banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8421 - 19 mai 05:34

„Camerele de supraveghere nu funcţionau de cel puţin 4 ani”. Primarul Braşovului, George Scripcaru, cere demisia directorului RATBV

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 mai 2025

„Camerele de supraveghere nu funcţionau de cel puţin 4 ani”. Primarul Braşovului, George Scripcaru, cere demisia directorului RATBV

Directorul RATBV, Marian Geman, a fost luat în „colimator” de primarul Braşovului, George Scripcaru, pentru a doua oară. De data aceasta, discursul primarului Braşovului a fost mult mai tranşant, el cerând demisia conducerii operatorului local de transport, după scandalul furtului de motorină, când 39 de angajaţi ai RATBV au fost reţinuţi de Poliţie.

7.000 lei – salariul mediu net al şoferilor
„Întreaga conducere a societăţii trebuie să-şi asume responsabilitatea pentru ceea ce se întâmplă şi să-şi dea demisia, pentru că şi-a bătut joc de banii braşovenilor! Le pasă managerilor că Primăria face eforturi financiare uriaşe şi subvenţionează cu sume colosale funcţionarea RATBV şi achiziţia de autobuze? Dacă şoferii, care au venituri medii nete lunare de peste 7.000 de lei, au simţit că pot să fure combustibil fără consecinţe, aceasta indică o lipsă de responsabilitate şi de etică la toate nivelurile organizaţiei”, a declarat George Scripcaru.  

„Dacă nu erau furturi, poate...”
Situaţia a fost catalogată de primar ca fiind un „dezastru” şi, în opinia acestuia, nu este „doar un eşec al integrităţii individuale”, ci şi un „simptom al unui sistem care permite şi, în mod implicit, tolerează astfel de practici”.
Ba mai mult, reprezentantul Primăriei Braşov susţine că „dacă nu erau furturi, poate s-ar fi putut menţine preţurile biletelor, deci în final tot noi suntem cei care plătim pentru activitatea lor defectuoasă”.

„Nu înţeleg de ce nu a făcut nimeni nimic”
George Scripcaru s-a declarat surprins că furtul de combustibil nu a fost detectat, deşi existau toate mijloacele tehnice pentru se putea descoperi problema. „Autobuzele au sonde litrometrice care avertizează atunci când scade brusc combustibilul din rezervor, deci revizorii, adică angajaţii RATBV care verifică maşinile şi predau cheile şoferilor, ar fi trebuit să ştie că ceva nu este în regulă. Contabilitatea ar fi trebuit să vadă că există cheltuieli prea mari generate de consumuri exagerate. În plus, mi s-a adus la cunoştinţă faptul că toată conducerea RATBV ştia că, la secţia unde s-a descoperit furtul, camerele de supraveghere nu funcţionau de cel puţin patru ani şi nu înţeleg de ce nu a făcut nimeni nimic”, a continuat primarul.

Cum a explicat conducerea RATBV situaţia
De cealaltă parte, directorul RATBV, Marian Geman, a declarat că operatorul de transport nu a fost luat prin surprindere. „Trebuie să menţionăm faptul că, de mai mult timp, RATBV a încercat prin forţe proprii să stopeze acest adevărat fenomen al furturilor de carburant, însă, dată fiind forma de organizare a angajaţilor care se ocupau cu comiterea unor asemenea fapte, întregul sistem de fraudare, a fost peste posibilităţile operative şi legale de rezolvare interne. În aceste condiţii singura metodă aplicabilă pentru stoparea acestui fenomen a fost colaborarea cu organele de Poliţie. RATBV a mai avut suspiciuni de comiterea unor infracţiuni, fără a putea demonstra existenţa sistemului de sustragere de carburant, atunci când au fost evidenţiate diferite consumuri de carburant pe 100 de km între maşini similare folosite pe trasee foarte asemănătoare sau pe acelaşi traseu. De mai mult timp cercetăm documentele de parcurs ale autobuzelor RATBV pentru identificarea anomaliilor privind diferenţele de consum la 100 de kilometri, în vederea punerii la dispoziţie”, a declarat Geman.

46 din 1.000
„RATBV va proceda în cel mai scurt timp la implementarea unui nou sistem de monitorizare a consumurilor, precum şi la îmbunătăţirea semnificativă a sistemului de pază şi monitorizare în autobazele societăţii.  Nu în ultimul rând vrem să asigurăm pe toată lumea cu privire la faptul că acei 46 de şoferi de autobuz cercetaţi acum de Parchet şi Poliţie nu-i reprezintă pe toţi ceilalţi aproape 1.000 de angajaţi care îşi îndeplinesc în mod corect şi legal atribuţiile de serviciu pentru asigurarea sistemului de transport public”, se arată într-un comunicat al RATBV.
RATBV are la acest moment 434 şoferi autobuz şi 89 şoferi de troleibuz, conform organigramei.

Din ianuarie, „ţintă”
Amintim că managementul RATBV a fost în vizorul primarului Braşovului, George Scripcaru, şi în luna ianuarie a acestui an. Arunci, primarul s-a arătat nemulţumit de faptul că operatorul local de transport a achiziţionat 15 autobuze second – hand, iar unele dintre ele s-au defectat la puţin timp după ce au fost livrate. La momentul respectiv, Scripcaru anunţat că are în plan să restituie vehiculele, dar acest lucru nu s-a întâmplat, iar autobuzele circulă şi acum pe traseele metropolitane.
 

Comentarii

'Dany'

2025-05-05 12:07:52


'Acum....reveniti la 2.5 lei bilet ?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie