normei de venit, care se achită la aceleaşi termene ca şi impozitul, în două tranşe egale. Atât impozitul, cît şi contribuţia menţionată, s-au stabilit prin decizie de impunere emisă de organul fiscal de domiciliu (decizie de impunere anuală pentru veniturile din activităţi agricole – impunere pe norme de venit), comunicată contribuabililor potrivit prevederilor art. 44 din OG nr. 92/2003 republicată, privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
Deciziile au la bază declaraţiile 221 care trebuiau depuse până în 26 mai de către persoanele fizice care la data depunerii declaraţiei cultivau plante sau creşteau animale pentru care s-au stabilit norme de venit (cereale, plante oleaginoase, cartofi, sfeclă de zahăr, tutun, hamei, legume, leguminoase pentru boabe, pomi, vie, arbuşti fructiferi, flori şi plante ornamentale, vaci, bivoliţe, oi, capre, porci pentru îngrăşat, albine, păsări de curte).
Normele de venit pe anul 2014 utilizate la nivelul fiecărui judeţ pentru impunerea veniturilor din activităţi agricole, se regăsesc pe portalul web al ANAF, www.anaf.ro /Asistenţă contribuabili / Persoane fizice/ Norme de venit / Norme de venit agricol pe anul 2014. Acestea au fost propuse pentru fiecare judeţ, distinct, de către direcţiile pentru agricultură judeţene, prin consultarea structurilor asociative profesionale/ patronale/sindicale din agricultură de la nivelul fiecărui judeţ, potrivit Metodologiei pentru stabilirea normelor de venit utilizate la impunerea veniturilor din activităţi agricole aprobată prin H.G. nr. 330 / 2014.
Persoanele fizice care datorează impozit şi contribuţii aferente veniturilor din activităţi agricole, precum şi accesorii pentru neachitarea la scadenţă a acestora, pot face plata acestor obligaţii fiscale şi la compartimentele de specialitate ale unităţii administrativ-teritoriale corespunzătoare localităţii în care îşi au domiciliul fiscal, în numerar, dacă în localitatea unde îşi au domiciliul fiscal nu există o unitate teritorială a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie